کد خبر: 239577
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۸
همکاری سونی

دو غول صنعتی ژاپن، یعنی هوندا و سونی از همکاری برای تولید و فروش خودروهای برقی باتری‌دار خبر دادند و راه را برای شراکت PARTNERSHIP با سایر مشتاقان باز گذاشتند.

به گزارش «اخبار خودرو»،دو غول صنعتی ژاپن، یعنی هوندا و سونی از همکاری برای تولید و فروش خودروهای برقی باتری‌دار خبر دادند و راه را برای شراکت PARTNERSHIP با سایر مشتاقان باز گذاشتند. در یک بیانیه خبری مشترک، دو کمپانی اعلام کردند که در سال جاری یک جوینت‌ونچر ایجاد می‌کنند که نخستین‌محصول آن از سال 2025 به‌دست مشتریان خواهد رسید. هوندا متولی ساخت نخستین‌مدل و سونی متولی توسعه پلت‌فرم خدمات حمل‌ونقل نوین خواهد بود. کنیچیرو یوشیدا (KENICHIRO YOSHIDA) مدیرعامل سونی دراین‌باره گفت: «در این جوینت‌ونچر، ما می‌خواهیم راهبر و پیشاهنگ تکامل و تحول در صنعت حمل‌ونقل باشیم و این کار را با ترکیب توانمندی‌ها، فناوری‌ها و تجربیاتمان با تجربه طولانی هوندا در توسعه حمل‌ونقل و فناوری‌های ساخت خودرو انجام خواهیم داد.»
هنوز جزئیات مالی و میزان سرمایه‌گذاری دو غول ژاپنی منتشر نشده است. توشیهیرو میبه (TOSHIHIRO MIBE) مدیرعامل هوندا نیز روز جمعه در یک کنفرانس خبری گفت هر چند به‌فکر انتشار خبر و اطلاع‌رسانی برای عموم مردم نیست، اما هرگز گزینه‌هایی را که سبب رشد و نمو هوندا می‌شود، رد نمی‌کند. میبه درپاسخ به‌این سوال که آیا شراکت بین دو کمپانی انحصاری خواهد بود؟ گفت: «ما از کمپانی‌های دیگر که می‌خواهند روی توسعه خودروهای برقی برای حمل‌ونقل نوین کار کنند استقبال می‌کنیم.» وی ادامه داد: «در آینده ما می‌خواهیم با ذهنی باز و آماده، کسب‌وکار خود را بسط و گسترش دهیم.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =