کد خبر: 239592
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
بازار خودرو

بازار شب عید معنا و مفهوم گذشته را ندارد زیرا شرایط اقتصادی باعث شده مردم تمایلی به خرید خودرو نداشته باشند و تنها مصرف‌کنندگان واقعی اقدام به خرید خودرو می‌کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»، یک فعال بازار خودرو درباره وضعیت بازار شب عید عنوان کرد: «بازار شب عید معنا و مفهوم گذشته را ندارد زیرا شرایط اقتصادی باعث شده مردم تمایلی به خرید خودرو نداشته باشند و تنها مصرف‌کنندگان واقعی اقدام به خرید خودرو می‌کنند.»
کاظم محمدی‌نیکخواه افزود: «قیمت‌ها به ثبات رسیده‌اند اما معامله‌ای انجام نمی‌شود و بازار در رکود است. البته رکود بازار باعث شده قیمت‌های اعلامی ازسوی فروشنده‌ها به ثبات برسند.»
این فعال بازار خودرو تنها راه خروج بازار خودرو از رکود را ثبات اقتصادی دانست و بیان کرد: «رکود بازار خودرو را باید در مسائل اقتصادی جست‌وجو کرد بنابراین تنها راه خروج بازار از رکود ایجاد ثبات اقتصادی در کشور
است.»
نیکخواه در پاسخ به این سوال که آیا رکود بازار خودرو به مسائل درون بنگاهی صنعت خودرو مربوط نمی‌شود، گفت: «اگر ثبات اقتصادی در کشور برقرار شود، صنعت خودرو نیز طبق برنامه خود پیش خواهد رفت. ضمن اینکه با تحول در شرکت‌های خودروسازی و انتخاب مدیران متخصص، دیگر جای نگرانی در صنعت خودرو نیست.»
وی درخصوص مصوبه جدید مجلس مبنی‌بر واردات 70 هزار دستگاه خودرو سواری و تاثیر آن بر تنظیم بازار خودرو اظهار کرد: «نسبت‌به سرانه خودرو در کشور با کمبود عرضه 7 تا 10میلیون دستگاه خودرو در کشور مواجه هستیم. بنابراین واردات 70هزار دستگاه خودرو به شرط اجرا مُسکن است و تاثیر چندانی بر بازار خودرو نخواهد گذاشت.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =