باتری خودروهای برقی

شرکت StoreDot درمسیر نخستین نقطه عطف خود برای سازندگان خودرو درجهان است و قرار است تا سال 2024 این شرکت سلول‌های لیتیوم-یون  XFCآند سیلیکونی غالب خود را در مقیاس بالا تولید و روانه بازار کند.

به گزارش «اخبار خودرو»، باتری خودروهای برقی با قابلیت برد 100 مایلی تنها با شارژ دو دقیقه‌ای درحال توسعه است وشرکتی که روی فناوری باتری خودروهای الکتریکی کار می‌کند، نقشه راه فناوری استراتژیک خود را با عنوان «100inX » فاش کرده که هدف آن ارائه باتری‌هایی با قابلیت شارژ 100 مایل برد تنها با دو دقیقه شارژ و همچنین با برنامه‌ریزی برای تولید انبوه ظرف 10 سال آینده است.
شرکت StoreDot درمسیر نخستین نقطه عطف خود برای سازندگان خودرو درجهان است و قرار است تا سال 2024 این شرکت سلول‌های لیتیوم-یون XFCآند سیلیکونی غالب خود را در مقیاس بالا تولید و روانه بازار کند.
به‌موازات آن StoreDot درحال حاضر درمراحل پیشرفته توسعه فناوری‌های نیمه‌جامد است و این فناوری وضعیت باتری‌ها را طی چهار سال آینده تا 40 درصد بهبود می‌بخشد. همچنین سه‌فناوری 100in5، in3100 و 100in2 StoreDot قرار است باتری‌های سیلیکون XFC غالب، حالت نیمه‌جامد و حالت جامد را ارائه کنند.
براین اساس طی دهه جاری میلادی، فناوری 100in5 تا سال 2024، 100in3 تا سال 2028 (40 درصد بهبود) و 100in2 تا سال 2032 (33 درصد بهبود اضافی) تحویل خودروسازان خواهد شد. Doron Myersdorf، مدیرعامل StoreDot گفت: «این یک مساله کاملا حیاتی است که ما به‌تولیدکنندگان جهانی خودرو نقشه راهی واضح، واقعی و بدون هیاهو برای معرفی فناوری‌های باتری شارژ سریع خود بدهیم و پس از توسعه شدید مواد شیمیایی غالب سیلیکون، تا سال 2024 آماده تولید انبوه خواهیم بود و محصولی متحول‌کننده ارائه خواهیم کرد که بر مانع اصلی پذیرش گسترده وسایل نقلیه الکتریکی - زمان شارژ و اضطراب درمحدوده مسافت - غلبه خواهد کرد.»
وی می‌گوید: «با این حال ما متعهد به‌انتقال سریع به‌دنیای پاک‌تر و بدون آلایندگی هستیم و نقشه راه فناوری استراتژیک ما مدت‌ها بعد از سال 2024 ادامه دارد؛ جایی که هر نقطه عطفی نشان‌دهنده یک بهبود عملکرد چشمگیر است. این مساله تاثیر عمده‌ای بر تجربه راننده خواهد داشت و ما همچنین درحال پیشرفت با باتری حالت نیمه‌جامد خود هستیم که هدف آن تولید درمقیاس بزرگ تا سال 2028 است. این فناوری تجربه شارژ بهتری را برای رانندگان خودروهای برقی از نظر مایل در دقیقه فراهم می‌کند.»
وی درخصوص هدف این شرکت می‌گوید: «با این حال، هدف نهایی ما و آنچه دنبال می‌کنیم، تولید سلول‌هایی است که زمان شارژ را متحول می‌کند و تنها در دو دقیقه به‌برد 100 مایلی دست می‌یابد. این عملکرد موفقیت‌آمیز که زمانی غیرممکن تلقی می‌شد، با فناوری StoreDot تنها در 10 سال آینده قابل دستیابی است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =