مدیرسایپا

باتوجه به قراردادهای جدید داخلی و خارجی که با تامین‌کنندگان قطعه امضا شده است، در سال 1401 دیگر شاهد خودروهایی که کف پارکینگ گروه خودروسازی سایپا بماند، نخواهیم بود.

به گزارش «اخبار خودرو»، رئیس هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر این‌که این مجموعه با تمام توان دو موضوع ارتقای کیفیت و افزایش تولید را دنبال می‌کند، گفت: «باتوجه به قراردادهای جدید داخلی و خارجی که با تامین‌کنندگان قطعه امضا شده است، در سال 1401 دیگر شاهد خودروهایی که کف پارکینگ گروه خودروسازی سایپا بماند، نخواهیم بود.» علیمردان عظیمی با اشاره به 8 فرمان رئیس‌جمهور که در آن به ارتقای کیفیت محصولات و افزایش تولید خودرو پرداخته شده است، در حاشیه مراسم روز درختکاری در باشگاه سایپا اظهار کرد: «در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین 8‌دستور مهم رئیس‌جمهور، افزایش تیراژ تولید خودرو تا سقف 50‌درصد یکی از برنامه‌های جدی این مجموعه است. از این‌رو، یکی فعالیت‌ها برای تحقق هدف یادشده، تکمیل کاری خودروهای کف پارکینگ سایپا است.»

تسریع روند تحویل به مشتریان از اردیبهشت‌ماه
عظیمی تصریح کرد: «خودروهای کف پارکینگ سایپا، بین یک تا دو قطعه کسری دارند و با توجه به قراردادهای جدیدی که با سازندگان قطعات داخلی و خارجی امضا شده است، از اردیبهشت‌ماه روند تحویل خودرو به مشتریان سرعت بیشتری خواهد گرفت، به‌گونه‌ای که از سال آینده دیگر شاهد خودرو در کف پارکینگ نخواهیم بود.» وی افزود: «با ورود قطعات مورد نیاز به چرخه تولید (از اردیبهشت‌ماه)، تکمیل‌کاری و تجاری‌سازی خودروها به صفر می‌رسد. بنابراین می‌توان تاکید کرد؛ مردم سال آینده دیگر برای تحویل خودروهای خود دچار مشکل و معطلی نخواهند شد.» رئیس هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا یادآور شد: «در راستای افزایش تولید خودرو برای سال آتی، به دنبال تامین منابع مالی هستیم و قطعا با رشد تولید خودرو دیگر نیازی به قرعه‌کشی نخواهد بود و تمام متقاضیان می‌توانند نسبت به ثبت نام محصولات سایپا اقدام کنند.» رئیس هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا درباره ارتقای کیفیت محصولات سایپا اظهار کرد: «برای افزایش کیفیت خودرو، جلسات متعددی با قطعه‌سازان برگزار شده است و البته این جلسات ادامه خواهد داشت تا بتوان به یک برنامه جامع و مناسب در رشد کیفی قطعات خودرو دست پیدا کنیم.» وی افزود: «خودرو کیفی حق مردم بوده و وظیفه خودروساز است که در این بخش گام‌های محکم و جدی بردارد.»

سه پارامتر اصلی برای بقای محصول
در همین حال، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در همایش «زنجیره خودروسازی در افق 1401»، با بیان این‌که به ازای تولید هر خودرو تیبا بیش‌از ۷۷میلیون تومان زیان به سایپا وارد می‌شود، گفت: «در سال 1401 خودرو تیبا از زنجیره تولید سایپا حذف می‌شود و فقط به تعدادی که ثبت‌نام داشته و همچنین تعهداتی که داریم، این خودرو تولید خواهد شد.» محمدعلی تیموری افزود: «همیشه اعتقاد به زنجیره تامین داشتم و سعی کردم تمام انرژی‌ام را برای این بخش بگذارم.
زیرا خودروساز بدون زنجیره تامین در دنیا موفق نیست و امیدوارم زنجیره تامین در زمینه خودروهای جدید، از قسمت طراحی حضور داشته باشد.» وی ادامه داد: «در سایپا یک‌میلیون سهام‌دار خرد داریم که بسیار مهم هستند و این‌ افراد در سال‌های اخیر هیچ عایدی از سهامشان نداشتند. به همین خاطر از اولین روز حضورم در سایپا تولید اقتصادی را محور برنامه‌هایم قرار دادم، چراکه بر این اساس؛ هم کیفیت، هم قیمت و هم تحویل به‌موقع کسب خواهد شد و این سه پارامتری است که باعث بقای محصول خواهد شد.»

از تولید موتور جدید تا عرضه «آریا»
تیموری با بیان این‌که در سال آینده تمام تمرکز روی تولید موتوری خواهد بود که بر اساس نقشه و مدارک ساخته خواهد شد، اظهار داشت: «نمی‌خواهیم با مهندسی معکوس موتور تولید کنیم تا مشتری و زنجیره تامین از این بابت زیان ببینند و هزینه‌ای پرداخت کنند.» وی افزود: «سال آینده خودرو آریا را به بازار عرضه می‌کنیم و زنجیره تامین را در تولید این خودرو به کار می‌گیریم.» مدیرعامل گروه سایپا تاکید کرد: «تا اردیبهشت‌ماه سال آینده فرایند کیفیت در سایپا اصلاح‌ خواهد شد. البته این کار آغاز شده و گرچه انجام تغییر بسیار سخت و پیچیده است، اما با آموزش می‌توان به آن دست یافت.» وی با با بیان این‌که بسیار مطرح شده است؛ «چرا در صنایع موشکی موفق هستیم، اما در خودروسازی خیر؟»، تصریح کرد: «اولین تفاوت در صنایع نظامی و موشکی وجود افراد متعهد، متخصص و ایثارگر است که جانشان را می‌دهند و این روحیه را باید درصنعت خودرو هم تقویت و کسانی را انتخاب کنیم که این روحیه را داشته باشند و جانشان را برای تولید بدهند.» تیموری افزود: «نکته دوم این است که فضای کسب‌وکار صنعت خودرو متفاوت از صنایع موشکی است؛ فضای کسب‌وکار صنعت خودرو آرام‌ نیست، اما در صنایع نظامی محیط آرام بوده و صددرصد تمرکز بر تولید است.» وی ادامه داد: «من خیلی سعی کرده‌ام؛ فشارهای بیرونی را تحمل کنم تا محیط کسب‌وکار از سیاسی به اقتصادی تبدیل شده و خودرو نیز از یک کالای سیاسی خارج و تبدیل به کالای اقتصادی شود.» مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: «نکته سوم در مورد این دو صنعت، بحث امنیت است. کالایی که امنیت مردم را تامین می‌کند، می‌تواند اقتصادی نباشد. اما خودروساز باید کالایی تولید کند که مردم درخصوص آن حق انتخاب دارند.» وی اضافه کرد: «وظیفه داریم انسان‌های متعهد، متخصص و ایثارگر پرورش دهیم، به‌طوری‌که احساس آرامش در صنعت خودرو داشته باشیم و با آرامشی که در این صنعت ایجاد می‌کنیم، بتوانیم تولیدات اقتصادی را عرضه کنیم که قیمت مناسب، کیفیت خوب و تحویل به‌موقع داشته باشیم.» مدیرعامل سایپا در پایان گفت: « امیدواریم در سال آینده با توجه سیاست‌گزاری وزارت صمت بتوانیم شرایط را تغییر دهیم. چراکه دارایی‌ها و سهام درون‌گروهی خودروسازها باید عرضه شود و درآمدش در چرخه تولید بیاید. با این کار صنعت خودرو به ریل خود برمی‌گردد. البته این کار نیاز به زمان کوتاهی دارد که با کمک همدیگر انجام خواهیم داد.»

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • واقع بین IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    2 0
    مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره گروه خودروسازی سایپا برای سال 1401 هدف‌گذاری کردند: تحقق قیمت مناسب، کیفیت خوب و تحویل به‌موقع با تولید اقتصادی..............!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟ ...... انشا الله که جوک نباشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =