مگان

مگان نسل دوم در دو نسخه چهارسیلندر 1.6 لیتری و دو لیتری تنفس‌طبیعی از سال 1387 تا اواخر سال 1392 روی خط‌تولید پارس‌خودرو قرار داشت تا به‌بازار کشورمان عرضه شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،کمپانی رنو سال 2002 میلادی نسل دوم از خودرو کوچک سگمنت C خود با نام مگان را به‌بازار عرضه کرد. مگان نسل اول با استایل ساده و نه‌چندان جذاب تولید شد که نتیجه آن، استقبال نه‌چندان زیاد از آن بود. اما نسل دوم این خودرو استایلی اسپرت و جوان‌پسندتر دارد که مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفت. مگان نسل دوم در دو نسخه چهارسیلندر 1.6 لیتری و دو لیتری تنفس‌طبیعی از سال 1387 تا اواخر سال 1392 روی خط‌تولید پارس‌خودرو قرار داشت تا به‌بازار کشورمان عرضه شود. اگرچه این خودرو بعد از گذشت هفت سال، تولید نمی‌شود؛ اما جزو گزینه‌های محبوب بازار دست‌دوم کشور به‌حساب می‌آید.

طراحی خارجی
طراحان کمپانی رنو سال 2002 میلادی با استفاده از خطوط نرم و سطوح و فرم‌های تخت توانستند خودرویی با پیکره به‌اصطلاح استخوانی، اما همراه با کاراکتری اسپرت را خلق کنند. با نگاهی به‌پروفیل این خودرو می‌توان دریافت که با وجود خط نرم شانه و حجم برآمده خاص روی گلگیرها، هدف طراح ایجاد هیجان بیشتر در کنار استایل جذاب است. هرچند که ارتفاع کمتر خودرو نسبت به‌برادر کوچک‌ترش یعنی لوگان (تندر90) و سطح مقطع کمتر ستون C و اورهنگ‌های نسبتا کوتاه با رینگ‌های 16 اینچی برای بیشتر شدن چاشنی اسپرت در این خودرو طراحی شده است. رنو مگان از جمله خودروهایی است که پس از گذشت دو دهه از طراحی آن، همچنان استایلی جذاب دارد. به‌طوری‌ که خطوط نسبتا تیز روی کاپوت و چراغ‌های افقی زاویه‌دار با دو ورودی ‌هوا که در امتداد چراغ‌های جلو قرار گرفته و جلوپنجره را تشکیل می‌دهد، چهره اسپرت و جوان‌پسندی دارد. درنمای عقب نیز طراحی چراغ‌هایی به‌فرم هندسی مثلث و حجم خاص صندوق، نمایی شیک و زیبا به‌این خودرو بخشیده است.

طراحی داخلی و تجهیزات
در زمان ورود به‌کابین رنو مگان با طراحی به‌مراتب دلنشین و جذاب‌تر از برادر کوچک‌ترش یعنی لوگان (تندر90) مواجه می‌شویم. طراحی داشبورد با تمرکز بر بخش میانی و کلاستر (مجموعه پشت آمپر) دارای دو دایره نسبتا بزرگ و دریچه‌های سیستم تهویه‌مطبوع میانی به‌فرم L و دریچه‌های مربع‌شکل در طرفین است که با وجود دو رنگ بودن تریم داخلی حس بهتری را به‌سرنشینان القا می‌کند. رنو مگان در سه تیپ دولیتری فول‌آپشن اتوماتیک، تیپE 1 1600 و تیپ E2 1600 مونتاژ شده است و از نظر طراحی خارجی و داخلی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند؛ تنها تفاوت میان نسخه اتوماتیک و دو تیپ E1 و E2 سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک است که در دو تیپ E1 و E2 سه‌دکمه روتاری چرخشی برای تنظیم سیستم تهویه‌مطبوع دستی تعبیه شده است. از مهم‌ترین ویژگی طراحی داخلی رنو مگان می‌توان به‌کیفیت نسبتا بالای قطعات داخلی، استفاده از متریال منعطف در داشبورد، عایق‌بندی صدا و حرارتی باکیفیت و استفاده از روکش صندلی‌های باکیفیت اشاره کرد. این موارد در خودروهای صفرکیلومتر داخلی دیده نمی‌َشود. از امکانات رنو مگان در سه‌تیپ اتوماتیک، E1 و E2 می‌توان به‌تنظیمات برقی آینه‌های جانبی، دو ایربگ، فرمان برقی (در نسخه اتوماتیک)، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک (در نسخه اتوماتیک)، سیستم چهارچرخ ترمز دیسکی با سیستم ترمز ABS و EBD و EBV، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، کارت هوشمند برای باز و بسته شدن درها، استارت دکمه‌ای (در نسخه اتوماتیک)، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ جلو، سنسور باران، چراغ مه‌شکن جلو، شیشه بالابر برقی عقب و جلو، کامپیوتر سفری و پرده شیشه عقب و جانبی (در نسخه اتوماتیک) اشاره کرد.

مشخصات فنی
رنو مگان تنها در دو نسخه چهارسیلندر 1.6 لیتری و دولیتری تنفس‌طبیعی در داخل کشور مونتاژ شده است. نسخه 1.6 لیتری دارای پیشرانه چهارسیلندر 1600 سی‌سی تنفس‌طبیعی با 16 سوپاپ در سرسیلندر است که می‌تواند حداکثر 115 اسب‌بخار قدرت و 151 نیوتون‌متر گشتاور تولید کند و با گیربکس پنج‌سرعته دستی با ضرایب کوتاه این قدرت و گشتاور را به‌چرخ‌های جلو برساند. اما نسخه قوی‌تر که دارای یک موتور چهارسیلندر دولیتری تنفس‌طبیعی 16 سوپاپ است می‌تواند حداکثر 132 اسب‌بخار قدرت و 185 نیوتون‌متر گشتاور را با گیربکس چهارسرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک به‌محور جلو انتقال دهد.

قیمت
قیمت رنو مگان نسخه اتوماتیک مدل 1392 با کارکرد 100 هزار کیلومتر در بازه 650 میلیون‌تومان قرار دارد و نسخه E2 1600 مدل 1392 با کارکرد 120 هزار کیلومتر بازه قیمتی 390 میلیون‌تومان را به‌خود اختصاص داده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • واقع بین IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    2 0
    مگان؛ سدانی که جای خالی آن هنوز پُر نشده است ....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ........ غصه نخور خدا نگهدار پراید و تیبا و ساینا و........ باشد ! اینکه غصه ندارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =