خودرو‌های برقی

ارائه زیرساخت‌ برای گسترش خودروهای برقی یکی از وظایف دولت‌های مختلف است. در این میان بین کشورها و شرکت‌های مختلف رقابت جذابی درجریان است که نتیجه آن عرضه فناوری‌های جدید در حوزه خودروهای برقی است.

به گزارش «اخبار خودرو»،ارائه زیرساخت‌ برای گسترش خودروهای برقی یکی از وظایف دولت‌های مختلف است. در این میان بین کشورها و شرکت‌های مختلف رقابت جذابی درجریان است که نتیجه آن عرضه فناوری‌های جدید در حوزه خودروهای برقی است. از رونمایی خودروهای برقی جدید گرفته تا عرضه باتری با دوام و برد بیشتر و همچنین ارائه زیرساخت‌های مربوط به‌شارژ خودرو. زیرساخت‌های شارژ یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که می‌تواند در تصمیم مشتری برای خرید خودروهای برقی نقش داشته باشد. بنابراین ارائه شارژ بی‌سیم از مواردی است که می‌تواند مشتریان را برای خرید خودروهای برقی ترغیب کند.
درهمین زمینه ایالات‌متحده آمریکا نخستین «جاده الکتریکی» خود را ایجاد می‌کند تا خودروهای برقی هنگام رانندگی به‌صورت بی‌سیم شارژ شوند. به‌عنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی شارژ القایی خودروهای برقی، قرار است مسیر یک مایلی از جاده‌ای که می‌تواند وسایل نقلیه الکتریکی را حین حرکت یا درحالت توقف شارژ کند، در دیترویت ایالات‌متحده آمریکا به‌این زیرساخت مجهز شود. وزارت حمل‌ونقل میشیگان (MDOT) قرارداد سیستم جاده الکتریکی (ERS( Electreon را برای ساخت نخستین سیستم شارژ بی‌سیم عمومی در ایالات‌متحده اعطا کرده است. گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان با اعلام این قرارداد تاریخی گفت: «از آنجایی که ما قصد داریم با افزایش تولید خودروهای الکتریکی و کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده، آینده حمل‌ونقل الکتریکی را کنترل و هدایت کنیم، سیستم شارژ بی‌سیم در جاده قطعه بعدی یک پازل بزرگ خواهد بود.» وی تاکید ‌کرد: «من خوشحالم که میشیگان در این زمینه پیشرو است و همچنان روی این ابتکارات پیشگامانه، ایجاد فرصت‌های تجاری جدید و مشاغل با فناوری پیشرفته سرمایه‌گذاری می‌کند.» برای نخستین‌بار در سپتامبر 2021 پایلوت شارژ القایی خودرو توسط فرماندار میشیگان معرفی شد و براساس تحقیقات انجام‌شده این سیستم بسیار ایمن، مقیاس‌پذیر، قابل توسعه با فناوری‌های جدید و همچنین از نظر زیست‌محیطی بسیار مناسب است. Electreon طراحی، ارزیابی، آزمایش و اجرای برنامه آزمایشی را که با همکاری گروه مهندسی NextEnergy و Jacobs از سال 2023 عملیاتی می‌شود، تحت‌نظر خواهد داشت و این پروژه درحال حاضر برای یک مایل شارژ خودروهای برقی و به‌صورت بی‌سیم پویا و ثابت در دیترویت برنامه‌ریزی شده است. این پروژه توسط میشیگان مرکزی میزبانی و به‌کمک شرکایی مانند شرکت فورد، DTE Energy و شهر دیترویت پشتیبانی می‌شود. استفان تونگر، معاون Electreon گفت: «ما مفتخریم و سپاسگزاریم که توسط وزارت حمل‌ونقل میشیگان برای هدایت و اجرای نخستین سیستم جاده‌الکتریکی بی‌سیم در ایالات‌متحده انتخاب شدیم و درعین حال هیجان‌زده هستیم که موفقیت خود را در شارژ بی‌سیم برای انواع ناوگان الکتریکی (از خودرو سواری گرفته تا اتوبوس و کامیون‌های سنگین) به‌این پروژه نوآورانه منتقل می‌کنیم. برای توسعه شارژ مقیاس‌پذیر و «بدون برق» در دیترویت کار مهمی پیش روی ما درکنار شرکایمان وجود دارد که زیرساخت‌های مربوط به‌خودروهای برقی را در آینده قدرتمند می‌کند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =