کد خبر: 239734
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
رنو آسترال

پس از رسوایی پیش آمده در مجموعه رنو-نیسان، خودروساز فرانسوی تصمیم گرفت با استفاده از قابلیت‌های زیرمجموعه اسپرت خود یعنی آلپاین، محصولات متفاوتی را روانه بازار کند و جایگاه از دست رفته خود را به‌دست آورد.

به گزارش «اخبار خودرو»،پس از رسوایی پیش آمده در مجموعه رنو-نیسان، خودروساز فرانسوی تصمیم گرفت با استفاده از قابلیت‌های زیرمجموعه اسپرت خود یعنی آلپاین، محصولات متفاوتی را روانه بازار کند و جایگاه از دست رفته خود را به‌دست آورد.

معرفی رنو آسترال

یکی از این خودروها رنو آسترال است؛ کراس‌اووری که طی همکاری با آلپاین ساخته شده است و به‌زودی جایگزین مدل قدیمی رنو کاجار یا رنو قاجار خواهد شد. رنو آسترال براساس نسل سوم پلت‌فرم رنو-نیسان موسوم به CMF-CD توسعه یافته است و از زبان طراحی جدیدی بهره می‌برد. زیر کاپوت رنو آسترال پیشرانه بنزینی درون‌سوز یا هیبرید برقی- بنزینی قرار دارد و هیچ گزینه پیشرانه دیزلی برای آسترال وجود ندارد. پیشرانه هیبریدی از ترکیب موتور 1.2 لیتری سه‌سیلندر توربوشارژر به‌همراه موتور برقی کوچکی تشکیل شده است و باتری 48 ولتی لیتیوم-یون در کنار باک بنزین وظیفه تامین انرژی مورد نیاز این سیستم هیبرید را برعهده دارد که درنهایت راندمان خودرو را به 130 اسب‌بخار می‌رساند. نسخه هیبرید رنو آسترال به‌همراه جعبه‌دنده شش‌سرعته دستی عرضه خواهد شد.

معرفی رنو آسترال

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =