TF21

با تولید این محصول، صنعت خودرو کشور وارد مرحله ‌ای جدید از نوع و سبک طراحی خودرو خواهد شد

در جریان بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایران‌خودرو، پروژه جدید توسعه‌ای این شرکت به وزیر معرفی شد و مورد استقبال وی قرار گرفت. پروژه «TF۲۱» ایران‌خودرو که به‌تازگی و نهم فروردین‌ماه و تعطیلات نوروز، به تصویب مدیرعامل این شرکت رسیده، محصولی در کلاس ابعادی B و دارای امکانات روز و استانداردهای ۸۵گانه مصوب است. ویژگی مهم این پروژه، برنامه زمان‌بندی ۱۸ماهه مطابق با استاندارد تعریف‌شده جهانی است که موضوع مهمی برای صنعت خودرو کشور به شمار می‌رود و حکایت از عزم مدیرعامل ایران‌خودرو برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای دارد.

در بازدید سیزدهم فروردین‌ماه وزیر صمت، مدل مفهومی این پروژه با مقیاس ۱/۱ با تلاش شبانه‌روزی ساخته شد و محصول این پروژه به رؤیت سیدرضا فاطمی‌امین رسید که این مدل و همچنین زمان ۱۸ماهه برای طراحی و تولید آن مورد استقبال ایشان قرار گرفت.

ویژگی این محصول متفاوت از سایر پروژه‌هاست و با تولید این محصول، صنعت خودرو کشور وارد مرحله‌ تازه‌ای از نوع و سبک طراحی خودرو خواهد شد که قطعا امید به آینده صنعت خودرو در حوزه طراحی متبلور خواهد شد.

نقش فعال دانش‌بنیان‌ها در طراحی و تولید محصول جدید

به‌گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان نقش فعالی در طراحی و تولید قطعات این محصول خواهند داشت و هم اکنون در دستور کار است. اجرای این پروژه توسط تیم معاونت تحقیقات، طراحی و تکوین محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو با سرعت در حال انجام است و برنامه صنعتی‌سازی آن در حوزه‌های بدنه، رنگ و مونتاژ نیز تصویب شده که در نوع خود بی‌سابقه است.

البته این خودرو قابلیت اجرای استانداردهایی مانند تصادف با عابرپیاده، سیستم ایمنی اخطار فشار باد تایر، راهنمایی راننده در تعویض‌دنده، سیستم پایداری الکترونیکی و کاهش مصرف سوخت را دارد و پوشش‌دهنده استانداردهای خودروسازان معتبر جهانی است. طی ایام تعطیلات نوروز امسال، زیرساخت تجهیزاتی برخی آزمون‌های ذکرشده برای نخستین‌بار در کشور تامین و انجام شده است. تجهیز به موتورهای ‌روز و کم‌مصرف سری TU ازجمله ویژگی‌های این محصول هستند و البته در گام نخست با گیربکس دستی و اتوماتیک و در مرحله بعد با موتور سه‌استوانه IK۳ تولید و عرضه خواهد شد. براساس تاکید مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و در راستای تحقق اهداف کیفیت، اجرای این پروژه مهم در مرحله طراحی و متعاقب آن مرحله صنعتی‌سازی است.

صحه‌گذاری وزیر بر اجرایی‌شدن فرامین رئیس‌جمهور

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بازدید مجدد از پارکینگ اصلی، بر کاهش قابل‌توجه خودروهای دارای کسری قطعه در این شرکت صحه‌گذاری کرد. فاطمی‌امین که برای دومین‌بار پس از صدور فرمان هشت‌ماده‌ای رئیس‌جمهور در حوزه خودرو، در ۱۳فروردین‌ماه از گروه‌ صنعتی ایران‌خودرو بازدید می‌کرد، دستورات لازم را برای تسریع در فرآیند تحویل و ترخیص خودروهای تولیدی این مجموعه را صادر کرد.

در این بازدید، مدیرعامل و مدیران ارشد گروه صنعتی ایران‌خودرو توضیحات لازم درخصوص وضعیت فعلی خودروهای کف پارکینگ‌ها و تکمیل و تجاری‌سازی آن‌ها را ارائه کردند. وزیر صمت ضمن بازدید از پارکینگ اصلی‌، سالن مونتاژ و مرکز تحقیقات، طراحی و تکوین محصول، روند حمل و تحویل خودروهای ایران‌خودرو و فرآیند کاهش خودروهای کف پارکینگ‌ها را بررسی کرد.

وی ضمن مناسب خواندن اقدامات ایران‌خودرو در اجرای فرامین رئیس‌جمهور گفت: «کاهش خودروهای پارکینگ ایران‌خودرو به ۲۵هزار دستگاه در پایان فروردین‌ماه، فراتر از فرمان صادر شده و بسیار مناسب است.»

فاطمی‌امین با تاکید بر نظارت بر فرآیندهای کیفی محصولات، افزود: «با کاهش مدت‌زمان پرداخت به قطعه‌سازان، امکان مطالبه کیفیت توسط خودروساز به‌راحتی امکان‌پذیر خواهد بود و در این زمینه لازم است رده‌بندی سازندگان و ردیابی قطعات نیز بادقت دنبال شود.»

توقف تولید سمند و ۴۰۵ تا دو ماه آینده

فاطمی‌امین در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفیت ناوگان حمل ریلی تاکید کرد و گفت: «ایران‌خودرو می‌تواند با طرح موضوع و پیگیری از طریق معاونت مربوط در وزارتخانه از ظرفیت حمل ریلی برای انتقال محصولات خود استفاده کند که این موضوع سبب کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و لجستیک خواهد شد.»

وی افزایش مدت گارانتی محصولات ایران‌خودرو به سه سال یا ۶۰هزار کیلومتر پیمایش را نیز از دیگر اقدامات این شرکت در راستای اجرای فرامین رئیس‌جمهور دانست.

طراحی و توسعه محصولات و خروج محصولات قدیمی سمند و ۴۰۵ نیز از محورهای مورد تاکید وزیر صمت بود که به‌گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، این دو خودرو طی دو ماه آینده و پس از انجام تعهدات موجود به مشتریان از مدار تولید خارج خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =