باتوجه به‌این‌که خودرو شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است و با در نظر گرفتن ماهیت مکانیکی این سیستم، قطعات آن در بلندمدت بر اثر کارکرد زیاد خراب می‌شود و بنابراین برای رفع مشکل باید پارامترهای بسیاری مورد بررسی قرار گیرد.

خودرو پراید مدل 77 دارم و بیش از سه‌هفته است موقع رانندگی در سرعت‌های بالا و شتاب‌گیری، خودرو توانایی لازم را برای حرکت و کشش مناسب ندارد. این درحالی است که فیلترهوای خودرویم را یک هفته قبل تعویض کردم. اما همچنان مشکل پابرجاست. از طرفی حدود سه‌روز است در زمان روشن شدن خودرو، از اگزوز آن دود آبی خارج می‌شود و این مشکل تنها در صبح‌ها که هوا سرد است به‌وجود می‌آید. مشکل چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،باتوجه به‌این‌که خودرو شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است و با در نظر گرفتن ماهیت مکانیکی این سیستم، قطعات آن در بلندمدت بر اثر کارکرد زیاد خراب می‌شود و بنابراین برای رفع مشکل باید پارامترهای بسیاری مورد بررسی قرار گیرد. درنهایت با توجه به‌آنچه گفتید می‌توان به‌سه عامل اشاره کرد. نخست‌این‌که اگر قطعات اصلی سیستم سوخت‌رسانی خودرو شما معیوب شده باشد، سوخت کافی به‌سیلندرها منتقل نمی‌شود و این موضوع سبب افت قدرت و گشتاور می‌شود. به‌بیان دیگر اگر سوزن ژیگلور کاربراتور معیوب شده باشد، سوخت به‌مقدار استاندارد و کافی به‌سیلندر نمی‌رسد و درنتیجه خودرو در شتاب و سرعت‌های بالا که نیاز بیشتری به‌سوخت وجود دارد، کم می‌آورد. بنابراین باید سوزن ژیگلور را تعویض کنید. از سوی دیگر فراموش نکنید که منظور از سیستم‌سوخت‌رسانی تنها کاربراتور نیست. بلکه اگر پمپ‌بنزین خودرو شما که مکانیکی است نیز معیوب شده باشد فشار لازم برای ارسال سوخت فراهم نمی‌شود و براین اساس باید این قطعه بررسی و درصورت نیاز تعویض شود. سیستم جرقه‌زنی خودرو شما نیز باتوجه به‌این‌که دارای مکانیزم قدیمی است، ممکن است دچار خرابی شده باشد. این سیستم از دو بخش کویل و دلکو تشکیل شده است و اگر کویل معیوب شده باشد، قدرت لازم در مدار جرقه‌زنی به‌وجود نمی‌آید و بر این اساس در سرعت‌های بالا، موتور به‌اصطلاح نامیزان کار کرده و کم می‌آورد. سومین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، سیستم انتقال قدرت است. به‌عبارت دیگر اگر صفحه و دیسک کلاچ خودرو شما با توجه به‌کارکرد خودرویتان بیش از حد ساییده شده باشد، دیگر توانایی انتقال قدرت را نداشته و منجر به‌افت قدرت آن می‌شود. اما درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما باید گفت با توجه به‌این‌که شما بیان کردید دود آبی از موتور تنها در صبح‌ها تولید می‌شود، بنابراین این مشکل دو علت عمده دارد. 1- اگر گیت سوپاپ‌های موتور خودرو شما معیوب شده باشد، دیگر توانایی آب‌بندی ندارد و مقداری از روغن‌موتور از بخش فوقانی به‌داخل محفظه احتراق راه پیدا کرده و منجر به‌سوخته شدن روغن با سوخت و درنهایت تولید دود آبی از اگزوز می‌شود. برای حل این مشکل باید گیت سوپاپ بررسی و در صورت نیاز تعویض شود. 2- احتمال دارد تولید دود آبی به‌خرابی رینگ‌های روغنی پیستون نیز مربوط شود. با توجه به‌کارکرد خودرویتان، اگر تاکنون موتور خودرو اورهال نشده است، قطعات اصلی داخل موتور همچون رینگ‌های پیستون فرسوده شده و دیگر وظیفه اصلی خود را که آب‌بندی سیلندر و اتاق احتراق است، به‌درستی انجام نمی‌دهند و این امر به‌خودی خود منجر به‌تولید دود آبی از اگزوز می‌شود. با این وجود اگر رینگ‌پیستون معیوب شده باشد، برای رفع مشکل باید ضمن باز کردن موتور قطعات مربوطه تعویض شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =