باتری خودروهای برقی

Ola Electric، سازنده خودروهای برقی مستقر در هند، در شرکت فناوری باتری StoreDot سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت در تولید باتری‌هایی با فناوری شارژ سریع شدید (XFC) پیشگام است.

به گزارش «اخبار خودرو»، Ola Electric، سازنده خودروهای برقی مستقر در هند، در شرکت فناوری باتری StoreDot سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت در تولید باتری‌هایی با فناوری شارژ سریع شدید (XFC) پیشگام است.
هرچند از مبلغ این سرمایه‌گذاری صحبتی به‌میان نیامده، اما از آن به‌عنوان یک «سرمایه‌گذاری چندمیلیون دلاری» یاد شده است. این نخستین سرمایه‌گذاری از چندین سرمایه‌گذاری استراتژیک جهانی است که توسط Ola Electric برنامه‌ریزی شده است. Ola Electric واحد تحقیق و توسعه سایر فناوری‌های باتری و سیستم‌های انرژی خود را با این توافق‌نامه گسترش خواهد داد و به‌دیگر شرکای استراتژیک جهانی StoreDot از جمله Daimler، BP، Samsung، TDK، EVE و VinFast می‌پیوندد.
به‌عنوان بخشی از سرمایه گذاری در StoreDot، Ola Electric به‌فناوری پیشرفته باتری XFC دسترسی خواهد داشت که باتری را تنها ظرف پنج دقیقه شارژ می‌کند. این شرکت همچنین دارای حقوق انحصاری برای تولید باتری‌هایی با ادغام فناوری شارژ سریع StoreDot در هند خواهد بود.
این شرکت قصد دارد یک کارخانه بزرگ برای تولید سلول‌ باتری در هند راه‌اندازی کند تا تقاضای ایجادشده توسط Ola Futurefactory، بزرگ‌ترین کارخانه دو واتی جهان را برآورده کند. بهاویش آگاروال، بنیانگذار و مدیرعامل «اولا» گفت: «ما متعهدیم و برای تسریع انتقال جهان به‌سمت حمل‌ونقل الکتریکی تلاش می‌کنیم. هدف ما ساخت یک اکوسیستم کامل برای خودروهای الکتریکی در هند است و آینده خودروهای الکتریکی در باتری‌های بهتر، سریع‌تر و با چگالی انرژی بالا نهفته است که قادر به‌شارژ سریع و ارائه برد بالاتر هستند. ما درحال افزایش سرمایه‌گذاری‌های خود در فناوری‌های باتری هستیم. همچنین با شرکت‌های جهانی که کارهای پیشرفته در این زمینه انجام می‌دهند، مشارکت می‌کنیم. درنهایت شراکت ما با StoreDotپیشگام در فناوری‌های شارژ سریع باتری، از اهمیت استراتژیک برخوردار است.»
«Doron Myersdorf» مدیرعامل StoreDot نیز دراین‌باره گفت: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که با Ola وارد این همکاری استراتژیک شده‌ایم. هر دو شرکت متعهد به‌ارائه جهانی بدون آلایندگی و شهرهایی با هوای پاک هستند. همچنین ما به‌دنبال این هستیم که رانندگان خودروهای برقی هرگز نگران زمان شارژ شدن و اضطراب محدوده نباشند. برنامه‌های Ola Electric شامل آوردن فناوری باتری‌های بسیار سریع StoreDot به‌هند و تولید برای طیف وسیعی از خودروهای برقی است. خودروهایی که عملکرد بسیار بالاتر و برد و سرعت شارژ بهتری ارائه دهند. ما همچنین به‌مشتریان خود یک نقشه‌راه فناوری روشن و بدون هیاهو ارائه می‌دهیم که در آینده بسیار گسترده خواهد بود و آن‌ها می‌توانند 100 مایل را تنها با یک شارژ دو دقیقه‌ای بپیمایند.»
StoreDot در فناوری باتری خودروهای برقی با شارژ سریع یا «شارژ پنج دقیقه‌ای» پیشگام است و قصد دارد طی چند سال آینده تولید انبوه محصولات خود را آغاز کند و درحال کار روی فناوری «شارژ دو دقیقه‌ای» است تا ظرف 10 سال آینده تجاری شود. فناوری آند سیلیکونی نسبت به‌باتری‌های لیتیوم-یون معمولی پیشرفت قابل توجهی دارد و زمان شارژ خودروهای برقی را از ساعت‌ها به‌تنها پنج دقیقه کاهش می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =