موتور TU3 با توجه به‌کم‌حجم بودن تقریبا استهلاک کمتری دارد و به‌دلیل پایین بودن میزان گشتاور و توان به‌نسبت خرابی کمتری نیز دارد.

قصد خرید خودرو پژو 206 دارم و با توجه به‌این‌که دو موتور TU5 و TU3 برای پژو 206 در نظر گرفته شده، هزینه نگهداری کدام‌یک بیشتر است؟ همچنین با توجه به‌این‌که موتور TU5 روی پژو پارس نیز نصب شده است، اما چرا پژو پارس در زمان شتاب‌گیری مانند 206 نیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،موتور TU3 با توجه به‌کم‌حجم بودن تقریبا استهلاک کمتری دارد و به‌دلیل پایین بودن میزان گشتاور و توان به‌نسبت خرابی کمتری نیز دارد. اما موتور TU5 یکی از پراستهلاک‌ترین موتورهاست. موتور TU5 دارای 16 سوپاپ است که به‌شدت به‌کیفیت روغن و تنش حرارتی حساس است. این موتور برخلاف نسل قبل خود به‌شدت موتور پراستهلاکی است و از نظر ساختار سرسیلندر موتور TU5 بسیار ضعیف‌تر از موتور TU3 است. زیرا قطعات استفاده‌شده در این موتور به‌اصطلاح ظریف‌تر است. موتور TU3 از نظر هزینه نگهداری مقرون‌به‌صرفه‌تر بوده و خودرو 206 از نظر وزن اتاق سبک‌تر از پرشیاست و همین عامل سبب برتری این خودرو هنگام شتاب‌گیری است. از سوی دیگر محصولاتی که مجهز به‌موتور TU5 هستند به‌جز خودرو 206 همگی از گیربکس گشتاوری بهره می‌برند. به‌عبارتی گیربکس این خودروها توان انتقال شتاب کافی با توجه به‌دورموتور را ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =