مدیرسایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از مدیران گروه این مجموعه خواست که برای تولید 650هزار دستگاه خودرو برای سال جاری آماده شوند و تمام هم‌وغم خود را برای تحقق و اجرایی‌شدن 8 فرمان ابلاغ‌شده رئیس‌جمهور بگذارند.

به گزارش «اخبار خودرو»،مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از مدیران گروه این مجموعه خواست که برای تولید 650هزار دستگاه خودرو برای سال جاری آماده شوند و تمام هم‌وغم خود را برای تحقق و اجرایی‌شدن 8 فرمان ابلاغ‌شده رئیس‌جمهور بگذارند. محمدعلی تیموری در نشست با مدیران گروه خودروسازی سایپا از تک‌تک آن‌ها خواست که در راستای تحقق 8فرمان ابلاغ‌شده از سوی رئیس‌جمهور، آماده شوند و برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند تا در سال جاری، تولید هدف‌گذاری‌شده محقق شود. وی با بیان این‌که تا پایان سال جاری خودروسازان باید یک‌میلیون و 650هزار دستگاه خودرو تولید کنند و تحقق عدد کمتر قابل قبول نیست، گفت: «ضرورت دارد مدیران گروه خودروسازی سایپا در تولید 650هزار دستگاه خودرو که سهم این مجموعه است، به‌طور کامل مشارکت داشته باشند و برنامه‌ها به‌گونه‌ای تنظیم شود که رشد تولید بیشتر از هدف‌گذاری یادشده باشد.»

مدیران سایپا از مدیریت کارخانه‌ای خارج می‌شوند
تیموری تصریح کرد: «یکی از موضوعاتی که مدیران گروه باید به آن توجه کنند، تولید اقتصادی است و همان‌گونه که اواخر سال گذشته عنوان شد، تولید اقتصادی خودروهای کوییک و شاهین برای سال جاری دنبال خواهد شد. اما برای این‌که تولید اقتصادی محقق شود، تمام شرکت‌های گروه باید بتوانند از مدیریت کارخانه‌ای خارج شوند و نقش مدیرعامل داشته باشند.» او با بیان این‌که برای اولین‌بار و با هدف چابک‌سازی گروه خودروسازی سایپا، تمام اختیارات به شرکت‌های گروه تفویض می‌شود، تصریح کرد: «مجموعه‌هایی که در قالب هلدینگ هستند، باید به سمت شرکت‌داری حرکت کنند و دیگر وابسته به سایپا نباشند. استقلال در تصمیم‌گیری، عمل و مباحث مالی باعث خواهد شد که گروه سریع‌تر به اهداف ترسیم‌شده و به‌خصوص 8 فرمان ابلاغ‌شده ازسوی رئیس‌جمهور برسد.» مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین اظهار کرد: «در سال جاری شرکت‌های گروه خودروسازی سایپا به دو روش مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت یک بخش مربوط به نظام طرح‌ریزی بودجه و دیگری نظام دانش‌بنیان شدن شرکت‌هاست.» وی با تاکید بر این‌که گروه باید به نظام بودجه‌ریزی تسلط داشته باشد و با تکیه به این مهم برنامه‌ریزی کند، افزود: «اگر شرکت‌ها مدیریت مالی درست داشته باشند و اعتبارات مناسب از بانک‌ها دریافت کنند، می‌توان تولید بیش از 650هزار دستگاه خودرو در سال جاری را دنبال کرد.» تیموری با بیان این‌که ضرورت دارد شرکت‌های گروه خودروسازی سایپا مشکلات و چالش‌های خود را با سهامداران حل‌وفصل کنند، افزود: «مبحث دیگری که از شرکت‌های گروه می‌خواهیم، دانش‌بنیان شدن است. چراکه این موضوع معیار ارتقاست.» وی با بیان این‌که فرآیند دانش‌بنیان شدن یک تا سه سال زمان می‌برد و این امر هیچ ایرادی ندارد، تصریح کرد: «هر شرکتی که در این مسیر گام بردارد، رشد می‌کند و در درجه‌بندی مجموعه بسیار اهمیت دارد. در این میان، اگر شرکتی برنامه دانش‌بنیان نداشته باشد، درجه‌اش قطعا تنزل خواهد یافت.»
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین در نشست دوستانه با کارگران، مشکلات و چالش‌های آن‌ها را شنید و تاکید کرد در سال جاری تمام بخش‌ها باید با تمام قوا و توان خود حرکت کنند تا بتوان سیاست‌ها و اهداف تعیین‌شده برای این مجموعه را محقق کرد. وی در ضیافت افطاری که شنبه‌شب با کارگران در خط تولید داشت، نظرات و چالش‌هایی را که این گروه در مسیر تولید دارد، شنید و دستورات لازم برای حل مشکلات را صادر کرد. در این میان، از کارگران خطوط تولید خواسته شد؛ با تمام ظرفیت، قوا و توان خود حرکت کنند تا بتوان سیاست‌ها و اهداف تعیین‌شده دولت سیزدهم برای این مجموعه را محقق کرد. تیموری با بیان این‌که درسال جاری و باتوجه به 8فرمان ابلاغ‌شده ازسوی رئیس‌جمهور در تاریخ 11 اسفند این مجموعه باید تا پایان سال جاری 650هزار دستگاه خودرو تولید کند، گفت: «گروه خودروسازی سایپا مانند یک خانواده بزرگ است که باید برای یک هدف تلاش کند. مهم‌ترین هدف این است که مردم ایران، با شرایط بهتر و به‌دور از فضای واسطه‌گری و دلالی بتوانند خودروهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.» وی ادامه داد: «برای آن‌که هدف یادشده در سال جاری محقق شود و تولید متناسب با تقاضای بازار باشد، تمام بخش‌های سایپا باید همراهی کنند و هیچ کوتاهی و قصوری پذیرفتنی نیست.» مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکیدکرد: «درسال‌جاری، افزایش کیفیت خودروها مدنظر قرار گرفته است و در این خصوص ضرورت دارد تامین‌کنندگان قطعه و کارگران خطوط تولید توجه لازم را داشته باشند.» در این نشست، کارگران خطوط تولید نیز برای افزایش تولید، رشد کیفی خودروها و تحقق اهداف ترسیم‌شده گروه خودروسازی سایپا اعلام آمادگی کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =