هیوندای

هیوندای قبلا اعلام کرده بود برنامه‌های جدی‌ برای نسل بعدی هوانوردی الکتریکی دارد و اواخر سال پیش زیر برند جدید سوپرنال را تاسیس کرد. این شرکت قول داده است تاکسی‌های هوایی را همه‌گیر کند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،هیوندای قبلا اعلام کرده بود برنامه‌های جدی‌ برای نسل بعدی هوانوردی الکتریکی دارد و اواخر سال پیش زیر برند جدید سوپرنال را تاسیس کرد. این شرکت قول داده است تاکسی‌های هوایی را همه‌گیر کند.
حالا این کمپانی در نمایشگاه هوایی H2 حضور یافته تا تایید کند از تجارب هیدروژنی خود در صنایع هوایی نیز بهره می‌گیرد. هیوندای/کیا و تویوتا دو شرکت اصلی در زمینه تحقیقات قوای محرکه هیدروژنی در صنعت خودرو هستند. استفاده از قوای محرکه الکتریکی در سراسر دنیا گزینه منطقی‌تری به نظر می‌رسد اما ژاپن و کره تعهد خود به گسترش قوای محرکه هیدروژنی به فراتر از صنعت خودرو و حمل‌ونقل شخصی را اعلام کرده‌اند. به‌همین‌دلیل شرکت‌های موردبحث در حال عرضه خودروهای هیدروژنی‌ همچون نکسو و میرای هستند.
به این ترتیب هیوندای/کیا و تویوتا اقدام به طراحی کامل قوای محرکه هیدروژنی، ساخت آن‌ها به تیراژ چند هزار دستگاه و انجام تست‌های ایمنی به منظور پاس کردن استانداردها می‌کنند و با دیدن تمامی این فعالیت‌ها شاید بگویید زمان حضور در صنعت هوانوردی نیز فرا رسیده، دقیقا به همین خاطر است که هیوندای بخش سوپرنال را تاسیس کرده، یِش پریمکومار، مدیرارشد سوپرنال به شرکت‌کنندگان در رویداد آئرو H2 در لانگ بیچ گفته است: «ما اینجاییم تا بمانیم و می‌خواهیم بازیگری مهم در بازار هوانوردی باشیم. فکر نمی‌کنم وقتی درباره صنعت هوانوردی صحبت کنید اولین نامی که به ذهنتان بیاید هیوندای باشد. به‌همین‌خاطر یکی از مهم‌ترین نکات برای ما این است که به شما اجازه دهیم تا بدانید ما به دنبال چه‌کاری هستیم. چیزهای زیادی درباره هوانوردی وجود دارد که باید یاد بگیریم و با افراد زیادی آشنا شویم. توانایی‌هایی وجود دارد که دوست داریم فرابگیریم و استفاده کنیم. به‌همین‌دلیل می‌خواهیم تا حد امکان همکاری‌های خوبی در زمینه‌های گوناگون از هواپیما گرفته تا اکوسیستم، زیرساخت و... داشته باشیم».
سوپرنال قبلا جزئیات تاکسی هوایی الکتریکی خود را برای ترددهای شهری پاک اعلام کرده است. این تاکسی‌های هوایی به‌صورت عمودی پرواز می‌کنند و فرود می‌آیند. پریمکومار می‌افزاید: «هواپیماهای الکتریکی و عمودپرواز برای بردهای بیشتر از ۱۲۰کیلومتر طراحی نشده‌اند. این فاصله‌ای زیاد است و شهری وجود دارد که سطح مرزی ۱۲۰کیلومتری داشته باشد. ما به‌دنبال راه‌های متنوع حل مشکلات هستیم و استفاده از قوای محرکه الکتریکی بهترین راه‌حل برای شعاع حرکتی کوتاه است.» برای سفرهای طولانی‌تر شاهد استفاده از هواپیمای عمودپرواز هیدروژنی خواهیم بود که بردی بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ هزار کیلومتری دارند. این هواپیماها به‌عنوان جایگزین پاک هواپیماهای مرسوم عمل می‌کنند. بی‌صبرانه منتظریم تجارب هیدروژنی هیوندای در بخش هوانوردی را نیز ببینیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =