درمرحله نخست این‌که باتوجه به‌کاربراتوری بودن سیستم سوخت‌رسانی موتورسیکلت شما، باید کاربراتور را تنظیم کنید تا مطمئن شوید سوخت کافی به‌سیلندر وارد می‌شود.

موتورسیکلت 135 سی‌سی مدل 89 استارتی دارم و حدود سه‌هفته است موقع استارت زدن، استارت موتورسیکلتم ضعیف می‌شود و دیگر توان روشن کردن موتور را ندارد. البته این مشکل در زمانی که هوا کمی سرد باشد (صبح‌ها) ایجاد می‌َشود. از طرفی در زمان حرکت در سرعت‌های بالاتر از 40 کیلومتر برساعت موتورسیکلتم ناگهان کپ می‌کند. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»، در پاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت تاخیر در روشن شدن موتور آن هم در هوای سرد به‌عوامل زیادی بستگی دارد که باید تمام آن‌ها را بررسی کرد. درمرحله نخست این‌که باتوجه به‌کاربراتوری بودن سیستم سوخت‌رسانی موتورسیکلت شما، باید کاربراتور را تنظیم کنید تا مطمئن شوید سوخت کافی به‌سیلندر وارد می‌شود. سپس سیستم جرقه‌زنی موتور را بررسی کنید. چراکه اگر سیستم جرقه‌زنی تنظیم نباشد منجر به‌تاخیر در روشن شدن موتور می‌شود. برهمین اساس شمع موتور را بررسی و درصورت نیاز شمع و همچنین وایرها را تعویض کنید. همچنین باید بدانید باتری یک منبع انرژی الکتریکی است که برای مدت کوتاهی توان راه‌اندازی استارت را دارد و اگر توان باتری کم شود، دیگر نمی‌تواند مانند حالت اولیه استارت را به‌گردش درآورد. بنابراین باید در مدت کوتاهی از استارت استفاده شود. اما درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما باید گفت باتوجه به‌این‌که سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری فاقد هرگونه سنسور، عملگر و واحد پردازشگر مرکزی است، بنابراین از عملکرد ضعیف‌تری برخوردار است و زمانی که هوا سرد باشد، اینرسی گاز در هوای سرد در کاربراتور سبب ضعیف شدن عملکرد آن می‌شود. بنابراین می‌توان گفت سوخت کافی به‌سیلندر نمی‌رسد و خودرو توان و کشش مناسب را برای حرکت در سرعت‌های بالا ندارد. این موضوع تنها به‌ضعف طراحی کاربراتور مربوط می‌شود که اگر قطعات آن نیز معیوب باشد، درایجاد چنین مشکلی تاثیرگذار خواهد بود. بر این اساس برای رفع چنین مشکلی باید کاربراتور مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =