شاهین

در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، مبنی بر ارتقای کیفیت خودرو، این مجموعه با همت و تلاش شبانه‌روزی مهندسان و کارگران خود در گام اول توانست کیفیت خودرو شاهین را به نحو مطلوب ارتقا دهد.

به گزارش «اخبار خودرو»،مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به‌تازگی اعلام کرده است: «در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، مبنی بر ارتقای کیفیت خودرو، این مجموعه با همت و تلاش شبانه‌روزی مهندسان و کارگران خود در گام اول توانست کیفیت خودرو شاهین را به نحو مطلوب ارتقا دهد.» محمدعلی تیموری با تاکید بر این‌که طی چندماه اخیر به موضوع کیفیت محصولات گروه خودروسازی سایپا به‌طور ویژه پرداخته شده است، تصریح کرد: «مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی، کارآفرینان و فعالان اقتصادی تاکید کردند با وجود حمایت زیاد از صنعت خودرو در کشور، کیفیت خودرو خوب نیست و مردم ناراضی‌اند و حق با مردم است. از این‌رو، گروه خودروسازی سایپا برنامه دقیق و جامعی را تدوین کرد تا در مدت‌زمان بسیار کوتاه ارتقای کیفیت تمام محصولات و به‌خصوص خودروهای اقتصادی شاهین و کوییک را محقق کند.»

رشد کیفی خودروهای تولیدی در کمتر از یک ماه
تیموری با بیان این‌که گروه خودروسازی سایپا با حمایت‌های وزارت صمت، همکاری قطعه‌سازان و همدلی و همراهی مهندسان و کارگران این مجموعه موفق شد در کمتر از یک‌ماه، رشد کیفی را در خودروهای تولیدی این مجموعه پیاده‌سازی کند، افزود: «جلب رضایت مشتریان در اولویت برنامه‌های گروه خودروسازی سایپاست و در این مسیر هیچ‌گاه توقف نخواهیم کرد.» وی تاکیدکرد: «در گام اول ارتقای کیفیت، کاهش صدای خودرو اقتصادی شاهین در دستور کار قرار گرفت و در یک فرآیند 45روزه صدای غیرعادی این خودرو حذف شد. بدین‌ترتیب اکنون شاهین نسبت‌به صدا ایزوله و این امر باعث رضایت نسبی خریداران است.» مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این‌که حذف صدای غیرعادی اتاق شاهین مورد تایید واحدهای کیفیت و مهندسی قرار گرفته است، بیان کرد: «فرآیند ارتقای کیفیت در مورد تمام خودروها اجرایی می‌شود و این امر قطعا می‌تواند رضایت مردم را به‌طور کامل جلب کند.» وی افزود: «تمام تلاش ما بر این است که در مسیر برطرف کردن دغدغه‌های مردم در بخش کیفیت خودروهای داخلی اقدام کنیم. به همین جهت پروژه‌های بسیار مهمی تعریف شده است که طی سال جاری اجرایی خواهد شد.»

ارتقای کیفی خدمات تحویل خودرو به مشتریان
یکی دیگر از فرامین هشت‌گانه رئیس‌جمهور به خودروسازان، تحویل به‌موقع خودروها به مشتریان است که ذیل دستور پنجم آمده است. در همین راستا، مشتریان محصولات گروه خودروسازی سایپا می‌توانند از خدمات تحویل حضوری خودرو در پارکینگ شرکت با هدف تسریع در تحویل خودرو بهره‌مند شوند. بدین‌منظور، گروه خودروسازی سایپا با هدف پاسخگویی مناسب و به‌موقع به تقاضاهای موجود و جلب رضایت مشتریان سطح خدمات خود را افزایش داده و طرح تحویل حضوری خودرو در پارکینگ شرکت‌های گروه را عملیاتی کرده است. بر این اساس، مشتریان می‌توانند به دو صورت خودرو ثبت‌نامی خود را تحویل بگیرند که یکی از آن‌ها تحویل خودرو از طریق نمایندگی محل ثبت‌نام و دیگری تحویل خودرو از پارکینگ شرکت سایپاست. البته از مدت‌ها قبل سامانه تحویل حضوری خودرو به‌منظور تسریع در تحویل و پاسخ به درخواست مشتریان برای تحویل حضوری خودرو طراحی و راه اندازی شده است. از همین رو، سایپا به مشتریان خود پیشنهاد داده است در صورت تمایل به دریافت خودرو از شرکت، درخواست خود را در سامانه یادشده ثبت کنند. شایان ذکر است اگر متقاضی درخواست تحویل حضوری خودرو را داشته باشد، «هدیه» سفر به او پرداخت می‌شود. البته طرح تحویل حضوری خودرو در پارکینگ خودروساز، پیشنهادی است و هیچ اجباری برای متقاضیان وجود ندارد، اما باتوجه به مشکلات موجود در حمل خودرو ازجمله کمبود ناوگان خودروبر، برخی از مشتریان تمایل دارند خودرو را شخصا و به‌صورت مستقیم از شرکت دریافت کنند و از طرفی با این روش، خودرو سریع‌تر تحویل می‌شود.

توسعه فعالیت‌های برون‌مرزی
گروه خودروسازی سایپا همچنین در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه روابط اقتصادی، صنعتی و تجاری با کشورهای همسایه، همکاری‌های خود را با کشور روسیه وارد فاز جدیدی کرده است؛ این خودروساز در جهت توسعه فعالیت‌های برون‌مرزی که در 8 فرمان ابلاغ‌شده از سوی رئیس‌جمهور در بخش صادرات مورد تاکید ویژه قرار گرفته است، مذاکرات خود را با روسیه آغاز کرد. از همین رو، در بازدید مدیران ارشد منطقه ویژه اقتصادی ایلابوگای جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه از مجموعه سایپا، درباره همکاری های مشترک صحبت و نتایح خوبی حاصل شد. پس از این بازدید، درخصوص تولید مشترک با طرف‌های روسی در منطقه آزاد SEZ آلابوگا، تبادل دانش فنی و امکان استفاده از ظرفیت‌های علمی و آموزشی هر دو طرف و انتقال دانش در حوزه‌های IT، نرم‌افزار، مالی و مهندسی، تفاهم و توافق‌هایی صورت گرفت. همچنین بر اساس توسعه روابط با کشورهای همسایه که دولت سیزدهم این امر را تکلیف کرده است، گروه خودروسازی سایپا درحال مطالعه به‌منظور راه‌اندازی خط مونتاژ خودروهای اقتصادی خود در بازار روسیه است. در این میان یکی از برنامه‌هایی که گروه خودروسازی سایپا در سال جاری با جدیت دنبال می‌کند و به مدیران ارشد منطقه ویژه اقتصادی ایلابوگای جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه نیز یادآوری شده؛ افزایش صادرات قطعه به روسیه است. طی سال‌های اخیر قطعات خودرویی مختلفی ازجمله رادیاتور، قطعات سیستم تعلیق و قطعات ریخته‌گری به بازار روسیه صادر شده است. با توجه به بازار بزرگ روسیه و داشتن مرز آبی مشترک و همچنین رسیدن به بازار اوراسیا، گروه خودروسازی سایپا برنامه‌ریزی کرده است که سهم بیشتری از این بازار روسیه داشته باشد. بنابراین، تولید و صادرات خودرو و قطعات آن، از موضوعاتی است که با جدیت پیگیری خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =