لاستیک

کمپانی یوکوهاماتایر اعلام کرد موفق به توسعه یک فناوری شده است که امکان تشخیص فرسودگی سطح تایر (Tyre wear) را با استفاده از تحلیل داده‌های دریافتی از سنسورهای طول‌موجی را که در داخل تایر قرار می‌گیرند، فراهم می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،کمپانی یوکوهاماتایر اعلام کرد موفق به توسعه یک فناوری شده است که امکان تشخیص فرسودگی سطح تایر (Tyre wear) را با استفاده از تحلیل داده‌های دریافتی از سنسورهای طول‌موجی را که در داخل تایر قرار می‌گیرند، فراهم می‌کند. این فناوری با همکاری یک شرکت ژاپنی دیگر به‌نام آلپس‌الکتیک توسعه یافته که متخصص تولید قطعات الکترونیک برای لوازم جانبی خودرو است. نوآوری در این فناوری باعث می‌شود هنگام گردش چرخ‌ها و تغییر شکل تایر طول موج؛ ارسال، دریافت و تحلیل شود و با استفاده از متدهای تحلیل مقایسه‌ای بین تایرهای جدید و نمونه‌هایی که به پایان عمر خود رسیده‌اند، تشخیص داده می‌شود چقدر از عمر تایر باقی مانده است. با استفاده از این فناوری می‌توان به سادگی در بازه‌های زمانی مختلف به مالک خودرو یا مدیران ناوگان‌ها اطلاع داد چقدر زمان و مسافت برای استفاده از تایرهای فعلی باقی مانده و چه زمانی بهترین تاریخ برای تعویض تایرهاست.
به این وسیله می‌توان به ایده‌آل‌ترین روش برای نگهداری از تایرها دست یافت، همچنین ایمنی تایر را ضمن افزایش طول عمر مفید تایرها و کاهش اثرات اقتصادی و زیست‌محیطی آنها تحت تاثیر قرار داد. با تغییر شیوه ارائه خدمات به صنعت حمل‌ونقل و رفتن به سمت وسایل نقلیه خودران، فرصت‌ رانندگان و مدیران ناوگان‌ها برای بررسی بصری سایش تایرها کمتر می‌شود. ازسوی‌دیگر توانایی بررسی از راه دور وضعیت تایرها از طریق رایانش ابری به ارائه خدمات حمل و نقل ایمن‌تر و پایدارتر کمک می‌کند. برنامه‌های CASE (مخفف متصل بودن به اینترنت، خودران، اشتراک‌گذاری و برقی‌سازی خودروهای برقی) و MaaS (مخفف شعار حمل‌ونقل به‌عنوان یک سرویس از طریق جست‌وجو، رزرو، پرداخت و سایر کارکردهای مرتبط، ترکیب بهینه حمل‌ونقل عمومی و سایر خدمات جابه‌جایی برای رفع نیازهای جابه‌جایی ساکنان محلی و مسافران) در طرح زیرساختی حمل‌ونقل در یوکوهاما تا ۲۰۲۳ (YX2023)گنجانده شده‌اند و شامل برنامه مدیریت میان‌مدت یوکوهاما برای سال‌های مالی 2023-2021 به همراه ارتقای سرویس‌ها و راه‌حل‌های جدید براساس توسعه اینترنت اشیاء در تایرها یا SensorTire است. باتوجه به عملکرد حسگرهای جدید و قابلیت‌های خدماتی قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر در فوریه 2021 یوکوهاما چشم‌انداز فناوری SensorTire را معرفی کرد؛ چشم اندازی که در میان مدت و بلندمدت برای استفاده از سنسورهای در تایر خودروهای سواری درنظر گرفته شده است. هدف از این چشم انداز جدید، ارائه پشتیبانی مستمر برای حرکت ایمن و سالم مردم و همچنین رسیدگی به تغییرات در تقاضای استفاده از حمل‌ونقل جاده‌ای با استفاده از خدمات داده‌محور یکپارچه‌ای است که از تایرهای مجهز به اینترنت اشیاء به دست آمده که البته به قابلیت سنجش برای مشتریانی مجهز است که از این سرویس استفاده می‌کنند. برای دستیابی به اهداف این چشم‌انداز، یوکوهاما در حال انجام آزمایش‌های عملی با شرکای صنایع مختلف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =