ایران خودرو

گروه صنعتی ایران‌خودرو با انجام اقداماتی در ماه‌های پایانی سال گذشته، مقدمات افزایش بیش از ۵۰ درصدی تولید در سال جاری را فراهم آورد. یکی از این اقدامات، پرداخت مطالبات قطعه‌سازان همکار با این خودروساز بزرگ کشور بود.

به گزارش «اخبار خودرو»،گروه صنعتی ایران‌خودرو با انجام اقداماتی در ماه‌های پایانی سال گذشته، مقدمات افزایش بیش از ۵۰ درصدی تولید در سال جاری را فراهم آورد. یکی از این اقدامات، پرداخت مطالبات قطعه‌سازان همکار با این خودروساز بزرگ کشور بود. بیش‌از ۱۷درصد از حجم پرداختی امسال به قطعه‌سازان در اسفندماه صورت گرفت. با پرداخت مطالبات قطعه‌سازان، تکمیل و تجاری‌سازی خودروهای دارای کسری قطعه در این گروه صنعتی نیز سرعت گرفت و در فروردین‌ماه تعداد این خودروها کاهش قابل‌توجهی یافت. با توجه به حجم دوبرابری پرداخت مطالبات قطعه‌سازان در اسفندماه نسبت‌به ماه‌های گذشته با پرداخت ۱۱.۵۰۰میلیارد تومان، انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در نامه‌ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت، از تلاش‌های بی‌وقفه مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در پرداخت مطالبات قطعه سازان قدردانی کرد.

پیش‌بینی تمام سازوکارها برای تحقق فرامین رئیس‌جمهور
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در این باره گفت: «این خودروساز برنامه‌های خود را با هشت فرمان رئیس‌جمهور تطبیق داده و بر همین اساس تمامی سازوکارها را برای تحقق این فرامین پیش‌بینی کرده است.» مهدی خطیبی با اشاره به تسریع ایران‌خودرو در حمل و تحویل خودرو به مشتریان، افزود: «تعداد روزانه تحویل خودرو قبل از بازدید رئیس‌جمهور روزانه یک‌هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو بود که پس از این بازدید و صدور فرامین ایشان به حدود 4هزار دستگاه رسید.» وی بیان کرد: «با تامین قطعات مورد نیاز خودروها، روند تجاری‌سازی و تحویل خودرو به مشتریان در این گروه صنعتی شتاب گرفت.»
هم‌افزایی در فرآیندهای توسعه‌ای ایران‌خودرو
در همین راستا، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در بازدید اخیر خود از شرکت جامع تحقیق و توسعه فناوری های خودرو (جتکو) بر تسریع در اجرای پروژه‌ها برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های توسعه محصول تاکید کرد. خطیبی با اشاره به حضور نیروهای متخصص و دارای دانش روز در این شرکت دانش‌بنیان گفت: «برای تحقق اهداف، باید از ظرفیت‌های فنی و دانش متخصصان جوان نهایت بهره را برد.» وی بر تجمیع فعالیت‌های تحقیق و توسعه و حذف موازی‌کاری در سطح گروه صنعتی ایران‌خودرو تاکید کرد و گفت: «شرکت‌هایی که در سطح گروه فعالیت‌های مشابهی دارند باید با تشریک مساعی، تجمیع و هم‌افزایی بیشتر، در مسیر تسریع در تحقق اهداف توسعه‌ای گام بردارند.» خطیبی تجمیع فعالیت‌های ورزشی سطح گروه صنعتی ایران‌خودرو و همچنین شرکت‌های لیزینگ را یکی از مصادیق تصمیمات اخیر برای افزایش بهره‌وری مجموعه دانست و افزود: «توسعه همکاری با سایر شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر مواردی است که می‌تواند زمان اجرای پروژه‌ها را کوتاه کند و در عرضه محصولات جدید به بازار ازجمله تارا برقی و خودرو اقتصادی راهگشا باشد.» مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان این‌که به دنبال جذب نخبگان و استفاده از ظرفیت آنان در توسعه صنعت خودرو کشور هستیم، بر کاهش زمان طراحی و توسعه محصولات برای پاسخگویی بهتر به مشتریان تاکید کرد و گفت: «شرایط برای همکاری با ایرانیان مقیم خارج از کشور و استفاده از توانمندی آنان و همچنین مشاوران خارجی در دستور کار قرار خواهد گرفت.»

تسریع در پروژه‌های توسعه‌ای ایران‌خودرو
در همین راستا، طی حکمی ازسوی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، داود اسماعیل‌پور به‌عنوان مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان جتکو منصوب و معرفی شد. بنا بر اعلام گروه صنعتی ایران‌خودرو، این تغییر مدیریتی با هدف تسریع در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای این خودروساز، مطابق با فرامین مقام‌معظم رهبری و رئیس‌جمهور در عرضه محصول مدرن و باکیفیت به مشتریان صورت گرفته است. توجه بیشتر به عملیاتی‌سازی پروژه‌های توسعه‌ای ازجمله برقی‌سازی محصولات از دلایل این انتصاب عنوان شده است. اسماعیل‌پور ازمدیران موفق و با سابقه در صنعت خودرو کشور است که پیش از این در زمینه توسعه محصولات به‌ویژه قوای محرکه خودرو دستاوردهای قابل توجهی کسب کرده است. در مراسم معارفه مدیرعامل جدید جتکو، کیانوش پورمجیب، قائم‌مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو، استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور را از اهدف تاسیس شرکت جتکو دانست و گفت: «این شرکت می‌تواند ارتباط ایران‌خودرو با شبکه دانشی کشور را نزدیک‌تر کند.» وی با بیان این‌که یکی از اهداف و ماموریت‌های اصلی جتکو، توسعه شبکه برق و الکترونیک گروه صنعتی ایران‌خودرو است، گفت: «این برای نخستین‌بار است که در نظر داریم با مالکیت معنوی ایران‌خودرو شبکه برق و الکترونیک را داشته باشیم.» پورمجیب با بیان این‌که صیانت از این حق مالکیت معنوی، بسیار وظیفه سنگینی است، افزود: «توسعه این پلت‌فرم برای محصولات مختلف ایران‌خودرو و همکاری شرکت ساپکو به‌منظور تامین پلت‌فرم برق و الکترونیک، از برنامه‌ها و اهداف ایران‌خودرو و در راستای توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌های توسعه‌ای در جتکو است. ساپکو نیز می‌تواند با افزایش ظرفیت‌ها، میزان استفاده از این پلت‌فرم برق و الکترونیک را در محصولات ایران‌خودرو افزایش دهد.» وی ضمن قدردانی از زحمات داوود خسروی، مدیرعامل پیشین جتکو برای ایجاد و حفظ این شرکت، بر لزوم افزایش همکاری و ارتباط مستحکم جتکو با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهور برای انجام پروژه‌های جاری و نیز پروژه‌های جدید مطابق با فرامین ریاست‌جمهور مبنی‌بر تولید خودروهای هوشمند و متصل تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =