نفت بهران

روز چهارشنبه 7 اردیبهشت ماه به‌مناسبت روز کارگر و عید سعید فطر، با حضور مهندس فتاح، ریاست بنیاد مستضعفان، طرح توازن ظرفیت خطوط عملیات پالایش، مرحله‌چهارم توسعه واحد فورفورال شرکت نفت بهران، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز چهارشنبه 7 اردیبهشت ماه به‌مناسبت روز کارگر و عید سعید فطر، با حضور مهندس فتاح، ریاست بنیاد مستضعفان، طرح توازن ظرفیت خطوط عملیات پالایش، مرحله‌چهارم توسعه واحد فورفورال شرکت نفت بهران، به بهره‌برداری رسید. مهندس فتاح در آیین افتتاح این پروژه، ضمن تشکر از کارکنان و مدیران شرکت نفت بهران، رمز موفقیت این پروژه را حضور نیت‌الهی، روحیه اسلامی و انقلابی در کنار استفاده از دانش و مدیریت روز دانست و اظهار امیدواری کرد با حفظ این شرایط روند موفقیت‌های بهران در عرصه صنعت کشور ادامه یابد. وی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد این پروژه با رویکرد داخلی‌سازی، استفاده از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین صرفه‌جویی ارزی با حداقل سرمایه‌گذاری موردنیاز و در مدت دو سال به بهره‌برداری رسیده است و زمینه‌ساز افزایش صادرات انواع فرآورده‌های روانکاری در کنار تامین بازار داخل خواهد بود. رئیس بنیاد مستضعفان انجام این پروژه را نماد توانمندی دانشمندان و متخصصان کشور بر شمرد و تاکید کرد به‌رغم تحریم‌ها، با تکیه بر توان دانشمندان جوان ایرانی در هیچ یک از بخش‌های تولیدی، کار متوقف نشده است و توسعه در تمام بخش‌ها ادامه دارد. مهندس عزیزی، مدیرعامل شرکت نفت بهران نیز در این مراسم از افزایش 108میلیون لیتری انواع فرآورده‌های روانکاری با بهره‌برداری از این طرح خبر داد و اظهار کرد: «‌این پروژه با هدف ایجاد انعطاف در فرآیندهای تولیدی، پاسخگویی دقیق به نیازهای بازارهای داخلی و صادراتی و افزایش پایداری شرکت نفت بهران طراحی و اجرا شده است که در کنار افزایش ظرفیت عملیاتی شرکت به 580 میلیون لیتر انواع فرآورده های روانکاری، ارتقای کیفیت محصولات را نیز در پی خواهد داشت.»

افزایش توان داخلی‌سازی «TDAE» صنعت تایر به کمک بهران
وی با اشاره به به افزایش تولید 20‌میلیون‌لیتری روغن فرآیند تایر سبز یا TDAE به عنوان یکی از نتایج این پروژه تاکید کرد که این فرآورده یک محصول دانش‌بنیان بوده و تکنولوژی تولید آن برای اولین‌بار توسط شرکت نفت بهران ایجاد شده است. با افزایش تولید محصول این طرح، پاسخگویی به نیاز مشتریان صادراتی این محصول سازگار با محیط‌زیست تسهیل خواهد شد.» وی اظهار امیدواری کرد با استقبال تایرسازان داخلی به استفاده از این محصول ضمن کمک به محیط‌زیست، صادرات لاستیک‌های ایرانی به بازارهای منطقه‌ای و جهانی نیز تسهیل می‌شود. عزیزی با اشاره به همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان در ساخت بخشی از تجهیزات اصلی این پروژه تصریح کرد بخش عمده تجهیزات این پروژه توسط واحدهای فنی شرکت نفت بهران و بخش دیگر تجهیزات شامل کولرهای هوایی، و ‌همچنین پمپ‌های انتقال فرآورده‌های نفتی با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی طراحی و ساخته شده‌اند. وی در پایان ضمن تشکر از تلاش کارکنان در به نتیجه رسیدن این پروژه، اجرای آن را بدون یک روز توقف تولید، نتیجه هماهنگی کامل میان واحدهای دست‌اندرکار دانست و آن را یکی از افتخارات بهران در سال‌های اخیر برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =