سایپا

نیروی انسانی کارآمد می‌تواند محصول اقتصادی تولید کند و از آن‌جا که گروه خودروسازی سایپا به دنبال تولید اقتصادی دو محصول است، قطعا با تکیه بر توان و دانش کارگران و مهندسان داخلی می‌تواند ضمن تحقق تولید اقتصادی خودروهای شاهین و کوییک، رشد تولید را در سال جاری محقق کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر این‌که استراتژی این مجموعه ارتقای کیفیت محصولات و تحقق 8فرمان ابلاغ‌شده رئیس‌جمهور است، گفت: «97درصد خودروهایی که تولید می‌شوند، به صورت مستقیم به واحد فروش تحویل داده می‌شود. این امر کمک خواهد کرد ضمن افزایش عرضه خودرو به بازار و حذف دلالان و واسطه‌ها، کیفیت خودروها ارتقا پیدا کند.» محمدعلی تیموری نیروی انسانی را مهم‌ترین و اصلی ترین رکن تولید خودرو دانست و اظهار کرد: «نیروی انسانی کارآمد می‌تواند محصول اقتصادی تولید کند و از آن‌جا که گروه خودروسازی سایپا به دنبال تولید اقتصادی دو محصول است، قطعا با تکیه بر توان و دانش کارگران و مهندسان داخلی می‌تواند ضمن تحقق تولید اقتصادی خودروهای شاهین و کوییک، رشد تولید را در سال جاری محقق کند.» وی با بیان این‌که ضرورت دارد به منابع انسانی در بخش‌های خط تولید، کیفیت، زنجیره تامین و سایر بخش‌ها توجه ویژه داشته باشیم، تصریح کرد: «نیروی انسانی برای ما اهمیت قابل توجهی دارد. چراکه اعتقاد داریم از این طریق می‌توان به توسعه و تعالی صنعت خودرو دست یافت.» مدیرعامل سایپا با تاکید بر این‌که ارتقای کیفیت، کاهش هزینه‌ها، تحویل به‌موقع خودروها به مردم و افزایش ایمنی محصولات وابسته به نیروی انسانی است، گفت: «هدف‌گذاری ما این است که با همت کارگران، مهندسان و کارشناسان گروه خودروسازی سایپا بیش از گذشته از ظرفیت ماشین‌آلات و خطوط تولید استفاده کنیم. درصورت استفاده از تمام ظرفیت موجود، به‌طور قطع می‌توان با سرعت بیشتری به 8 فرمان ابلاغ‌شده ازسوی رئیس‌جمهور دست یافت.»

تلاش برای جلب رضایت کامل مشتریان
تیموری با اشاره به دو هدف ارتقای کیفیت محصولات سایپا و دستیابی به تولید اقتصادی اظهار کرد: «از اواخر سال گذشته با هدف افزایش تولید و ارتقای کیفیت، تصمیم گرفته شد تولید اقتصادی دو محصول شاهین و کوییک پیگیری شود. از این رو، موردی که موجب نارضایتی که از خودرو شاهین شده بود، با کمک مهندسان مرتفع شد.» وی با اشاره به این‌که ارتقای کیفیت شاهین از ماه‌های پایانی سال 1400 در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: «برخی مشتریان از صدای شاهین در اتاق گلایه داشتند. از همین رو، فرآیند ایزوله کردن اتاق طی 45 روز انجام شد و تمام محصولات از هفته آخر اسفندماه سال گذشته با سیستم جدید (حذف کامل صدای اتاق) تولید شده است. در این میان برای ارتقای کیفیت موتور شاهین نیز برنامه‌ای تدوین کردیم که خوشبختانه نتایج خوبی در پی داشت.» مدیرعامل سایپا ادامه داد: «نارضایتی‌هایی نیز از شیشه بالابر و فوم صندلی‌های خودرو شاهین وجود داشت که با همت کارشناسان و مهندسان تمام این چالش‌ها مرتفع شدند و استانداردسازی لازم صورت گرفت. بدین ترتیب مردم از خودرو شاهین رضایت نسبی پیدا کردند. این اقدامات در مورد خودرو کوییک هم انجام خواهد شد تا مردم از کیفیت خودروهای اقتصادی گروه خودروسازی سایپا رضایت کامل داشته باشند.» وی با یادآوری این‌که بخش زیادی از مشکلات خودرو کوییک به دلیل تولید در سال‌های متمادی اصلاح شده است، افزود: «ارتقای کیفیت خودرو کوییک نیز در دستور کار قرار گرفته است تا مردم رضایت صددرصدی از این خودرو داشته باشند.» تیموری با بیان این‌که در راستای کسب رضایت مشتریان، افرادی که در گذشته خودرو شاهین خریداری کرده‌اند نیز خدمات پس از فروش ویژه دریافت خواهند کرد، گفت: «کیفیت و پاسخگویی مناسب به مشتریان، رمز موفقیت و بقای یک بنگاه اقتصادی است. با همین رویکرد حدود 2هزار پروژه‌ ارتقای کیفیت محصول در فرآیند تولید و زنجیره تامین قطعات تعریف شده که در حال اجراست.»

هدف‌گذاری رشد 65درصدی برای تولید
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به تحقق 8 فرمان ابلاغ‌شده از سوی رئیس‌جمهور و برنامه‌هایی که این مجموعه برای سال جاری دارد، بیان کرد: «تولیدات امسال دو ویژگی دارد که یک بخش آن رشد تولید و دیگری تولید به‌صورت عبور مستقیم است.» وی با بیان این‌که درحال‌حاضر 97 درصد خودروهای تولیدی به واحد فروش تحویل داده می‌شود و این امر به منزله ارتقای کیفیت و پاسخ‌دهی مناسب به مشتریان است، گفت: «در 8فرمان ابلاغ‌شده، رشد تولید تا 50درصد تکلیف شده، اما سعی و تلاش ما این است که رشد تولید را به بیش از 65 درصد برسانیم. از همین رو، ضمن افزایش تولید در حال تجاری‌سازی خودروهای کف پارکینگ هستیم.» تیموری تصریح کرد: «زمانی که وارد گروه خودروسازی سایپا شدم این مجموعه 80هزار خودرو ناقص، 5هزار و 200 خودرو یورو4 و یک‌هزار و 700 خودرو بدون گارانتی و بلاتکلیف در کف پارکینگ داشت. اما با برنامه‌ریزی دقیق تا پایان ماه جاری مجموع خودروهای کف پارکینگ به 20هزار دستگاه می‌رسد.» وی با تاکید بر این‌که خودروهای کف پارکینگ بعد از تکمیل دوباره به بخش بازرسی می‌رود تا کیفیت آن مورد سنجش قرار گیرد، اظهار کرد: «در فروردین‌ماه سال جاری و برای اولین بار گروه خودروسازی سایپا 37هزار خودرو آماده تحویل داشت که 16هزار دستگاه آن از تجاری‌سازی خودروهای کف پارکینگ و 21هزار دستگاه دیگر از تولید اولین ماه سال بود.»

برنامه‌ریزی برای عرضه 3 محصول جدید به بازار
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: «استراتژی ما این است که با همت تمام بخش‌ها و برنامه‌های دقیقی که تنظیم شده، 8فرمان رئیس‌جمهور را پیاده‌سازی کنیم. از همین رو، ضمن حرکت به سمت صفر شدن خودروهای کف پارکینگ در حال برنامه‌ریزی برای عرضه 3 محصول جدید به بازار هستیم که یکی از آن‌ها تولید ون اقتصادی است. امیدواریم تا پایان سال جاری تاییدیه‌های لازم اخذ شود و این خودرو روانه بازار شود.» وی همچنین گفت: «درخصوص واگذاری سهام و حرکت به سمت خصوصی‌سازی هم برنامه جامعی تدوین شده و کارهای کارشناسی دقیقی صورت گرفته است. نتایج این تحقیقات در ماه جاری استخراج خواهد شد و پس از آن سهام درون‌گروهی واگذار خواهد شد تا با بودجه‌ای که به دست می‌آید، بتوان برنامه‌های محول‌شده را اجرایی و پیاده‌سازی کرد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =