برلیانس H330 برخلاف ظاهر جوان‌پسند و جذابی که دارد، در بخش فنی هیچ حرفی برای گفتن ندارد. زیرا این سدان جمع‌وجور خانوادگی در دو نسخه 1500 سی‌سی و 1600 سی‌سی به‌بازار عرضه شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،برلیانس H330 خودرویی در سگمنت C و در کلاس خودروهای جمع‌وجور است. این خودرو سدان با توجه به‌سال تولید آن (2013) طراحی نسبتا به‌روزی دارد و از آنجا که یکی از شرکای قدرتمند و قوی برلیانس کمپانی ب‌ام‌و است، درطراحی برلیانس H330 سعی شده بیشتر از اِلِمان‌هایی استفاده شود که این خودرو کمی مشابه محصولات ب‌ام‌و باشد تا جذاب‌تر به‌نظر برسد. برلیانس H330 از نظر طراحی باتوجه به‌خطوط نرم روی بدنه و البته حجم‌های روی گلگیرهای عقب و جلو، کاراکتر اسپرتی دارد. چهره خودرو نیز به‌واسطه چراغ‌هایی مشابه محصولات قدیمی ب‌ام‌و، جلوپنجره‌ای با دو بخش مجزا و خطوط تیز کناری روی کاپوت، اسپرت و جوان‌پسند است. برلیانس H330 در نمای عقب به‌دلیل وجود چراغ‌های جمع‌وجور و برخورداری از طراحی ساده، زیبا به‌نظر می‌رسد و نسبت به‌برادر کوچک‌ترش یعنی H230 از استایل به‌مراتب جذاب‌تری برخوردار است.
کابین خودرو نیز به‌واسطه طراحی نسبتا به‌روز، ساده و البته جذاب است. ناگفته نماند که طراحی داشبورد این خودرو در کلاس خود جذاب است. استفاده از دو رنگ در تریم داخلی، استفاده از چرم مصنوعی، سیستم اتوماتیک تهویه‌مطبوع و درنسخه اتوماتیک کی‌لس و تجهیزات به‌روز مانند سانروف و تنظیم صندلی در هشت جهت و ... سبب شده است کابینی با تجهیزات بسیار محدود ولی به‌روز در اختیار سرنشینان قرار بگیرد.
برلیانس H330 برخلاف ظاهر جوان‌پسند و جذابی که دارد، در بخش فنی هیچ حرفی برای گفتن ندارد. زیرا این سدان جمع‌وجور خانوادگی در دو نسخه 1500 سی‌سی و 1600 سی‌سی به‌بازار عرضه شده است. نسخه 1500 سی‌سی این خودرو یکی از پردردسرترین خودروهای حاضر در بازار کشورمان است. اما اواخر سال 1396 بود که نسخه 1600 سی‌سی این خودرو معرفی و به‌بازار عرضه شد.
برلیانس H330 با پیشرانه 1600 سی‌سی درحقیقت یک موتور چهارسیلندر خطی تنفس‌طبیعی به‌حجم 1654 سی‌سی 16سوپاپ را در خود جا داده است. این پیشرانه موسوم به BM16LB با توجه به‌سیستم تایمینگ متغیر سوپاپ‌ها برای سوپاپ‌های ورودی، می‌تواند 114 اسب‌بخار قدرت را در شش‌هزار آرپی‌ام (دور در دقیقه) و 154 نیوتون‌متر گشتاور را در چهار هزار آرپی‌ام، به‌ارمغان آورد. نکته بسیار مهم درباره پیشرانه 1600 سی‌سی برلیانس H330، دمای کاری یا تنش حرارتی بالا دربخش فوقانی موتور است.
به‌عبارت دیگر اگر مالک خودرو به‌سطح آب رادیاتور توجه نداشته باشد و در فصل گرم سال از کولر نیز بیشتر استفاده کند، واشرسرسیلندر موتور در کمترین بازه زمانی معیوب شده و موتور نیاز به‌تعمیر خواهد داشت. از طرفی در زمان تخت‌گاز کردن و ایجاد فشار بیش از حد روی اویل‌پمپ یا پمپ روغن، این موتور به‌دلیل ضعیف بودن معیوب شده و هزینه بسیار زیادی را به مالکش تحمیل می‌کند. همچنین گیربکس چهارسرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت به‌چرخ‌های جلو را در این خودرو برعهده دارد.
درنهایت برلیانس H330 از نظر ظاهری، کابین و آپشن امتیاز قابل قبولی را دریافت می‌کند؛ اما در زمینه خدمات پس از فروش، تامین قطعات و هزینه‌ نگهداری، امتیاز پایینی را دریافت می‌کند. زیرا قطعات بسیار گران‌قیمت این خودرو سبب شده است هزینه نگهداری از آن چند برابر محصولات پژو باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =