موتورسیکلت شما از سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری برخوردار است و ماهیت این سیستم، مکانیکی به‌شمار می‌رود. بنابراین برای رفع مشکل باید موارد بسیاری بررسی شود.

موتورسیکلت پرواز 125 سی‌سی مدل 92 دارم و حدود یک ماه است صبح‌ها و در هوای سرد با فشردن دکمه استارت، موتور با تاخیر زیادی روشن می‌شود و هنگام حرکت در سربالایی‌ها نیز موتورسیکلتم کم می‌آورد و ناخواسته سرعت آن به‌میزان چشمگیری افت می‌کند. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،موتورسیکلت شما از سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری برخوردار است و ماهیت این سیستم، مکانیکی به‌شمار می‌رود. بنابراین برای رفع مشکل باید موارد بسیاری بررسی شود. اما تاخیر در روشن شدن موتور در اوایل استارت و راه‌اندازی می‌تواند دو علت عمده داشته باشد. 1- از آنجا که شما به‌نحوه استارت زدن و روشن کردن آن اشاره نکردید، باید گفت اگر باتری توان لازم و کافی برای استارت زدن نداشته باشد، سبب تاخیر در روشن شدن موتور می‌شود که در این حالت باید باتری تعویض شود. درغیر این صورت باید استارت را مورد بررسی قرار داد. زیرا اگر استارت معیوب شده باشد، توان لازم برای به‌گردش درآوردن فلایویل و راه‌اندازی پیشرانه را ندارد و موتور با تاخیر روشن می‌شود. 2- یکی از بخش‌های بسیار مهم در پیشرانه‌های احتراق داخلی، سیستم سوخت‌رسانی است و به بیان دیگر اگر این سیستم به‌درستی عمل نکند یا از تنظیمات خود خارج شده باشد، سوخت مورد نیاز سیلندر را تامین نکرده و همین امر منجر به‌دیر روشن شدن موتور می‌شود. برای رفع مشکل نیز باید کلیه متعلقات این سیستم مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز تعمیر یا درنهایت تعویض شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =