خودروسازان

واردات بی‌رویه خنجری به قلب تولید ملی و اشتغال کارگران است. بنابراین باید به‌صورت جدی از آن جلوگیری شود و در داخل نیز ضمن تولید محصولات باکیفیت، مردم و دستگاه‌های دولتی مقید به خرید تولیدات داخلی باشند.

به گزارش «اخبار خودرو»،رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (دوشنبه) در دیدار جمعی از کارگران، آنان را ستون اصلی خیمه تولید خواندند و با اشاره به سه موضوع اصلیِ «لزوم افزایش فرصت‌های شغلی»، «تنظیم عادلانه رابطه کار و سرمایه» و «تامین امنیت شغلی» کارگران گفتند: «واردات بی‌رویه خنجری به قلب تولید ملی و اشتغال کارگران است. بنابراین باید به‌صورت جدی از آن جلوگیری شود و در داخل نیز ضمن تولید محصولات باکیفیت، مردم و دستگاه‌های دولتی مقید به خرید تولیدات داخلی باشند.»
حضرت آیت‌اله خامنه‌ای همچنین با اشاره به برنامه‌های مهم دولت در زمینه مسائل اقتصادی تاکید کردند: «همه قوا و دستگاه‌ها و مردم به دولت کمک کنند.» ایشان هنگام اعلام مخالفت با واردات بی‌رویه، خودرو را به دلیل نداشتن «تولید داخلی خوب و باکیفیت» مستثنا کردند و اظهار داشتند: «ما الان ده‌ها میلیارد واردات داریم. خیلی از این واردات هم لازم است. با مطلق واردات کسی مخالف نیست، ما با واردات بی‌رویه مخالفیم. واردات بی‌رویه یعنی چه؟ یعنی این‌که جنسی که در داخل تولید می‌شود، کیفیتش هم خوب است، مشابه این جنس را ما وارد کنیم، خنجری است به قلب تولید کشور.»
رهبر انقلاب افزودند: «می‌گویند هر یک‌میلیارد دلار واردات از اجناس دارای تولید داخلی مانند کفش، پوشاک و لوازم خانگی، معادل است با تعطیل شدن 100هزار فرصت شغلی. این آماری است که افراد صاحب‌نظر و متخصص به ما دادند. البته این‌جا خودروسازها از این حرف ما سوءاستفاده نکنند. زیرا وضع آن‌ها خیلی تعریفی ندارد و مقصود؛ آن جاهایی است که تولید خوب و باکیفیت دارند.» ایشان تاکید کردند: «یکی از مواردی که می‌تواند فرصت‌های شغلی را احیا و مشکل بیکاری دانش‌آموختگان را برطرف کند، افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان است. البته این شرکت‌ها باید به معنی واقعی کلمه دانش‌بنیان باشند که در این صورت می‌توان اشتغال را افزایش داد.» حضرت آیت‌اله خامنه‌ای، ترجیح‌دادن جنس خارجی به جنس داخلی را ضربه‌زدن به کارگر داخلی به نفع کارگر خارجی دانستند و گفتند: «بر این اساس است که از مردم می‌خواهیم به خرید تولید داخلی مقید باشند. البته بزرگ‌ترین خریدار در کشور، دستگاه‌های دولتی هستند که باید سعی کنند هیچ جنس خارجی مصرف نکنند.» ایشان در ادامه اتقان و استحکام کار و زیبایی محصول را ازجمله وظایف کارگران و کارآفرینان برشمردند و گفتند: «نظام آموزشی کشور باید هرچه بیشتر به حالت عملی و کاربردی نزدیک شود و در بخش تولید نیز مهارت کارگران به‌گونه‌ای افزایش یابد که با ابتکار و سلیقه خوب، ارزش کار و محصول در چشم مشتریان بالاتر برود.» رهبر انقلاب با اشاره به تحریکات کارگری که از ابتدای پیروزی انقلاب وجود داشته است، خاطرنشان کردند: «هدف از این تحریکات، تبدیل جامعه کارگری به تابلو و نشانه اعتراضات مردمی بود. اما کارگران در عرصه سیاسی نیز بینی تحریک‌کنندگان را به خاک مالیدند و همواره در کنار نظام و انقلاب بوده و هستند.» ایشان افزودند: «البته در مواردی همچون واگذاری‌های نادرست کارخانه‌ها، اعتراض کارگران به‌حق بوده است. اما در همین موارد نیز کارگران مرز خود را با دشمنان مشخص کرده‌اند که این موضوع بسیار مهمی است و باید از این مجموعه آگاه، با بصیرت و متعهد عمیقا تشکر کرد.» رهبر انقلاب با اشاره به مشکلات جامعه کارگری ابراز امیدواری کردند؛ با سیاست‌های دولت جدید، این مشکلات به تدریج برطرف شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =