سایپا

امسال همکاری سایپا با وزارت دفاع در حوزه قطعات الکترونیکی و دانش‌بنیان ۱۰برابر خواهد شد. چراکه این وزارتخانه بهترین تجهیزات و نیروی انسانی متخصص را در اختیار دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این‌که پرداخت پول به زنجیره تامین قطعه ۶۰ روز کاهش یافته است، گفت: «امیدواریم با توجه به ۸ فرمان ابلاغ‌شده از سوی رئیس‌جمهور، شورای پول و اعتبار نسبت به پرداخت تسهیلات به خودروساز اقدام کند.» وی تصریح کرد: «در پنج سال گذشته و به‌صورت سالانه، شورای پول و اعتبار تسهیلات به خودروسازان اختصاص می‌داد، اما امسال با وجود ابلاغ ۸ فرمان رئیس‌جمهور مبنی بر تولید خودروهای جدید، از رده خارج کردن خودروهای قدیمی و افزایش ۵۰ درصدی تولید، هیچ تسهیلاتی اختصاص پیدا نکرد.» تیموری با اشاره به این‌که زمان پرداخت پول به زنجیره تامین قطعه از ۱۸۰ روز به ۱۲۰ روز رسیده است و ضرورت دارد این زمان به ۹۰ روز کاهش پیدا کند، گفت: «اگر مدت‌زمان پرداخت پول به زنجیره تامین سرعت پیدا کند، ضمن ارتقای کیفیت، تولید افزایش خواهد یافت.»

نیاز به 1200میلیارد تومان نقدینگی برای اجرای 240 پروژه ارتقای کیفی
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درخصوص سوالات و ابهاماتی که در حوزه تولید و کیفی سازی محصولات گروه خودروسازی سایپا وجود دارد، اظهار کرد: «برای ارتقای کیفیت محصولات این مجموعه در سه ماه گذشته، ۲۴۰ پروژه تعریف شده که اجرای آن‌ها نیازمند یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نقدینگی است.» وی با اشاره به گلایه‌های مردمی از ایمنی و کیفیت برخی از خودروها، گفت: «۷۰درصد ایمنی و کیفیت خودرو مربوط به مرحله طراحی و 30درصد مربوط به فرآیند تولید است که ۶۲درصد فرآیند تولید در قطعه‌سازی و 38درصد آن در مونتاژ است. اما در سال جاری با تعریف و اجرای پروژه‌های متعدد، مشکلات مربوط به کیفیت کاهش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.»
رفع کامل سه ایراد شاهین
تیموری با بیان این‌که سه ایراد محصول شاهین که شامل صدای غیرعادی موتور، شیشه بالابر و صندلی‌ها بود، به‌صورت کامل برطرف شد، افزود: «به‌زودی رضایت مشتریان از محصول اقتصادی شاهین افزایش خواهد یافت. البته در زمینه رشد کیفیت برای خودرو اقتصادی کوییک نیز برنامه منسجمی تعریف شده است.» وی تاکید کرد: «خودرو شاهین، چهار ستاره ایمنی اروپا را با موفقیت پاس کرده است. از همین رو، این خودرو ویژگی‌های متعددی دارد که امیدواریم با استمرار در اجرای برنامه‌های کیفی، رضایت صددرصدی مردم به دست آید.»

برنامه فروش سهام درون‌گروهی با حضور ناظران
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به سیاست اشتباه جمع‌آوری و خرید سهام شرکت در گذشته، اظهار کرد: «یکی از ۸ فرمان رئیس‌جمهور فروش سهام و انجام هزینه آن در توسعه محصولات است. به همین دلیل سهام درون‌گروهی را با حضور ناظران به اهل آن خواهیم فروخت. در این راستا، از ابتدای سال جاری با ۵۰۰ وکیل از وکلای قوه قضاییه برای ارزیابی سایپا به قصد فروش سهام دورن‌گروهی قرارداد منعقد شده است.» وی درخصوص برداشته‌شدن تحریم‌ها و برگشت شرکت‌های فرانسوی به ایران، گفت: «اگر خودروسازان فرانسوی به دنبال حضور مجدد در بازار ایران هستند، ابتدا باید هزینه‌های عدم حضورشان در این چند سال‌ را بپردازند. اما خودمان را وابسته به رفع تحریم‌ها نکرده‌ایم. از همین رو تولید اقتصادی خودروهای شاهین و کوییک در دستور کار قرار گرفته است.»

عبور مستقیم 90 درصد محصولات
تیموری به کاهش چشمگیر خودروهای کف پارکینگ های سایپا اشاره کرد و گفت: «با تلاش و همت کارگران و مهندسان گروه سایپا، خودروهای موجود در کف پارکینگ‌ها از 87هزار دستگاه در دی ماه سال گذشته به 29هزار دستگاه کاهش یافت و این امر ادامه‌دار خواهد بود.» وی با اشاره به اینکه تیراژ تولید معیار مهمی برای سنجش فعالیت خودرو نیست، بلکه باید تعداد خودروهای تحویلی به مشتریان مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: «عبور مستقیم و تجاری‌سازی محصول مهم‌ترین شاخص اقتصادی یک بنگاه است؛ در گذشته عبور مستقیم محصولات 20درصد بود و از زمان حضور تیم مدیریتی جدید این عدد به 90 درصد رسیده است.»

ضرر و زیان ۷۴میلیون تومانی تولید هر دستگاه تیبا
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره چرایی حذف تیبا از سبد محصولات سایپا در سال جاری، بیان کرد: «تا سال گذشته که خودرو تیبا تولید می‌شد، ضرر و زیان هر دستگاه بیش از ۷۴میلیون تومان بود. حال اگر این روند برای سال جاری ادامه پیدا می‌کرد، عدد یادشده به ۹۰میلیون تومان می‌رسید. از همین رو و در راستای تولید اقتصادی تصمیم به حذف تیبا گرفته شد.» وی درباره همکاری با وزارت دفاع، تاکیدکرد: «امسال همکاری سایپا با وزارت دفاع در حوزه قطعات الکترونیکی و دانش‌بنیان ۱۰برابر خواهد شد. چراکه این وزارتخانه بهترین تجهیزات و نیروی انسانی متخصص را در اختیار دارد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =