باتوجه به‌این‌که موتورسیکلت شما دارای سیستم تعلیق مونوشاک است باید قطعات سیستم تعلیق را مورد بررسی قرار داد.

موتورسیکلت آپاچی RTR200 نیوفیس مدل 97 دارم و حدود یک ماه قبل برای اسپرت کردن موتورسیکلتم کمک‌فنر عقب را کمی تغییر دادم. پس از آن در زمان حرکت با سرعت کم حتی 20 کیلومتر برساعت، کوبش و ضربه شدیدی احساس می‌شود و حس می‌کنم سواری موتورسیکلتم مانند قبل نرم نیست. این موضوع با نشستن سرنشین نیز وجود دارد که ضربه شدیدی به‌بخش عقب وارد می‌کند. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،باتوجه به‌این‌که موتورسیکلت شما دارای سیستم تعلیق مونوشاک است باید قطعات سیستم تعلیق را مورد بررسی قرار داد. با توجه به‌سفت شدن سواری و ضربه وارده، می‌توان نتیجه گرفت که کمکی که داخل فنر قرار گرفته معیوب شده است. اگر کمک میانی روغنی باشد به‌دلیل خرابی اورینگ و سیلندری که دارد منجر به‌ایجاد چنین مشکلی می‌شود.
در این حالت سواری موتورسیکلت سفت و خشک بوده و ضربه‌های محکمی به‌سرنشین وارد می‌شود. این را نیز در نظر داشته باشید که هرگونه تغییرات غیراصولی و خارج از استاندارد کمپانی سازنده می‌تواند درکاهش کیفیت سواری بسیار تاثیرگذار باشد.
اما اگر موتورسیکلت شما دارای کمک گازی باشد، به‌دلیل نشت در سیلندر دیگر توانایی جذب نیرو را ندارد و برای رفع چنین مشکلی اگر کمک گازی یا روغنی باشد، باید تعویض شود.
همچنین باید توپی چرخ‌ها را مورد بررسی قرار داد که اگر توپی‌ها نیز معیوب باشند لازم است تعویض شوند. ناگفته نماند که تنظیم فشار باد تایر بسیار در این زمینه تاثیرگذار است و یکی از گزینه‌های محتمل دیگر برای این کاهش کیفیت سواری، کاهش میزان باد تایر در تایرهای جلو و عقب است که سواری موتورسیکلت شما را خشک می‌کند. بر این اساس باید فشار باد تایرها تنظیم شود و از زدن باد نیتروژن نیز خودداری کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =