جک S5 نیوفیس

شرکت کرمان‌موتور با عرضه جک S5 موفقیت بسیار دلچسبی را تجربه کرد و توانست این کراس‌اوور جمع‌وجور شهری را به‌خوبی در ایران جا بیندازد. تا جایی که این خودرو درچند سال اخیر جزو یکی از پرطرفدارترین کراس‌اوورهای بازار خودروهای چینی بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت کرمان‌موتور با عرضه جک S5 موفقیت بسیار دلچسبی را تجربه کرد و توانست این کراس‌اوور جمع‌وجور شهری را به‌خوبی در ایران جا بیندازد. تا جایی که این خودرو درچند سال اخیر جزو یکی از پرطرفدارترین کراس‌اوورهای بازار خودروهای چینی بوده است. این خودرو درچند سال گذشته توانسته است با خودروهای کره‌ای هم‌کلاس خود در بازار رقابت پایاپایی داشته باشد. حالا بعد از گذشت چند سال، نسخه فیس‌لیفت جک S5 از سال گذشته به‌سبد محصولات کرمان‌موتور اضافه شده و به‌دست مشتریان رسیده است. از آن‌جا که این خودرو جزو پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین کراس‌اوورهای چینی در بازار ایران محسوب می‌شود باید گفت برای بسیاری از مشتریان جدید تغییرات به‌وجودآمده در این خودرو جای سوال دارد و بسیاری از خریداران درمورد تغییرات این خودرو اطلاعی ندارند. «دنیای‌خودرو» قصد دارد تغییرات محسوس و قابل توجه این خودرو را مورد بررسی قرار دهد. تغییراتی که می‌توان گفت ارزش خرید این خودرو نسبت به‌مدل قبلی را بیشتر کرده است.

تغییرات محسوس و قابل توجه جک S5 نیوفیس

مزایای جک s5 نیوفیس
شرکت کرمان‌موتور در سال گذشته مدل S5 نیوفیس را با تغییراتی به‌نسبت مدل قبلی به‌بازار عرضه کرد که این تغییرات می‌تواند مزیت‌هایی برای این خودرو به‌نسبت مدل قدیمی خود در بازار داشته باشد. مزیت‌های فنی که سبب افزایش قدرت خودرو، کم کردن استهلاک موتور و کمتر شدن مصرف خودرو و همچنین بالاتر رفتن راندمان این خودرو از لحاظ فنی می‌شود. همچنین امکانات قابل توجهی نیز به‌این خودرو اضافه شده است که به‌نسبت رقیبان خود در این کلاس حرف‌هایی برای گفتن دارد.

پیشرانه جدید با استهلاک پایین‌تر و راندمان بالاتر
اصلی‌ترین تفاوت و مزیت جک S5 نیوفیس درمقایسه با مدل دو لیتری قبلی، بهره‌مندی از یک پیشرانه توربوشارژ ۱.۵ لیتری با فناوری تزریق سوخت مستقیم است که سبب شده است با وجود کاهش نیم‌لیتری حجم موتور، راندمان آن نه‌تنها کاهش نیابد، بلکه حالا یک موتور سرحال و بانشاط‌تر روی جک S5 به‌خدمت گرفته شده است. قدرت موتور جک S5 جدید حدود ۱۷۱ اسب‌بخار به‌علاوه ۲۵۱ نیوتون‌متر گشتاور است که از دور موتور ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ تحت اختیار راننده خواهد بود؛ بدین‌ترتیب با یک موتور کاملا سرحال مواجهیم که در دور موتورهای پایین‌تر هم عملکرد مطلوبی را ارائه می‌دهد و شتاب‌گیری راحت با آن در بازه گسترده‌ای از دورموتور امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین به‌دلیل استفاده از فناوری تزریق مستقیم سوخت یا GDi، این پیشرانه از لحاظ میزان مصرف بنزین وضعیت بهتری نسبت به‌گذشته دارد و در کل استهلاک پایین‌تر به‌همراه عملکرد فنی بهتر و شتاب دلچسب‌تری را ارائه می‌دهد.
بنابراین برخورداری از موتور ۱.۵ لیتری توربو نه‌تنها سبب ضعیف‌تر شدن موتور این خودرو نشده، بلکه از مهم‌ترین مزیت‌های جک S5 نیوفیس به‌شمار می‌رود. ناگفته نماند که این پیشرانه با موتور کی‌ام‌سی K7 مشترک است و این موضوع می‌تواند در بحث فراوانی قطعات یدکی آن نیز تاثیر مثبت داشته باشد.

تغییرات محسوس و قابل توجه جک S5 نیوفیس

طراحی ظاهری قابل قبول
از دیگر مزایای جک S5 نیوفیس ظاهر قابل قبول و استایل مناسب این خودرو است که از روی هیوندای توسان ال ام الگوبرداری شده و با وجود آن‌که سال‌های نسبتا زیادی از طراحی این خودرو می‌گذرد، اما همچنان می‌توان فرم کلی بدنه و همچنین فضای کابین جک S5 را دلنشین و مناسب نیاز مشتریان ایرانی دانست.
جک S5 نیوفیس در بخش چهره تغییراتی را تجربه کرده و جلوپنجره آن به‌همراه سپر و مه‌شکن‌ها متفاوت از قبل شده است. در سایر نماها و درون کابین تقریبا تحول قابل توجهی مشاهده نمی‌شود. درمجموع باید گفت ظاهر S5 نیوفیس همچنان می‌تواند در بازار کم‌تنوع ایران مورد قبول خریداران خودروهای چینی میان‌قیمت قرار بگیرد و ضمن ارائه نمایی تقریبا مجلل، حس و حال اسپرت بودن را هم به‌بیننده القا کند.
آپشن‌های متنوع، اضافه شدن کروزکنترل و دیلایت
گرچه جک S5 دو لیتری فیس قدیم امکانات قابل قبول و در حد نیاز مشتریان ایرانی را به‌آن‌ها ارائه می‌داد، اما در این میان نبود کروزکنترل و دیلایت به‌پاشنه‌آشیل این بخش از محصول کرمان‌موتور تبدیل شده بود. حالا با ارائه جک S5 نیوفیس، کروزکنترل و دیلایت نیز به‌فهرست آپشن‌های این خودرو اضافه شده و در کنار سایر موارد، تجهیزاتی مناسب و رفاه‌بخش را برای کاربران جک S5 فیس‌لیفت رقم زده است. مهم‌ترین امکانات جک S5 نیوفیس به‌شرح زیر است: سانروف، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، اتولایت، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، چراغ‌های عقب LED، صندلی چرمی، پوشش چرمی فرمان، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، تنظیم برقی صندلی راننده با مموری، گرمکن صندلی‌های جلو، ترمز ضد قفل ABS، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم پایداری الکترونیکی، ورود بدون کلید، کروزکنترل، کنترل سرعت خودرو در سرپایینی، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، ترمز پارک برقی EPB، کیسه‌هوای راننده و سرنشین جلو وکیسه‌هوای جانبی جلو (چهار عدد)، سیستم کنترل میزان باد تایرها، فرمان برقی، تهویه‌مطبوع اتوماتیک دوگانه در ردیف جلو، سنسورهای پارک جلو و عقب، دوربین دنده‌عقب، سیستم پخش مالتی‌مدیا با ورودی IPOD، USB و AUX، بلوتوث، GPS، آنتن شیشه‌ای، چراغ‌های جلو مجهز به‌سیستم مشایعت، سنسور باران، گرمکن شیشه جلو، چراغ روشنایی روز یا دیلایت، استارت دکمه‌ای و … .

تغییرات محسوس و قابل توجه جک S5 نیوفیس

قیمت در بازار
شرکت کرمان‌موتور در آخرین شرایط فروش خود در نیمه اول اردیبهشت‌ماه قیمت جک S5 نیوفیس را 935 میلیون‌تومان اعلام کرد که در آن شرایط فروش 18 ماهه و 30 ماهه برای فروش این خودرو درنظر گرفته شده بود. اما درحال حاضر در نبود فروش نقدی و اقساطی از سمت شرکت کرمان‌موتور قیمت این خودرو در بازار آزاد به‌بیش از یک میلیاردتومان رسیده است. قیمت این خودرو در آخرین روز هفته گذشته در بازار آزاد برای مدل 1400 حدود یک‌میلیارد و 40 میلیون‌تومان و مدل 1401 این خودرو حدود یک‌میلیارد و 85 میلیون‌تومان قیمت‌گذاری شد. این درحالی است که تنها در مدت کمتر از یک ماه قیمت این خودرو از 900 میلیون‌تومان به‌بیش از یک‌میلیاردتومان در بازار آزاد رسیده است. درشرایط فعلی می‌توان گفت قیمت خودروهای چینی درچند هفته اخیر رشد بسیار زیادی را در بازار تجربه کرده است.

کلام آخر
درپایان باید گفت این خودرو به‌دلیل استفاده از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز به‌سیستم پاشش مستقیم سوخت قادر است لذت رانندگی دلچسب‌تری را به‌کاربران خود هدیه دهد و از لحاظ چابکی و شتاب نیز سرحال‌تر از گذشته به‌نظر برسد.
این کراس‌اوور کامپکت بازار خریدوفروش نسبتا مناسبی دارد و به‌راحتی قادر به‌تامین احتیاجات خانوادگی به‌ویژه درمسافرت خواهد بود. بنابراین اگر یک کراس‌اوور سرحال با چابکی مناسب و قابلیت‌های خانوادگی تقریبا مطلوب نیاز دارید، بهتر است روی جک S5 نیوفیس بررسی‌ بیشتری داشته باشید و درصورت تطابق این خودرو با نیازهایتان، آن را خریداری کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =