کمپرون فولکس واگن

دو کمپرون فولکس واگن کالیفرنیا و فورد ترانزیت ناگت در سگمنت متوسط نسبت به سایر رقبای خود بسیار جذاب به نظر می‌رسند. این کمپرون‌ها براساس دو تا از بهترین ون‌های پنلی که تا امروز تولید شده، طراحی و عرضه شده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،تقریبا از زمان ورود کمپرون‌ها به بازار خودرو در سراسر جهان، این محصولات موفق شدند تا استقبال گسترده‌ دور از انتظاری را به خود جلب کنند. این خودروها به‌دلیل آنکه فضای بیشتری را در مقایسه با مدل‌های سواری در اختیار افراد قرار می‌دهند جایگاه خوبی را به‌دست آوردند البته از این خودروها به عنوان مدل‌های برای کار و البته زندگی در طبیعت نیز استفاه می‌شود که استقبال از آن‌ها را گسترده‌تر می‌کند. همین موضوع باعث شد تا در دوران همه‌گیری کرونا، محبوبیت کمپرون‌ها در بازارهای جهانی افزایش یابد. زمانی که سفرهای بین‌المللی با بلاتکلیفی همراه بود بسیاری از مردم سراسر جهان به این خودروها روی آوردند تا از این خودروها برای مسافرت‌های بین‌شهری و به دور از سایر مسافران بهره ببرند. بسیاری از مردم این خودروها را برای فعالیت‌های ورزشی مفید می‌دانند یا حتی آن‌ها را در پارکینگ‌ها پارک می‌کنند تا به‌عنوان یک اتاق اضافه و فضایی برای کار و استراحت بهره ببرند. در این میان دو کمپرون فولکس‌واگن کالیفرنیا و فورد ترانزیت ناگت، دو تا از برترین مدل‌ها در این سگمنت هستند که در اکثر بازارهای جهانی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و انتظار می‌رود در سال 2022 صدرنشین فروش در بازارهای بین‌المللی باشند.
قیمت و فضای مناسب؛ وجه تمایز دو ون رقیب در بازارهای جهانی
دو کمپرون فولکس واگن کالیفرنیا و فورد ترانزیت ناگت در سگمنت متوسط نسبت به سایر رقبای خود بسیار جذاب به نظر می‌رسند. این کمپرون‌ها براساس دو تا از بهترین ون‌های پنلی که تا امروز تولید شده، طراحی و عرضه شده‌اند. هر دو مدل فضای کافی برای زندگی چهار نفر را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. سقف‌های بلند و پاپ‌آپ از دیگر ویژگی‌های مشترک این دو کمپرون هستند که فضایی را برای ایستادن مسافران فراهم می‌کنند و تقریبا تمام آنچه را برای تبدیل شدن به خانه‌ای مستقل نیاز است، ارائه می‌دهند. هر دو مدل حدود 65هزار پوند قیمت‌گذاری شده‌اند این در حالی است که فولکس‌واگن کالیفرنیا در نسخه اوشن با اضافه شدن چند ویژگی اضافه ازجمله رنگ‌آمیزی حدود 72هزار پوند قیمت دارد.
نوستالژی؛ برگ برنده فولکس‌واگن در رقابت با فورد
با تمام این اشتراکات اما تفاوت‌های بسیاری بین این دو خودرو وجود دارد که تصمیم‌گیری در مورد آن‌ها را برای متقاضیان دشوار می‌کند. یکی از ویژگی‌های کمپرون فولکس‌واگن، نوستالژی این ون برای بسیاری از خریداران است. ون ترنسپورتر رانندگی عالی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. نسل جدید وانت‌های T6 با استفاده از فناوری‌های روز، موتورهای دیزلی قدرتمند و گیربکس‌های خودکار DSG سواری خوبی را به ارمغان می‌آورند. اکثر ون‌های فولکس‌واگن از زمان عرضه اولیه به خودروهای مخصوص کمپینگ تبدیل شده‌اند اما نام کالیفرنیا در این خودروها برای نخستین‌بار در سال 1980 و با معرفی کمپرونی مبتنی‌بر T3 شنیده شد. در سال 2003 سال اما خود فولکس‌واگن این نام را احیا کرد و شروع به تولید کالیفرنیا در کارخانه اختصاصی آلمان کرد. این دو ون از طرح بندی کاملا متفاوتی استفاده می‌کنند.
کالیفرنیا سنتی‌تر از رقیب خود به نظر می‌رسد؛ برخورداری از یک واحد مبلمان ساده، سقف بالارونده لولایی و یک تخت در طبقه پایین فضای قدیمی‌تری را در این ون ایجاد کرده است. اکثر کمپرون‌ها در این سایز از این چیدمان استفاده می‌کنند زیرا ساده و کارآمد است. در آشپزخانه امکاناتی از جمله سینک با آب سرد و گرم، یک گاز دوگانه سوز و یک یخچال تعبیه شده است.
جایگزینی مرسدس‌بنز برای رقابت با فولکس‌واگن
افرادی که علاقه‌ای به خرید مدل‌های فولکس واگن یا فورد ندارند، می‌توانند به خرید مرسدس‌بنز مارکوپولو روی بیاورند. این خودرو بنز مجهز به موتورهای دیزلی قدرتمند و گیربکس 9سرعته روان است. کلاس این خودرو در مقایسه با دو ون قبلی بالاتر است اما به اندازه فولکس‌واگن برای استفاده خانواده‌ها مناسب است و بیشتر گزینه‌ای برای جوان‌ها در نظر گرفته شده، قوای محرکه مارکوپولو، مدل اکتیویتی 300 d دارای قدرت 239 اسب‌بخاری و گشتاور 500 نیوتون‌متری است. این خودرو شتاب صفر تا 100کیلومتر در ساعت 7.9 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 210 کیلومتر در ساعتی دارد. مدل‌های 250 d، 220 d و 200 d همچنان با قدرت‌های 190، 163 و 136 اسبی عرضه می‌شوند. درحالی‌که مدل پایه 170 d قدرت 102 اسبی دارد. مدل پایه از گیربکس 6سرعته دستی برخوردار بوده و دیفرانسیل جلو است، درحالی‌که دیگر نسخه‌ها با گیربکس 9 سرعته و طراحی دیفرانسیل عقب عرضه می‌شوند. البته سیستم چهار چرخ محرک نیز به‌صورت سفارشی در دسترس است. اگرچه از نظر قیمت مشابه دو ون قبلی است بنابراین می‌توان این کمپرون را هم برای استفاده در نظر گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =