شاکمان

ویرادیزل به‌عنوان یکی از تجاری‌سازان تازه‌وارد کشور در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران که با دو سال وقفه برگزار شد، از چهار محصول سنگین و نیمه‌سنگین خود رونمایی کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،ویرادیزل به‌عنوان یکی از تجاری‌سازان تازه‌وارد کشور در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران که با دو سال وقفه برگزار شد، از چهار محصول سنگین و نیمه‌سنگین خود رونمایی کرد. کامیونت 5.5 تن، کامیونت 6 تن و کشنده 2*4 شاکمان و کشنده (دماغ‌دار) Conventional شاکمان رونمایی کرد. کایون شی (Kaiwen shi)، مدیر صادرات بخش خاورمیانه شرکت خودروسازی تجاری شاکمان آغاز ورود کشنده دماغ‌دار به ایران را به دلیل تقاضای بالا برای این خودرو را مناسب ارزیابی کرد. این در حالی است که گفته می‌شود قیمت رقابتی این خودروها باتوجه به امکانات آنها مزیت آنها در بازار داخلی خواهد بود.
سهم 16درصدی «شاکمان» از بازار چین
کایون شی در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: «باتوجه به‌این‌که ویرادیزل زیرمجموع ماموت است، به‌همین دلیل اعتماد ما را جلب کرده تا به بازار ایران ورود کنیم و با ویرادیزل همکاری داشته باشیم. این در حالی است که همکاری ویرادیزل نیز با شرکت ما خوب بوده و حمایت بسیاری را از ما به عمل آورده‌اند.»
مدیر صادرات بخش خاورمیانه خودروسازی تجاری شاکمان، درخصوص بازار این خودروها در چین اظهار کرد: «این خودروها در بازار چین هم بسیار پرطرفدار هستند و از دو سال پیش موفق شدیم برترین برند تولید این خودروها در چین باشیم و فروش بسیار بالایی در این کشور داشته‌ایم.» وی افزود: «سهم این خودروها از بازار چین15.95درصد در سال 2021 بوده است.»

واردات کشنده دماغ‌دار به امید فروش بالا
وی در خصوص انتخاب کشنده دماغ‌دار برای بازار ایران و ریسک بالای این خودرو در بازار ایران بیان کرد: «چندسال است که ایران و چین روابطه دوستانه‌ای دارند و از سال 1970 که چین سیاست درهای باز اقتصادی را شروع کرد، بسیاری از ایرانی‌ها کمک کردند که چین بتواند این سیاست را در ایران برقرار کند و بسیار حامی چین بودند.» کایون شی افزود: «در واقع ما در راستای سیاست «یک کمربند، یک جاده» پیش می‌رویم.»
وی اظهار کرد: «براساس این طرح بهترین و باارزش ترین محصول خود را به ایران خواهیم فروخت که از نظر ما این کشنده Conventional بهترین محصول بوده است.» وی گفت: «طبق بررسی‌ها ایرانی‌ها به به این خودروها علاقه دارند و بسیاری از آنها خواستار داشتن چنین خودرویی هستند.» وی اضافه کرد: «از آنجا که این خودرو با ارزش است، تصمیم گرفتیم آن را به ایران بیاوریم تا رده بازار این کشور را در آسیا بالا ببریم.» وی بیان کرد: «این محصول را با امید سودآوری بسیار بالا به بازار ایران ارائه کردیم.»

ایران؛ نخستین مقصد صادراتی «شاکمان کانونِشنال»

وی درخصوص بازارهای صادراتی که این محصول به آن‌ها صادر شده است، گفت: « پیش از این نیز دوکامیون و کشنده 4*2 به بازارهای دیگر ارسال شده بود اما کشنده Conventionel برای نخستین‌بار به بازار ایران صادر شده است.» وی ادامه داد: «این سه محصول بازخورد خوبی را در کشورهای آسیایی مانند فیلیپین، کامبوجیا، میامی، الجزیره و قزاقستان داشته‌اند. همچنین این خودروها در مسکو و کلمبیا هم فروش داشته‌اند.»

مشخصات و ویژگی‌های «شاکمان»
کامیونت 5.5 تن شاکمان، از نسل جدید موتور کامینز با استاندارد آلایندگی یورو 5 به همراه EEV بهره می‌برد که به یک گیربکس 6 سرعته دستی متصل بوده و حداکثر قدرت این خودرو 154 اسب‌بخار است. مدل 6 تن این کامیونت نیز با موتور مشابه عرضه می‌شود. کشنده 2*4 این خودروسازی نیز از یک موتور کامینز با قدرت 490 اسب‌بخار بهره می‌برد. ویژگی اصلی کشنده‌های شاکمان ویرادیزل را می‌توان برخورداری از گیربکس ایتون اتوماتیک 12سرعته، ریتاردر فویت ساخت آلمان و نسل جدید موتورهای کامینز دانست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =