هایما 8S

روز اختتامیه نمایشگاه نیز همانند روزهای قبل با استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان همراه بود. در این میان چند خودرو تا حد زیادی مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفتند که می‌توان گفت جزو پربازدیدترین مدل‌های حاضر در نمایشگاه بودند. 

به گزارش «اخبار خودرو»، پس از گذشت پنج سال از برگزاری آخرین نمایشگاه خودرویی تهران، روز 26 اردیبهشت‌ماه سال جاری شاهد شروع به‌کار چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خودرویی تهران در شهر آفتاب بودیم. روز نخست این نمایشگاه ویژه اصحاب رسانه بود و از فردای آن، نمایشگاه خودرو تهران به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد تا مورد استقبال بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به‌خودرو قرار گیرد. اگرچه 25 شرکت خودروسازی در این نمایشگاه حضور داشتند تا از 14 خودرو جدیدشان رونمایی کنند، اما این نمایشگاه بیشتر حال و هوای نمایشگاه خودرویی گوانجو چین را داشت. چرا که از غرفه بزرگ‌ترین خودروساز کشور گرفته تا خودروسازان دیگر شاهد نمایش محصولات کمپانی‌های چینی بودیم! روز اختتامیه نمایشگاه نیز همانند روزهای قبل با استقبال خوبی از سوی بازدیدکنندگان همراه بود. در این میان چند خودرو تا حد زیادی مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفتند که می‌توان گفت جزو پربازدیدترین مدل‌های حاضر در نمایشگاه بودند.

پژو 207 MC (مولتی‌کالر)
پژو 207 درحقیقت نسخه فیس‌لیفت‌شده از پژو 206 است که در بیش از یک دهه حضورش در بازار، توانسته در میان جوانان موفق ظاهر شود. اگرچه که نزدیک به‌دو سال است این خودرو هاچ‌بک کامپکت با نسخه سقف پانوراما به‌بازار عرضه شده، اما درجدیدترین اقدام گروه صنعتی ایران‌خودرو پژو 207 با نسخه دو رنگ یا همان MC به‌معنای (Multi Color) معرفی شده است. درواقع این نسخه از پژو 207 به‌لحاظ طراحی هیچ تفاوتی با سایر نسخه‌ها ندارد و تنها دربخش‌هایی مانند سقف، قاب آینه‌ها، پروژکتورها، ورودی ‌هوای روی کاپوت، کالیپر ترمزهای جلو و عقب، زه درها، قاب روی پلاک و اسپویلر عقب به‌رنگ قرمز درآمده تا با ترکیب رنگ مشکی مورد توجه قرار گیرد. نکته جالب توجه این‌که پژو 207 MC از نظر فنی تغییراتی را تجربه کرده است. پیشرانه این خودرو بهینه‌سازی‌شده TU5 موسوم به TU5P است و این موتور حداکثر 113 اسب‌بخار قدرت را در 5800 آرپی‌ام (دور در دقیقه) و 144 نیوتون‌متر گشتاور را در چهار هزار آرپی‌ام تولید می‌کند. این موتور با گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک قدرت را به‌چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

پژو 206 تیپ 3 سقف پانوراما
پس از گذشت نزدیک به‌یک دهه، گروه صنعتی ایران‌خودرو پژو 206 تیپ 3 را با تغییرات اندکی به‌خط تولید بازگرداند. این تیپ از پژو 206 نسبت به‌تیپ‌های دو و پنج به‌لحاظ طراحی هیچ تفاوتی ندارد و تنها سقف شیشه‌ای برای این خودرو درنظر گرفته شده است. از نظر امکانات نیز شاهد سیستم چهارچرخ‌دیسکی، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک، دو ایربگ، پشت‌سری‌ برای صندلی‌های عقب، شیشه‌بالابر برقی برای جلو و عقب و رینگ‌های 14 اینچی آلومینیومی هستیم. دربخش فنی همچنان شاهد استفاده از همان موتور معروف TU3 هستیم و این پیشرانه 1360 سی‌سی با هشت سوپاپ در سرسیلندر حداکثر 75 اسب‌بخار قدرت را در 5300 آرپی‌ام (دور در دقیقه) و 118 نیوتون‌متر گشتاور را در 3400 آرپی‌ام به‌ارمغان می‌آورد تا با گیربکس پنج‌سرعته دستی قدرت و گشتاور را به‌چرخ‌های جلو برساند.
هایما 8S
جدیدترین محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو یک اس‌یووی کراس‌اوور کامپکت سگمنت C است. این خودرو که محصول کمپانی هایماست به‌عنوان پرچمدار گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌حساب می‌آید و از نظر طراحی باتوجه به‌پیکره جدید و با خطوط تیز، استایل اسپرت و جوان‌پسندی را به‌نمایش گذاشته است. در چهره این خودرو همانند ترند این روزهای طراحی، چراغ‌های باریک در بخش بالایی قرار داشته و چراغ‌های اصلی نیز درون سپر قرار گرفته‌اند تا با جلوپنجره شش‌ضلعی، تهاجمی به‌نظر برسند. اما درنمای عقب شاهد طراحی چراغ‌های پیوسته هستیم که با دو اگزوز ذوزنقه‌ای، شاهد یک کراس‌اوور اسپرت هستیم (هرچند که یکی از خروجی اگزوزها فیک بوده و صرفا جنبه‌ تزئینی دارد). کابین هایما 8S برخلاف محصولات فعلی این خودروساز در ایران، فضای جذاب و مدرنی دارد و نمایشگر 10 اینچی برای کلاستر (مجموعه پشت آمپر) و نمایشگر هشت‌اینچی لمسی در بخش میانی داشبورد وجود دارد. همچنین طراحی سه‌دریچه‌ای ذوزنقه‌ای در کابین خودرو، جذاب و مدرن است. دسته‌دنده مشابه محصولات ب‌ام‌و است و صندلی‌هایی مشابه محصولات مرسدس‌بنز، فضای داخلی این خودرو را اسپرت جلوه می‌دهد. این خودرو از نظر فنی دارای یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ است که حداکثر می‌‎تواند 193 اسب‌بخار قدرت و 293 نیوتون‌متر گشتاور را با گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک به‌چرخ‌های جلو انتقال ‌دهد. درحال حاضر هایما 8S گل سرسبد گروه صنعتی ایران‌‎خودرو محسوب می‌شود.

ستاره اشتوتگارتی جنجالی!
اما جنجالی‌ترین بخش نمایشگاه خودرویی 1401 غرفه گروه صنعتی ایران‌خودرو بود که در آن دو دستگاه مرسدس‌بنز E کلاس W213 به‌نمایش گذاشته شده بود. این خودرو در آخرین مدل خود یعنی 2018 در بازار خودروهای وارداتی کشورمان حضور دارد و با به‌نمایش گذاشتن این دو دستگاه مرسدس‌بنز E کلاس W213 شایعاتی مبنی بر مونتاژ این نسل از E کلاس توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو بالا گرفت؛ اما این موضوع توسط این گروه تکذیب و اعلام شد هیچ همکاری دوجانبه‌ای میان این خودروساز و کمپانی مرسدس‌بنز وجود ندارد. اما جالب‌تر این‌که این دو دستگاه E کلاس W213 متعلق به‌شرکت ستاره ایران است که گفته می‌شود یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو بوده و جزو به‌روزترین محصولات این شرکت به‌حساب می‌آید که در غرفه گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌نمایش گذاشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =