بهنام افخم؛ مدیرعامل ویرادیزل

برند شاکمان سهم قابل توجه ۱۶.۵درصدی از بازار خودروهای تجاری چین را در اختیار دارد

اخبار خودرو - در چهارمین دوره نمایشگاه خودرو تهران، شرکت ویرادیزل یکی از تجاری‌سازانی بود که موفق شد محصولات جدیدی را به نمایش بگذارد. این خودروسازی قرار است به‌زودی چهار کامیونت و دو کشنده از برند شاکمان چین را تولید و به بازار عرضه کند. یکی از کشنده‌هایی که توسط این خودروسازی رونمایی شد، محصولی دماغ‌دار است که در نمایشگاه خودرو نیز توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرد. به‌گفته جواد اکبری؛ معاون فروش ویرادیزل استفاده از گیربکس آمریکایی ویتون و گیربکس اتوماتیک از ویژگی‌های رقابتی این محصولات است.

محصولات شاکمان با همکاری کدام یک از تولیدکنندگان چینی وارد بازار کشور شده است و چه سهم بازار را در چین در اختیار دارد؟

ویرادیزل با شرکت تولیدی خودروهای تجاری شانگ‌شی قرارداد همکاری درخصوص تولید محصولات این شرکت را حدود یک سال پیش امضا کرده‌ است. محصولات این شرکت در چین با برند شاکمان عرضه می‌شوند. بعد از توافقات اولیه، اقدامات لازم را از طریق وزارت صنایع انجام دادیم تا تاییدیه‌های لازم و مجوزات را اخذ کنیم. این شرکت به‌عنوان زیرمجموعه هلدینگ خودروهای تجاری شانگ‌شی با برند شاکمان سهم قابل توجه ۱۶.۵ درصدی را از بازار خودروهای تجاری چین در اختیار دارد که نشان‌دهنده حجم بزرگ از بازاری است که این شرکت در اختیار دارد.

این شرکت بیش از ۵۰ سال سابقه تولید این محصولات را در چین دارد و با این سابقه بلندمدت جزو نخستین تجاری‌سازان این کشور بوده و طیف وسیعی از محصولات را تولید می‌کند که شامل کامیونت‌های سبک تا کشنده‌های سنگین می‌شود.

چه توافقاتی با این شرکت به‌منظور تولید و عرضه محصولات در ایران انجام شده و چه مدل‌هایی قرار است وارد کشور شود؟

گام اول سه ظرفیت متفاوت کامیونت ۵، ۵.۵ و ۶تن برای بازار ایران در نظر گرفته شده، همچنین کشنده کب‌اور یکی از محصولاتی است که به بازار عرضه خواهیم کرد. طیف محصولات سبک از یک قوای محرکه کامینز با حداکثر ۱۵۴اسب‌بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتون‌متر گشتاور بهره می‌برند. محصولی که در آینده قرار است در رده کامیونت‌های سبک عرضه شود، محصول ۸.۵تن است که از کابین متفاوت‌تری از نظر طراحی داخلی بهره می‌برد.

این کامیونت‌ با کابین ۱.۵ مجهز به تختخواب است و با این ویژگی‌ها می‌تواند در مسیرهای بین‌شهری طولانی‌تر استفاده شود و آسایش بیشتری را برای رانندگان به همراه داشته باشد. کشنده دماغ‌دار نیز یکی از جدیدترین محصولات شریک چینی ماست و برای شرکت‌های خاص در این کشور تدارک دیده شده است.

این محصولات از نظر ظاهری زیبا و علاوه بر کابین بسیار بزرگ، فول‌تکنولوژی و Ultimate Mobile office هستند که اصطلاحا به آن یک دفتر کار متحرک سطح بالا گفته می‌شود. از امکانات رفاهی و ایمنی این خودروها می‌توان به ماساژور صندلی، آب‌سردکن، یخچال و دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد.

آیا محصولات شاکمان با استانداردهای موردنیاز کشور همخوانی دارد؟

طراحی بیرونی کامیونت‌ها، ساده و چشم‌نواز است و تمام استانداردهای مدنظر وزارتخانه را پاس می‌کند و از سیستم‌های ایمنی کافی و موردنیاز بهره می‌برد و می‌تواند پاسخگوی نیاز مصرف‌کنندگان باشد. این محصولات بر مبنای کیفیت و ایمنی و سازگاری با محیط‌زیست تولید شده‌اند. باتوجه به این‌که این محصولات با استانداردهای ایمنی موردنیاز مطابق هستند، می‌توانند پاسخگوی تمام کاربران این محصولات باشند.

با توجه به بازار رقابتی در کشور، کشنده‌های شاکمان چه مزیت رقابتی نسبت به سایر محصولات دارند؟

در حوزه کشنده‌های سنگین، کشنده شاکمان از نظر طراحی زیبا و از نظر فنی قدرتمند است. ویژگی خاص محصولات ما در حوزه کشنده‌ها این است که گیربکس آن ایتون است.

ایتون یک گیربکس‌ساز آمریکایی است که کارخانه خود را در چین تحت‌لیسانس ایجاد کرده و به‌روزترین محصولات را تولید می‌کند. محصولات برند ایتون در دنیا ثابت‌شده‌ هستند، اما تا امروز جای آن‌ها در بازار ایران خالی بوده است.

عملکرد خوب و اطمینان به این گیربکس باعث شده گارانتی طلایی چهارساله بدون محدودیت کیلومتر روی این گیربکس عرضه کنیم. کشنده ما از گیربکس اتوماتیک بهره می‌برد و عملکرد و تطبیق خوبی با موتور قدرتمند این خودرو دارد. موتور این خودرو کامینز ۱۲لیتری ۶ سیلندر با ۴۹۰ اسب‌بخار با ۲۳۰۰نیوتون‌متر گشتاور است. استاندارد آلایندگی این خودرو هم یورو۵ به همراه EEV است.

این موتور علاوه‌بر این که از ترمز موتور جاکوبز قدرتمند استفاده می‌کند، نکته طلایی دیگر را به همراه دارد که ریتاردر فویت آلمان است.

این ریتاردر سطح بالایی از استانداردها را در اختیار دارد و باعث می‌شود استهلاک این کشنده به‌عنوان یک خودرو تجاری به پایین‌ترین حد ممکن برسد و می‌تواند هزینه‌ و عملکرد خودرو را اقتصادی کند.

درمجموع این خودرو از محورهایی با تکنولوژی «مان» استفاده می‌کند. شاکمان در واقع قسمت آخر اسم خود را از «مان» گرفته است.

آیا کشنده‌های شاکمان با شرایط آب‌وهوایی ایران سازگاری دارند؟

مشخصات این خودروها باتوجه به مطالعات مجموعه مهندسی ما نسبت به بازار ایران تدارک دیده شده و بر مبنای نیاز در ایران انتخاب شده است. باتوجه به اقلیم چهارفصلی که در ایران وجود دارد؛ این خودروها می‌توانند در تمام شرایط آب‌وهوایی مورد استفاده قرار ‌گیرند و تمام استانداردهای ۸۵گانه را پاس می‌کنند و سطح ایمنی بالایی را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد.

برای مشارکت در طرح‌های نوسازی آمادگی لازم را دارید؟

برای ورود به نوسازی ناوگان هم برنامه‌هایی داریم. امیدواریم با مشارکت در این طرح بتوانیم کمک خوبی به نوسازی داشته باشیم و خدمت بزرگی به سیستم و نظام حمل‌ونقل کشور داشته باشیم.

تا امروز استقبال از این خودروها چگونه بوده است؟

استقبال خوبی از این خودرو به عمل آمده است. علاوه بر این که مشتریان حقیقی علاقه به این محصول نشان داده‌اند، با سازمان‌های دولتی و خصوصی هم مذاکرات اولیه را انجام داده‌ایم.

چه زمانی این خودروها تولید و عرضه خواهند شد؟

کامیونت‌ها و کشنده کب‌اور تا اوایل تابستان به تولید و عرضه خواهند رسید.

قیمت‌گذاری این خودروها انجام شده است؟

با توجه به شرایط فعلی دغدغه قیمت رقابتی و اقتصادی با حفظ کیفیت و آپشن‌ها را داریم. تلاش ما این است که به این روند ادامه دهیم و با دید بلندمدتی که داریم مشابه سهم این برند در چین را در بازار داخلی کشور داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =