روغن موتورسیکلت

سرمایه‌گذاری مشترک مالزیایی بین BASF و پتروناس به دلیل افزایش تقاضا در کاربردهایی مانند روانکارهای مورداستفاده در کالاهای خانگی، ظرفیت خود را برای تولید اسید 2 اتیل هگزانوئیک (2-EHA) دو برابر خواهد کرد.

درحال‌حاضر شرکت مشترک BASF Petronas Chemicals Sdn ظرفیت تولید 30 هزار تن‌متر مکعب 2-اتیل هگزانوئیک در سال در مجتمع خود در کوانتان مالزی را دارد. این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند این میزان به 60 هزار تن در سال افزایش خواهد یافت و توسعه آن تا سال 2024 تکمیل خواهد شد، اما هزینه پروژه فاش نشده است.

2-EHA یک واسطه شیمیایی است که به‌عنوان یک ترکیب در تولید روانکارهای سنتتیک و همچنین ادتیوهای روغن استفاده می‌شود. همچنین در سیالات کاربردی مانند خنک‌کننده‌های خودرو، نمک‌های فلزی برای خشک‌کن‌های رنگ، نرم‌کننده‌ها، تثبیت‌کننده‌ها، کاتالیزورها و سایر کاربردها در صنایع مختلف استفاده می‌شود. این ماده شیمیایی همچنین کاربردهای دیگری مانند نرم کننده در پلی وینیل بوتریال دارد که به عنوان شیشه ایمنی در خودروها و وسایل نقلیه ساختمانی استفاده می‌شود.

کمپانی BASF در بیانیه خبری خود اعلام کرد که تقاضا به ویژه در منطقه آسیا و اقیانوسیه در حال افزایش است. داتوک سازالی حمزه‌ (Datuk Sazali Hamzah ) مدیرعامل شرکت مشترک BASF Petronas گفت: «2-EHA بخش جدایی‌ناپذیر رشد BPC بوده و به موقع اقدام شده است که توسعه آن برای تسخیر بازار رو به رشد برنامه‌ریزی شود. این گسترش همچنین در راستای استراتژی رشد پایدار PCG برای گسترش سبد ما با محصولات با ارزش بالاتر است.

با استفاده از یکپارچگی بین BPC و سایر کارخانه‌های PCG در سایت کوانتان فربوند می‌توانیم زنجیره ارزش خود را با بهبود کیفیت و رقابت‌پذیری هزینه محصولات خود به حداکثر برسانیم و به ارائه راه‌حل‌های نوآورانه به مشتریان خود ادامه دهیم.»

این دو کمپانی همچنین 2-EHA را در مجتمع شیمیایی وربوند خود در لودویگسهافن آلمان تولید می‌کند. دفتر مرکزی BASF به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تامین کنندگان مواد شیمیایی در جهان در لودویگسهافن قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =