ایجاد بزرگ‌ ترین گیگافکتوری در آمریکای‌ شمالی

این گیگافکتوری توسط شرکت جدید Statevolt به‌پرچم‌داری لارس کارلستروم، موسس Britishvolt و موسس و مدیرعامل Italvolt ساخته می‌شود.

در ساخت و تجهیز گیگافکتوری‌ها درسطح جهان شاهد رقابت تنگاتنگی هستیم و بسیاری از کشورها روزانه درخصوص سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کارخانه‌های تولید باتری اطلاعات جدیدی منتشر می‌کنند. در این خصوص گیگافکتوری ۵۴ گیگاوات-ساعتی در امپریال‌ولی کالیفرنیا درحالی در دست ساخت است که ادعا می‌شود یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌ها در آمریکای‌شمالی خواهد بود.

این گیگافکتوری توسط شرکت جدید Statevolt به‌پرچم‌داری لارس کارلستروم، موسس Britishvolt و موسس و مدیرعامل Italvolt ساخته می‌شود.

کارلستروم و تیم تازه‌تاسیس Statevolt از آموخته‌های قبلی درطراحی و مهندسی گیگافکتوری برای تسریع روند ساخت و ساز و ایجاد یک مرکز پیشرو در صنعت استفاده خواهند کرد.

Statevolt هم‌اکنون درحال انجام تحقیقات لازم در راستای تعیین بهترین مکان برای ساخت تاسیسات خود است. زمانی که Gigafactory به‌طور کامل راه‌اندازی شود، با ظرفیت تولید باتری ۵۴ گیگاوات-ساعت، یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌ها در آمریکای‌شمالی خواهد بود که با ظرفیت کامل حدود ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو الکتریکی درسال خدمات‌رسانی می‌کند.

همچنین Statevolt قصد دارد در این مسیر با تیم رهبری CTR همکاری داشته باشد. CTR دارای سابقه ۳۰ ساله در زمینه ساخت و مدیریت عملیات زمین گرمایی درمنطقه امپریال‌ولی است. قرار است این شرکت برای بهینه‌سازی و ارائه بالاترین استانداردهای پایداری، دانش فنی خود را دراختیار Statevolt قرار دهد.

مشارکت برنامه‌ریزی‌شده Statevolt با CTR یک مدل کسب و کار پایدار جدید برای توسعه باتری لیتیوم-یون در ایالات‌متحده به‌ارمغان می‌آورد. این همکاری‌ یکی از نخستین‌ها در نوع خود درجهان به‌شمار می‌رود و منبع اصلی کسب‌وکار بحث استفاده از لیتیوم است.

در این همکاری بر به‌حداقل رساندن اثرات زیست‌محیطی تاکید شده و قرار است یک زنجیره تامین پایدارتر و ایمن‌تر ایجاد شود. این همکاری همچنین به‌طور مستقیم تا دوهزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای امپریال‌ولی ایجاد می‌کند.

به‌دنبال هدف دولت بایدن برای اطمینان از این‌که نیمی از فروش خودرو تا سال ۲۰۳۰ مدل‌های برقی هستــــــند، توسعه سریع باتری‌ها و انعطاف‌پذیری زنجیره‌تامین برای برآورده کردن تقاضای مصرف‌کنندگان در کوتاه‌مدت و میان‌مدت بسیار مهم به‌نظر می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =