کارلوس تاوارس

شرکت خودروسازی Stellantis و غول فناوری سامسونگ اعلام کرده‌اند درحال همکاری برای ایجاد یک کارخانه تولید باتری خودروهای الکتریکی در کوکومو در ایندیانای ایالات‌متحده هستند که ممکن است حدود سه‌میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت خودروسازی Stellantis و غول فناوری سامسونگ اعلام کرده‌اند درحال همکاری برای ایجاد یک کارخانه تولید باتری خودروهای الکتریکی در کوکومو در ایندیانای ایالات‌متحده هستند که ممکن است حدود سه‌میلیارد دلار هزینه داشته باشد.
این نیروگاه که قرار است در سال 2025 شروع به‌کار کند، قصد دارد ظرفیت تولید اولیه سالانه 23 گیگاوات-ساعت داشته باشد و درچند سال آینده به 33 گیگاوات ساعت افزایش یابد. با افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی، انتظار می‌رود شرکت Stellantis ظرفیت کل تولیدات خود را افزایش دهد.
این اعلامیه بخشی از استراتژی بلندمدت برقی‌سازی خودروهای Stellantis برای سرمایه‌گذاری 35 میلیارددلاری (30 میلیارد یورو) تا سال 2025 است. قرار است این حجم از سرمایه گذاری صرف تولید خودروهای برقی و همچنین توسعه نرم‌افزارهای خودروهای برقی درسطح جهان شود. برنامه استراتژیک Dare Forward 2030 این است که تا سال 2030 فروش سالانه خودروهای برقی باتری‌دار به صددرصد افزایش یابد. این روند از ترکیب فروش خودروهای سواری BEV در اروپا و 50 درصد ترکیب فروش خودروهای سواری و کامیون سبک BEV درآمریکای شمالی ایجاد خواهد شد.
درکارخانه ایندیانا، سامسونگ SDI از فناوری پیشرفته PRiMX خود برای تولید سلول‌ها و ماژول‌های باتری خودروهای برقی و برای بازار آمریکای‌شمالی استفاده خواهد کرد.
این شرکت بیش از 2.5 میلیارددلار آمریکا (2.3 میلیارد یورو) در کوکومو و مناطق اطراف سرمایه‌گذاری می‌کند و یک‌هزار و 400 فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد کرد. این سرمایه‌گذاری می‌تواند به‌تدریج تا 3.1 میلیارددلار (2.9 میلیاردیورو) افزایش یابد. تاسیسات جدید ماژول‌های باتری را برای طیف وسیعی از وسایل نقلیه تولیدشده درکارخانه‌های مونتاژ Stellantis درآمریکای شمالی تامین می‌کند. فعالیت‌های ساخت کارخانه قرار است اواخر سال جاری آغاز شود و عملیات تولید در سه‌ماهه نخست سال 2025 آغاز شود. کارلوس تاوارس، مدیرعامل Stellantis گفت: «تنها کمتر از یک سال پیش، ما متعهد به‌یک استراتژی تهاجمی الکتریکی‌سازی بودیم که توسط پنج گیگاکارخانه بین اروپا و آمریکای‌شمالی لنگر انداخته بود و این کارخانه امروز ردپای تولید جهانی باتری توسط شرکت ما را پررنگ‌تر می‌کند و نشان‌دهنده حرکت Stellantis به‌سمت آینده‌ کربن‌زدایی شده است که در Dare Forward 2030 مشخص می‌شود.»
YOONHO CHOI، مدیر اجرایی سامسونگ SDI نیز گفت: «ما از مقامات ایالت ایندیانا و استلانتیس برای حمایت از انتخاب نهایی سایت کارخانه در ایندیانا تشکر می‌کنیم و از طریق سرمایه‌گذاری مشترک با Stellantis، تحقق موفقیت را در بازار به‌سرعت درحال رشد خودروهای برقی آمریکای شمالی تضمین کرده‌ایم و برای جلب رضایت بازار با محصولات با کیفیت بالا درآینده تلاش‌ صادقانه‌ می‌کنیم و دررسیدن به‌هدف تغییرات مثبت آب‌وهوایی گام‌های جدی برمی‌داریم.»
Stellantis همچنین ظرفیت باتری برنامه‌ریزی‌شده را از 140 گیگاوات-ساعت به‌تقریبا 400 گیگاوات-ساعت افزایش داده است تا توسط پنج کارخانه تولید باتری همراه با قراردادهای تامین اضافی پشتیبانی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =