ویوارو

در کنار تمام خودروها، ون‌ها نیز به استفاده از باتری و انرژی‌های تجدیدپذیر روی آورده‌اند. بسیاری از کسب‌وکارها برای کاهش هزینه‌های خود به دنبال استفاده از این خودروها هستند تا بتوانند از مزایای زیست‌محیطی این خودروها هم بهره‌مند شوند.

به گزارش «اخبار خودرو»،در کنار تمام خودروها، ون‌ها نیز به استفاده از باتری و انرژی‌های تجدیدپذیر روی آورده‌اند. بسیاری از کسب‌وکارها برای کاهش هزینه‌های خود به دنبال استفاده از این خودروها هستند تا بتوانند از مزایای زیست‌محیطی این خودروها هم بهره‌مند شوند. تولید و استفاده از این ون‌ها مزایای بسیاری ازجمله معافیت از عوارض و دستیابی به هوای پاک را به همراه دارد و همین موضوع باعث شده است افراد بسیاری به استفاده از این خودروها روی بیاورند. در همین راستا بسیاری از مدل‌های پرطرفدار تا امروز با پیشرانه‌های الکتریکی هم عرضه شده‌اند. در این میان ون‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌ و مدل‌های الکتریکی بسیاری به این بازار آمده‌اند.
«ویوارو» الکتریکی؛ رقیب فورد ترانزیت
ون واکسهال ویوارو ازجمله مدل‌هایی است که نسخه الکتریکی آن نیز عرضه شده، ویوارو الکتریکی رقیب فورد ترانزیت است که با دو موتور 50 یا 75 کیلووات ساعتی تولید شده است. این ون از فضایی معادل 6.6 مترمکعب بهره می‌برد. باتری 75کیلووات ساعتی این خودرو بردی معادل 205 مایل دارد اما توان حمل بار آن در مقایسه با نسخه 50 کیلوواتی از 1226 کیلومتر به 1002 کیلوگرم کاهش می‌یابد. هر دو نسخه دارای وزن بکس 1000کیلوگرمی هستند. سه سطح تریم برای این خودرو وجود دارد که با نام‌های الیت، دینامیک و الیت دبل‌کب شناخته می‌شوند.

«برلینگو» برقی با ظرفیت بکسل 750کیلوگرمی
نسخه الکتریکی برلینگو نیز در دو نسخه طراحی و تولید شده است. این سه مدل شباهت‌های بسیاری به هم دارند البته دو مدل کوچک‌تر با طول 4.4 و 4.75 متر ارائه می‌شود. مدل 4.4 متری معادل 800 کیلوگرم بار را حمل می‌کند و ظرفیت بکسل 750 کیلوگرمی دارد. برد رسمی 174 مایل به لطف یک باتری 50 کیلووات ساعتی است که یک موتور الکتریکی 100 کیلووات را تغذیه می‌کند و می‌تواند 84 مایل در ساعت حرکت کند. سیتروئن ادعا می‌کند زمان شارژ سریع الکتریکی در کمتر از 30 دقیقه است.

عرضه نسخه الکتریکی از ون جذاب «نیسان»
ون‌ e-NV200 با 40کیلووات در ساعت، محدوده سرعت 200 کیلومتر را تست کرده‌، نمونه‌های جدید e-NV200 جذاب‌ترین کامیون ون تولید کمپانی نیسان است و این کمپانی در عکس‌هایی که منتشر کرده، مدل‌های گازسوز NV200 و NV300 را نشان داده است اما مدل جدید e-NV200، با تغییراتی که در سیستم موتور آن ایجاد شده، به صورت الکتریکی کار می‌کند. سیستم الکتریکی آن نیز با باتری‌های AGM کار می‌کند که مجهز به خروجی 12 ولت و پورت‌های USB و مجهز به یخچال 40لیتری و فریزر 2لیتری است. این کیت همچنین دارای یک گرم‌کننده و پنل خورشیدی 140 وات است.

نسخه الکتریکی رنو «کانگو»؛ سریع ترین ون کوچک
رنو پیشرانه و مجموعه باتری تازه‌ای برای مدل کانگو ZE (Kangoo ZE) ارائه کرد که مسافت قابل پیمایش آن را به میزان ۵۰درصد افزایش می‌دهد. این ون باربری الکتریکی می‌تواند مسافت بالقوه ۲۷۰کیلومتر را طی کند که نسبت به ۱۷۰کیلومتر قبلی، ۱۰۰ کیلومتر بیشتر است. این رقم در شرایط واقعیِ رانندگی برابر با ۲۰۰ کیلومتر خواهد بود. درنتیجه کانگو ZE عنوان سریع‌ترین خودروی سگمنت ون‌های کوچک (Small Van) را از آن خود می‌کند.

عرضه رنو «مستر» با پیشرانه الکتریکی و هیدروژنی
ون رنو مستر نیز با پیشرانه‌ الکتریکی/هیدروژنی عرضه شده است که شامل یک پیل سوختی 30کیلوواتی، یک باتری 33کیلووات‌ساعتی، یک موتور الکتریکی و چهار مخزن حاوی حداکثر 6 کیلوگرم هیدروژن، است. از آن‌ جاکه رنو Master Van H2-TECH یک ون بزرگ است، هنوز فضای بار 12مترمکعبی دارد. HYVIA همچنین یک نسخه H2-TECH از Master Chassis Cab را با فضای بار بیشتر 19مترمکعبی ارائه می‌دهد که برد کمتری، معادل 250کیلومتر، دارد. مدل بعدی، Master Citybus است که توانایی حمل 15مسافر را با برد 300 کیلومتری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =