در موتورسیکلت‌های انژکتوری پس از استارت یعنی دقیقا در زمان کار کردن پیشرانه، اگر بنا به‌هر دلیلی چراغ‌چک روشن باقی بماند یا شروع به‌چشمک ‌زدن کند، این مساله تنها به‌وجود مشکل در ECU مربوط می‌شود و منظور از این جمله آن است که ECU باید مجددا راه‌اندازی شود.

موتورسیکلت آپاچی RTR200 ریس ادیشن مدل 97 دارم و حدود یک هفته است موقع روشن کردن آن، چراغ‌چک روی کیلومترسنج روشن می‌ماند و گاهی هم به‌صورت چشمک‌زن روشن و خاموش می‌شود. همچنین در برخی مواقع سرعت چشمک زدن این چراغ بیشتر می‌شود. از سوی دیگر اگر از سرعت 60 کیلومتر برساعت بالاتر تخت‌گاز ‌کنم، موتورسیکلتم ناگهان دچار افت سرعت می‌شود. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت عیب‌یابی موتورسیکلت از راه دور صحیح نیست؛ اما درپاسخ به‌بخش اول سوال شما باید گفت در موتورسیکلت‌های انژکتوری پس از استارت یعنی دقیقا در زمان کار کردن پیشرانه، اگر بنا به‌هر دلیلی چراغ‌چک روشن باقی بماند یا شروع به‌چشمک ‌زدن کند، این مساله تنها به‌وجود مشکل در ECU مربوط می‌شود و منظور از این جمله آن است که ECU باید مجددا راه‌اندازی شود. اگر با سیستم‌های الکترونیکی آشنا هستید می‌توانید به‌دفترچه‌راهنمای موتورسیکلت خود مراجعه کنید و مرحله به‌مرحله، عیب‌یابی را به‌طور صحیح انجام دهید. اما اگر با سیستم‌های الکترونیکی و پیچیدگی‌های خاص موتورسیکلت آشنایی ندارید، توصیه می‌شود به‌نمایندگی آن مراجعه کنید تا کارشناس فنی مرحله راه‌اندازی اولیه ECU را انجام دهد تا مشکل مرتفع شود. از سوی دیگر درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما باید گفت چنین مشکلی چهار علت عمده دارد. 1- احتمال دارد اتصالات کوئل موتورسیکلت شما با اشکال مواجه شده باشد. در این صورت باید کوئل بررسی و از سالم بودن اتصالات و سرسیم‌های آن اطمینان حاصل شود. 2- اگر سوخت به‌پیشرانه احتراق‌داخلی منتقل نشود، سوخت کافی به‌سیلندر هم نمی‌رسد و درنتیجه هنگام باز شدن بیشتر دریچه‌گاز، سوخت مورد نیاز وارد سیلندر نمی‌شود و این موضوع سبب افت ناگهانی سرعت می‌شود. در این حالت باید سیستم سوخت‌رسانی را بررسی کنید؛ زیرا ممکن است فیلتر بنزین مسدود شده باشد که در این صورت باید این قطعه تعویض شود. همچنین احتمال دارد در مسیر انتقال سوخت، مشکلی به‌وجود آمده باشد که در ادامه باید بررسی شده تا مشکل برطرف شود. 3- درعین حال ممکن است اتصال بدنه پیشرانه و بدنه موتورسیکلت نامناسب باشد که در این حالت باید جهت اطمینان از اتصال کامل، وضعیت کلیه سیم‌های متصل به‌بدنه بررسی شود؛ چراکه این عامل نیز در افت سرعت ناگهانی تاثیرگذار است. 4- ممکن است اتصالات باتری و حتی سوئیچ مناسب نباشند. بنابراین هر دو مورد باید به‌دقت بررسی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

آخرین اخبار