با توجه به‌آنچه شما گفتید به‌احتمال زیاد مشکل از واشر قالپاق سوپاپ است. به‌این صورت که اگر درزمان تعمیر پیشرانه، پیچ‌های واشرقالپاق سوپاپ بیش از گشتاور مجاز محکم شوند سبب معیوب شدن آن می‌شود که این مساله روغن‌ریزی را در پی خواهد داشت.

خودرو پژو پارس موتور تی‌یو 5 مدل 96 دارم و حدود دو هفته قبل موتور آن را تعمیر کردم. روز گذشته هنگام بررسی وضعیت روغن‌موتور متوجه شدم به‌رغم قرار گرفتن آن درسطح استاندارد اما کمی روغن‌موتور دربخش بالای موتور به‌چشم می‌خورد. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»، با توجه به‌آنچه شما گفتید به‌احتمال زیاد مشکل از واشر قالپاق سوپاپ است. به‌این صورت که اگر درزمان تعمیر پیشرانه، پیچ‌های واشرقالپاق سوپاپ بیش از گشتاور مجاز محکم شوند سبب معیوب شدن آن می‌شود که این مساله روغن‌ریزی را در پی خواهد داشت. گاهی نیز این حالت ممکن است به‌دلیل کیفیت پایین واشر یا عدم‌مونتاژ صحیح آن در زمان تعمیر باشد. درهرصورت از آنجا که روغن‌ریزی در قسمت فوقانی موتور به‌دلیل نزدیک بودن به‌کاتالیست می‌تواند منجر به‌آتش‌سوزی شود، بنابراین نسبت به‌تعمیر آن تعلل نکنید و برای تعمیر و رفع عیب پیشنهاد می‌شود به‌نمایندگی مربوطه خودرو مراجعه کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =