کمپانی فرانسوی تامین‌کننده تایر ابرخودرو مرسدس‌بنز «AMG One»

همکاری میشلن و مرسدس ای‌ام‌جی وارد فصل جدیدی شده است. مرسدس برای نشان دادن پتانسیل هایپرکار خود، میشلن را برای طراحی تایر سفارشی ای‌ام‌جی وان خود انتخاب کرد.

میشلن پایلوت اسپرت‌کاپ ۲ آر- MO1 در همکاری بین میشلن با تیم‌ ای‌ام‌جی توسعه داده شد تا نیازهای آنها را از نظر عملکرد منحصربه‌فرد این خودرو هم در مسیر پیست و هم در جاده برآورده کند.

عملکرد تایر برای این خودرو استثنایی است، یک ویژگی تعیین‌کننده‌ که باعث ایجاد ایمنی، دقت و لذت رانندگی می‌شود و کاملا با امضای این خودرو مطابقت دارد. علاقه‌مندان به‌سرعت می‌توانند به لطف یک تایر صاف اسلیک که فقط برای استفاده در پیست طراحی‌شده است، با ثانیه‌ها مسابقه دهند.

برتراند فرانکل، مدیر توسعه و تامین کارخانه‌ای تایر سوپراسپرت‌ها در میشلن گفت: «میشلن و ای‌ام‌جی همکاری را خیلی زود در این پروژه آغاز و در طول برنامه باهم کارکردند. این بحث‌ها به میشلن اجازه داد تا یک تایر خاص و با کارایی بسیار بالا طراحی و امکان استفاده از پتانسیل این خودرو استثنایی را فراهم کند.»

دیرک هلدمن، مدیر توسعه تایر در تیم مرسدس ای‌ام‌جی نیز گفت: «مرسدس ای‌ام‌جی‌وان یک خودرو افراطی با فناوری‌های زیاد است که از موتوراسپرت سطح بالا به عاریت گرفته‌شده، بنابراین از ابتدای روند توسعه این محصول مشخص بود باید تایز حداکثر کارایی و امکان استفاده در جاده را نیز داشته باشد. به همین دلیل عمدا میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ آر را انتخاب کردیم.

این تایر ترکیبی از سطح چسبندگی نرم با هندلینگ دقیق و طراحی منحصربه‌فرد است. دیواره کناری آن نمای مرسدس- ای‌ام‌جی وان را تشکیل می‌دهد و البته علامت MO1 را نیز دارد - که نشان‌دهنده امتیاز ما برای ساخت تایری سفارشی برای خودروی ای‌ام‌جی است.»

تایر منحصربه‌فرد با سطح چسبندگی عالی و دقت رانندگی بالا

انتخاب آمیزه لاستیکی که از موتوراسپرت نشأت می‌گیرد، ‌سطح بسیار بالایی از چسبندگی و مقاومت در برابر سایش را برای پیشرفت در مسیر ارائه می‌دهد. میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ آر- MO1 از آمیزه لاستیکی بهره می‌برد که مانند خودروهای مسابقه‌ای با یک پیچ مرکزی در رینگ ساخته‌شده است. این شرایط به‌منظور ارائه لذت رانندگی منحصربه‌فرد در مسیر به لطف سطح بسیار بالای چسبندگی ایجاد شده است.

پایداری عالی در سرعت‌های بالا، پیچیدن سریع‌تر، کشش و تعادل بسیار بالا در خروج از پیچ، به‌طوری‌که بتوان از تمام قدرت خودرو لذت برد از ویژگی‌های این تایر است. علاوه بر تایر قانونی مخصوص استفاده در جاده‌ها، یک تایر کاملا نرم اسلیک نیز برای ای‌ام‌جی وان عرضه شد که از ترکیب تایرهای خاص برای رانندگی در پیست تشکیل‌شده است. این راه‌حل توسط میشلن برای تولید تایرهای استثنایی ارائه می‌شود. ترکیبی از تایرهای سخت که با بالاترین دمای پیست سازگار هستند تا پس از گذراندن هر دور پیست عملکرد ثابتی را ارائه بدهند.

طراحی منحصر به فرد تایر اسپرت جدید

تایر میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ آر به‌دلیل ظاهر ظریف و زیبای دیواره‌های جانبی آن که به‌طور خاص برای ای‌ام‌جی ONE طراحی‌شده، متمایز است. دیواره کناری میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ آر- MO1 از طراحی منحصربه‌فرد مبتنی بر «فناوری لمسی ممتاز» بهره برده؛ این فناوری «اثر مخملی» توسط میشلن برای برجسته کردن ظاهر اسپرت مرسدس- ای‌ام‌جی وان ارائه شده است. همچنین عبارت «MO 1» روی تایرها به‌عنوان امضای این تایر منحصربه‌فرد عمل می‌کند.

دیواره جانبی تایر اسلیک رنگ‌های رسمی میشلن‌موتور اسپرت را به عاریت گرفته است. تایر اسلیک نیز طراحی خاص و منحصربه‌فردی برای این خودرو دارد که ظاهری خاص به آن بخشیده است. این تایر در سایز کاملا جدید و مخصوص ای‌ام‌جی وان در قطرهای 19 و 20 اینچ موجود است. این تایر جدید نشان‌دهنده همکاری و اعتماد مجدد این دو برند است. این محصول روی تمامی 275 خودرو استثنایی ای‌ام‌جی‌ وان نصب خواهد شد و خط تولید آن فقط در کلرمون فرانسه خواهد بود.

تایر میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ آر در دو اندازه موجود است؛ یکی 285/35 ZR 19 (103Y) XL و دیگری 335/30 ZR 20 (108Y) XL؛ در نسخه‌های اسپرت اسلیک هم برای چرخ‌های جلو اندازه 27/68 19 Pilot Sport (285/35 ZR 19) درنظر گرفته شده است و چرخ‌های عقب نیز به تایرهای k37/71 20 Pilot Sport (335/30 ZR 20) مجهز خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =