کد خبر: 240801
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶

تکنولوژی‌های جدید سبب شده است خودروها از ترمزهای کاسه‌ای که ساختار قدیمی داشتند عبور کنند و به‌نسل جدید ترمزهای دیسکی وارد شوند. اما هنوز هم در برخی خودروها، چه داخلی و چه خارجی از ترمزهای کاسه‌ای استفاده می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،تکنولوژی‌های جدید سبب شده است خودروها از ترمزهای کاسه‌ای که ساختار قدیمی داشتند عبور کنند و به‌نسل جدید ترمزهای دیسکی وارد شوند. اما هنوز هم در برخی خودروها، چه داخلی و چه خارجی از ترمزهای کاسه‌ای استفاده می‌شود.
مزیت ترمزهای کاسه‌ای ارزان بودن ساخت آن و سبک بودنشان است و اشکال عمده آن بالا رفتن سریع حرارت در این قطعه و درنتیجه ‌عملکرد نامناسب آن در دمای بالاست. با این وجود طراحی بسته و یکپارچه این سیستم سبب کاهش هزینه نگهداری آن می‌شود و اکثر قطعات نیز در یک جا قرار دارند. برای تعویض لنت‌ها تنها لازم است با استفاده از تجهیزات مخصوص، کفشک‌ها را باز کرده و لنت‌های جدید را جایگزین قبلی کنید و برای بیرون آوردن پیستون‌ها نیازی به‌کمپرسور یا مایع خاصی نیست. درحقیقت باید گفت تعویض لنت‌ترمزهای کاسه‌ای برخی خودروها تنها نیاز به دو دقیقه زمان دارد و تعویض لنت‌ ترمزهای کاسه‌ای هزینه کمی را برای صاحب خودرو به‌همراه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =