باتری‌های حالت جامد

مطالعات یک‌ساله درحوزه باتری بیانگر آن است که با تغییر روش‌ها و ماشین‌آلات می‌توان تولید باتری‌های حالت جامد را به‌مقیاس صنعتی 100 مگاوات-ساعت درسال و حتی تا مقیاس گیگاوات درهمین مدت‌زمان افزایش داد. موضوعی که می‌تواند چشم‌انداز تولید باتری‌ خودروهای برقی را تا حدی تغییر دهد.

به گزارش «اخبار خودرو»،مطالعات یک‌ساله درحوزه باتری بیانگر آن است که با تغییر روش‌ها و ماشین‌آلات می‌توان تولید باتری‌های حالت جامد را به‌مقیاس صنعتی 100 مگاوات-ساعت درسال و حتی تا مقیاس گیگاوات درهمین مدت‌زمان افزایش داد. موضوعی که می‌تواند چشم‌انداز تولید باتری‌ خودروهای برقی را تا حدی تغییر دهد.
Ilika Technologiesو Comau به‌عنوان بخشی از Stellantis و توسعه‌دهنده فناوری باتری‌های حالت جامد، مطالعات یک‌ساله با بودجه دولت بریتانیا برای تولید فناوری حالت جامد مبتنی بر الکترولیت اکسید را با موفقیت به‌پایان رساندند.
Comau از Ilika درتوسعه مقیاس آزمایشگاهی و فرآیند تولید صنعتی با تمرکز ویژه در استفاده از فناوری‌ها و ماشین‌های موجود بهره برده است. در این همکاری Comau برای فناوری‌هایی که در دسترس نیستند، فرآیندها و ماشین‌آلاتی را توسعه داده تا در فاز دوم پروژه صنعتی شوند.
این مطالعه مشخص کرد که اکثر مراحل تولید سلول‌های حالت جامد را می‌توان روی تجهیزات ماشین‌آلات استاندارد یا کمی سفارشی‌سازی‌شده که درحال حاضر برای تولید باتری‌های لیتیوم-یون استفاده می‌شوند، انجام داد. پروژه‌ای که توسط ایلیکا آغاز شد، در استراتژی و برنامه بلندمدت کامائو برای تولید باتری حالت جامد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مقیاس تولید ایلیکا در سه‌مرحله تکمیل خواهد شد. نخستین‌گام که هم‌اکنون درحال انجام است، افزایش به دو مگاوات-ساعت در سال تا پایان سال 2023 خواهد بود و این امر با توسعه تاسیسات فعلی آن در همپشایر بریتانیا محقق خواهد شد. مطالعه با بودجه Ilika-Comau روی ظرفیت 100 مگاوات-ساعت متمرکز شده است و ادامه این کار بین دو شرکت به‌مرحله دوم افزایش مقیاس ایلیکا کمک می‌کند. مرحله سوم در GWh یا (Gigascale) زمانی انجام می‌شود و قرار است تاسیسات 100 مگاوات-ساعتی به‌کار گرفته شود.فناوری Goliath ASSB ایلیکا برای وسایل نقلیه الکتریکی با هدف بهبود انرژی و چگالی مناسب‌تر اجرایی می‌شود و امکان شارژ سریع کمتر از 20 دقیقه و عملکرد در دماهای بالاتر نسبت به‌باتری‌های لیتیوم-یون معمولی را نیز خواهد داشت.
جولیان هترینگتون، مدیر تحول خودرو در مرکز پیشرانه پیشرفته (APC) گفت: «بریتانیا سابقه طولانی‌مدت در تولید خودرو دارد و این صنعت اکنون باید با سرعت بالا به‌فناوری‌های انتشار خالص صفر برسد. ما خوشحالیم بودجه‌ای که از طریق صندوق تحول خودرو (ATF) به Ilika و Comau اعطا شده، با موفقیت از توسعه محصول مشترک و فرآیند تولید حمایت کرده است. این روند می‌تواند مسیرهای سرمایه‌گذاری بعدی را باز کند.» جان کومبز، مدیرعامل Comau UK اظهار داشت: «این پروژه بخش جدایی‌ناپذیری از سفر Comau در برقی‌سازی است که با تیم مشترک مرکز صلاحیت جهانی سلول‌های باتری داخلی در تورین و Comau انگلستان توسعه یافته است. ما به‌همکاری با ایلیکا و APC و همچنین توانایی‌مان در این راستا که کمکی در این بخش باشد، افتخار می‌کنیم.»
Graeme Purdy، مدیرعامل Ilika نیز گفت: «این پروژه با موفقیت، طرح‌های افزایش مقیاس Ilika را برای فناوری Goliath تایید کرده است و برخی مزایای مهم صرفه‌جویی در هزینه‌ها را درسطوح تولید و با حجم بالاتر نشان می‌دهد که راه را برای تولید درمقیاس گیگاوات هموار می‌کند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =