صنعت خودرو

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت در دو نامه جداگانه به مهدی اسلام‌پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد اجرای استانداردهای تعلیق‌شده ظرف سه ماه را ناممکن خواند و اجرای اجباری استاندارد خدمات پس از فروش را نیز نیازمند بررسی و بازنگری وظایف قانونی این حوزه تصمیم‌گیری دانست.

به گزارش «دنیای خودرو»، منطقی در نامه نخست درخصوص رفع تعلیق از الزامات ۹ استاندارد، با اشاره به موضوع اشتغال‌زایی صنعت خودرو و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها، نوشت: «اجرای برخی از این استانداردها ظرف مدت سه ماه میسر نیست.»

به گفته وی، اجرای این استانداردها نیازمند پوست‌اندازی پلت‌فرمی و عبور از پلت‌فرم‌های قدیمی به‌صورت تدریجی و بدون آسیب‌رساندن به جریان اصلی تولید است.

معاون وزیر صمت همچنین خواستار تمدید مجوزهای COP حداقل به مدت سه ماه پیرو مذاکرات قبلی شد.

منطقی در نامه دوم خود نیز استاندارد خدمات پس از فروش را بر مبنای ارزیابی توصیفی دانست و تاکید کرد این نوشتار نمی‌تواند به‌عنوان یک استاندارد اجباری مبنای رد یا پذیرش در سازمان ملی استاندارد قرار گیرد.

وی با توجه به تفویض قانونی مسئولیت نظارت بر این موضوع به وزارت صمت از سوی مجلس و هیات دولت، خواستار بررسی و بازنگری وظایف قانونی این حوزه تصمیم‌گیری در یک نشست مشترک شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =