سه‌چرخ‌های هندی

گرینتک هندوستان درحال طراحی باتری لیتیومی مخصوص بازار این کشور است. برای ساخت این باتری از واحد کنترل (BMS) مبتنی بر اینترنت اشیا استفاده کرده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،گرینتک هندوستان درحال طراحی باتری لیتیومی مخصوص بازار این کشور است. برای ساخت این باتری از واحد کنترل (BMS) مبتنی بر اینترنت اشیا استفاده کرده‌اند. هدف نهایی از طراحی این باتری استفاده در دو و سه‌چرخ‌های سبک هندی‌ است. مشکل اصلی باتری‌های فعلی نیاز به‌مراقبت هنگام شارژ است که در طرح گرینتک برطرف شده و کارخانه و مرکز تحقیق و توسعه این شرکت در شهر چنای قرار دارد.
برنامه بعدی گرینتک تولید دو چرخ‌های هوشمند به‌صورت کامل است و استارت‌آپ هندوستانی گرینتک درجریان برقی‌سازی خودروهای هندوستان قرار گرفته و اتفاقا دست روی یکی از پرکاربردترین وسایل‌نقلیه در هندوستان گذاشته است؛ یعنی موتورسیکلت‌ها و سه‌چرخ‌های مسافربری و باربر که در هندوستان به‌نام ریشکا شناخته می‌شود. تلاش‌های زیادی برای برقی‌سازی ریشکا انجام شده، اما مهم‌ترین مشکل، مراقبت و روند کند شارژ باتری‌ها نسبت به‌روند سوخت‌رسانی انواع بنزینی است. گرینتک برای پروژه خود فعلا دو میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است. روند تاسیس کارخانه گرینتک حدود دو سال طول می‌کشد؛ اما تا آن زمان این شرکت به‌فکر هوشمندسازی سایر وسایل نقلیه از طریق جایگذاری BMS های هوشمندسازی‌شده برای همین وسایل نقلیه است.
تاسیس گرینتک به‌سال ۲۰۱۳ میلادی بازمی‌گردد؛ اما در ابتدا آن‌ها صرفا روی هوشمندسازی تمرکز داشتند، نه تولید محصول. با پیدا شدن سرمایه‌گذارهای جدید درصورت موفقیت طرح‌های اولیه این شرکت، هدف‌گذاری اصلی روی تولید کامل ریشکاهای برقی در کارخانه این مجموعه خواهد بود.
درحال حاضر نیز گرینتک پروژه‌های همکاری با تاتا موتورز و نمایندگان نیسان و سوزوکی درهندوستان را پیش می‌برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =