کوییک S

اما همان‌طور که برخلاف برنامه‌ریزی‌ها برای جایگزینی تندر90 به‌جای پیکان، پراید بود که خودبه‌خود جای پیکان را پر کرد، درسال نخست توقف تولید پراید، تیبا و تیبا 2 بودند که جایگزین مدل‌های صندوق‌دار و هاچ‌بک پراید شدند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،یکی از مباحثی که هم‌زمان با توقف تولید پراید مطرح شد، این بود که پراید جایگزین ندارد. تا جایی که وزارت صمت اعلام کرده بود میکروکارها، خودروهای دارای موتور کم‌حجم و موتورسیکلت‌های چهارچرخ سه‌گزینه جایگزینی پراید برای خانواده‌های ایرانی هستند!
اما همان‌طور که برخلاف برنامه‌ریزی‌ها برای جایگزینی تندر90 به‌جای پیکان، پراید بود که خودبه‌خود جای پیکان را پر کرد، درسال نخست توقف تولید پراید، تیبا و تیبا 2 بودند که جایگزین مدل‌های صندوق‌دار و هاچ‌بک پراید شدند.
اما درادامه و با افزایش تولید و عرضه خودرو کوییک، مشتریان و متقاضیان ثابت پراید با توجه به مابه‌التفاوت اندک قیمت تیبا و کوییک و نیز چهره به‌روزتر، امکانات و ارتفاع بیشتر و کیفیت و ایمنی بالاتر کوییک، عمده این مشتریان همین خودرو و برخی دیگر نیز براساس نیاز به‌خودرو صندوق‌دار، نسخه صندوق‌دار آن یعنی ساینا را برای خرید برگزیدند.

چهل‌وپنجمین خودرو پرفروش جهان
درنخستین نوبت فروش سایپا پس از اصلاح قیمت‌ها در سال گذشته یعنی در آذرماه 1400، شاهد بازگشت قدیمی‌ترین عضو خانواده ایکس 200 یعنی تیبا به‌سبد فروش این خودروساز بودیم.
این درحالی بود که درفروش‌ فوق‌العاده ابتدای پارسال تنها 10 هزار دستگاه تیبا فروخته شده بود و دربیشتر نوبت‌های فروش نیز تیبا غایب بود که ظاهرا به‌برنامه توقف تدریجی تولید آن به‌عنوان یک خودرو زیان‌ده برای سایپا مربوط می‌شد.
اما به‌موازات این موضوع تولید انواع کوییک افزایش یافت. تا جایی که در فهرست پرفروش‌ترین خودروهای جهان درسال 2021 به تفکیک مدل، به‌جایگاه ممتازی دست یافت؛ در فهرست 100 خودرو پرفروش جهان درسال گذشته میلادی، خودرو سایپا کوییک که سال 2020 در رتبه 98 جهان بود، با رشد چشمگیر 60 درصدی خود را دررتبه 45 خودروهای پرفروش جهان قرار داد و بالاتر از خودروهای معروفی مثل فولکس‌واگن گلف، پژو 208، نیسان کیکس و هیوندای سانتافه ایستاد.
گفتنی است حضور کوییک به‌عنوان تنها خودرو ایرانی در این فهرست، خود به‌معنای جایگزینی بلامنازع آن با خودرو پراید در ایران است.
کوییک یکی از جدیدترین محصولات سایپا به‌شمار می‌رود که در سال 1397 به‌بازار ارائه شده و در این مدت طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.
کوییک در قسمت جلو طراحی زیباتر و اسپرت‌تری نسبت به‌تیبا دارد؛ خصوصا طراحی جذاب سپر و چراغ‌های جلو سبب شده است این خودرو در نمای روبه‌رو، ظاهر اسپرت‌تری داشته باشد.
دربخش عقبی نیز کوییک طراحی جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتری دارد. اضافه‌ شدن باربند و زه پلاستیکی گلگیرها نیز درجذاب شدن کوییک بی‌تاثیر نبوده است. طراحی داخلی کوییک نیز نسبت به محصول قبلی سایپا یعنی تیبا جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد.
رینگ 14 اینچی، آینه جانبی با تنظیم برقی، تهویه‌مطبوع نیمه‌اتوماتیک، صندلی عقب تاشو، افزوده‌ شدن شیشه بالابر برقی در قسمت عقب، سیستم هشدار نبستن کمربند راننده، سنسور پارک دنده‌عقب، سیستم هشدار سرقت با بوق خودرو، سیستم ترمز EBD علاوه‌بر ABS، سیستم کمکی ترمز BAS و... از جمله امکانات مضاعف کوییک درمقایسه با محصولات قبلی سایپا هستند.
گفتنی است نسخه اتوماتیک کوییک به‌امکاناتی مانند نمایشگر لمسی با دوربین و نویگیشن، استارت دکمه‌ای و فرمان اسپرت با دکمه‌های کنترلی و... نیز مجهز است. کوییک‌ اس نیز کابینی مشابه کوییک اتومات دارد.
در کوییک ‌اس علاوه‌بر تغییر سپرها و گرافیک چراغ‌ها، شاهد فرمان دی‌کات به‌همراه صفحه‌کیلومتر جدید هستیم. سپر جلوی کوییک‌ اس نیز یادآور چهره و خطوط زیر چشمان یوزپلنگ ایرانی است. این خودرو نیز مجهز به‌موتور دارای دریچه گاز برقی برای مصرف کمتر سوخت و سیستم برق یکپارچه همراه با کنترل مرکزی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =