شارژ خودروهای برقی

با این وجود اتحادیه اروپا روز به‌روز فشار بیشتری برای توسعه فناوری‌های جدید وارد می‌کند و دربحث ایستگاه‌های شارژ نیز هر روز استاندارد و مقررات جدیدی ارائه می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی همچنان به‌افزایش برد این خودروها ادامه می‌دهند و درعین حال زمان شارژ را نیز کاهش می‌دهند. با این وجود اتحادیه اروپا روز به‌روز فشار بیشتری برای توسعه فناوری‌های جدید وارد می‌کند و دربحث ایستگاه‌های شارژ نیز هر روز استاندارد و مقررات جدیدی ارائه می‌کند. آخرین پیشنهاد اعضای این اتحادیه نیز با هدف اصلاح وضعیت ارائه شده و بر آن است که فاصله میان ایستگاه‌های شارژ را به ۶۰ کیلومتر برساند.
پس از نشست سال 2022 شورای اتحادیه‌اروپا (PFUE) در فرانسه، وزرای حمل‌ونقل اروپا اهداف اجباری را برای تمام کشورهای عضو پیشنهاد کردند. قانون جدید مستلزم فاصله حداکثر 60 کیلومتری (37 مایلی) بین تمام ایستگاه‌های شارژ نصب‌شده در سراسر شبکه اروپاست. با این حال، این لایحه راه‌حل عملی برای پذیرش ایستگاه‌های شارژ جدید ارائه نمی‌دهد و مسئولیت اجرای آن را برعهده خود کشورها واگذار کرد.
هرماژول شارژ باید به‌قابلیت شارژ سریع با حداقل توان 150 کیلووات دست یابد. درصورت تصویب، کشورهای عضو باید تا سال 2025 به‌مقررات جدید در تمام مسیرهای اروپایی پایبند باشند و تا سال 2030 تغییرات مشابهی را در کل شبکه اعمال کنند. همچنین قانون‌گذاری در این خصوص باید استانداردهای ویژه‌ای را رعایت کند. محدودیت‌های جدید همچنین استانداردسازی ترمینال را با آداپتورهای شارژ جهانی هماهنگ کرده و یک سیستم پرداخت یکپارچه که فرآیند اقدامات مشتری را ساده می‌کند، به‌وجود خواهد آورد. استاندارد کردن در دسترس بودن ایستگاه شارژ و همچنین ارائه دستگاه‌هایی با توان خروجی بالا، قطعا روند شارژ را ساده می‌کند و موانع پذیرش خودروهای برقی را از بین می‌برد.
آخرین مقررات درچارچوب «Suitable for 55» اتحادیه‌اروپا قرار دارد که هدف آن کاهش 55 درصدی انتشار CO2 تا سال 2030 است. با این حال، پارلمان اروپا باید قبل از تبدیل شدن به‌یک قانون جدید، این طرح را تصویب کند. با برگزاری نشست نهایی شورای اروپا به‌نظر می‌رسد تا چندماه دیگر از سرنوشت لایحه پیشنهادی اطلاعی نخواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =