سایپا

گروه خودروسازی سایپا در خردادماه سال جاری توانست حدود ٤٤ هزار دستگاه خودرو تولید کند. این درحالی است که در این ماه به‌دلیل افزایش دمای هوا، با مشکلاتی از جمله قطع برق مواجه بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،گروه خودروسازی سایپا در خردادماه سال جاری توانست حدود ٤٤ هزار دستگاه خودرو تولید کند. این درحالی است که در این ماه به‌دلیل افزایش دمای هوا، با مشکلاتی از جمله قطع برق مواجه بوده است. براساس تقویم کاری سایپا، میانگین تولید روزانه در خردادماه از مرز یک‌هزار و ٩٠٠ دستگاه به‌صورت روزانه عبور کرد و تولید تجمیعی گروه خودروسازی سایپا، طی سه ماه اول سال ۱۴۰۱ نزدیک به ١٠٠ هزار دستگاه خودرو بوده است. علاوه‌بر این، سایپا با این تعداد تولید و براساس برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در این بخش تاکنون ١٠٤ درصد برنامه را محقق کرده که این تعداد تولید، در ادامه روند تولید به‌صورت عبور مستقیم حدود ٩٠ درصدی انجام شده است. براساس این گزارش، خودروهای ناقص در گروه سایپا از ابتدای سال جاری از موجودی حدود ٤٣ هزار دستگاه با کاهش 25 هزار دستگاهی، به‌بازه ١٨ هزار دستگاه رسیده که حدود ٦٠ درصد کاهش داشته و به‌زودی این روند کاهشی بیشتر خواهد شد.

پیش‌فروش با حذف قرعه‌کشی
به‌موازات این توفیقات دربخش تولید، سایپا در دومین روز از ماه جاری به‌منظور ایجاد تعادل در بازار و حذف دلالان خودرو، عرضه محصولات بدون قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را تحقق بخشید و بر این اساس، پیش‌فروش یک‌ساله پنج محصول و پیش‌فروش مشارکت در تولید چهار محصول گروه خودروسازی سایپا آغاز شد. این عرضه در بخش پیش‌فروش، شامل محصولات کوییک با گیربکس معمولی، کوییک.اس، کوییک.آر با گیربکس معمولی، ساینا.اس و شاهین.جی و دربخش پیش‌فروش مشارکت در تولید شامل محصولات ساینا.اس، کوییک با گیربکس معمولی، کوییک.اس و کوییک.آر با گیربکس معمولی می‌شود. نکته قابل توجه این‌که درخصوص خودرو شاهین، افرادی که دارای پلاک فعال خودرو هستند و افرادی که از ابتدای سال 1401 این خودرو را خریداری نکرده‌اند نیز می‌توانند درطرح پیش‌فروش یکساله گروه سایپا شرکت کنند. زمان تحویل بخشی از خودروها از مهرماه سال جاری است.

بهبود کیفی دربخش خدمات هم‌راستا با بخش‌های تولید و عرضه
بخش خدمات پس از فروش و قطعات یدکی را می‌توان سومین ضلع از مثلث موفقیت یک بنگاه در کنار تولید و عرضه دانست. درهمین راستا، معاون مهندسی و کیفیت سایپایدک گفت: «کیفیت قطعات یدکی در سازمان خدمات پس از فروش سایپا دارای تضمین از سوی شرکت‌های خودروساز مادر و تامین‌کنندگان مورد تایید است. بر این اساس، فرآیند کنترل کیفیت درخصوص این قطعات صورت می‌پذیرد و قطعات در بسته‌بندی اصلی به‌شبکه عرضه می‌شود.» سیروان زبیری درباره کیفیت قطعات یدکی قابل استفاده در شبکه نمایندگی‌ها و عاملیت‌های فروش اظهار داشت: «با توجه به‌وجود قطعات تقلبی و غیراستاندارد درسطح بازار، قبل از تامین قطعات، فرآیند کنترل نمونه قطعه شامل انجام تست‌های آزمایشگاهی و عملکردی مطابق دستورالعمل‌های سازمانی و استانداردهای مربوطه انجام می‌شود و به‌منظور کسب اطمینان از یکنواختی کیفیت قطعات تولیدی، فرآیند تولید سازندگان نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.»
وی افزود: «فرآیند کنترل کیفیت برای محموله‌های قطعات یدکی نیز در مبادی ورودی به‌انبارهای سایپایدک مطابق طرح کنترل توسط بازرسان کیفی مورد بررسی قرار می‌گیرد و درصورت مشاهده هرگونه عدم‌انطباق، محموله مردود می‌شود و با توجه به‌استفاده قطعات در نمایندگی‌های مجاز و همچنین عاملین تعمیراتی و فروش قطعات شرکت سایپایدک، بازخورد مصرفی تمام قطعات یدکی درشبکه خدماتی پایش و متناسب آن اقدامات لازم انجام می‌پذیرد.» زبیری ادامه داد: «درمورد قطعات بدنه نیز با توجه به‌وجود قطعات متفرقه و غیراستاندارد در بازار و وجود حساسیت لازم در بالا بودن کیفیت قطعات بدنه، تامین قطعات اصلی از طریق شرکت‌های تولیدی و خودروساز مادر صورت می‌گیرد و با انجام پوشش‌های استاندارد خودروساز روانه شبکه توزیع می‌شوند.»
معاون مهندسی و کیفیت سایپایدک درخصوص رضایت شبکه نمایندگی‌ها از کیفیت قطعات یدکی نیز گفت: «فرآیند پایش قطعات و نظرسنجی از کیفیت قطعات ارسالی به‌شبکه به‌طور مستمر انجام می‌شود و با گرفتن بازخورد نظرات شبکه نمایندگی‌ها و عاملین فروش قطعه و تعمیراتی و مصرف‌کنندگان نهایی، کنترل‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد و با توجه به‌تحت کنترل بودن قطعات، کیفیت قطعات یدکی ارائه‌شده توسط سایپایدک در نمایندگی‌ها و عاملیت‌های فروش، از استانداردهای لازم برخوردار است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =