نخست‌این‌که نامیزان کارکردن سیستم جرقه‌زنی یا معیوب بودن متعلقات آن سبب  بالا رفتن دمای آب می‌شود. به‌بیان ساده‌تر شمع‌های موتور اگر معیوب باشند، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورند که در این حالت برای رفع مشکل باید شمع‌های موتور را تعویض کرد. 

خودرو پژو پارس مدل 95 موتورمعمولی دارم و بیش از 10 روز است موقع روشن شدن خودرو، دمای موتور به‌شدت بالا می‌رود. البته هفته گذشته یونیت فن و فن را تعویض کردم و سطح آب در رادیاتور نیز درحد استاندارد بود. همچنین چندروزی است در زمان حرکت صدای بسیار زیادی از بخش عقب خودرو به‌گوش می‌رسد. این درحالی است که لاستیک‌ها را دو روز قبل بالانس کردم. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،این مشکل در خودروهای مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری، سه‌علت عمده دارد (البته این نکته را فراموش نکنید که عیب‌یابی خودرو از راه دور صحیح نیست و این کار باید توسط فرد مکانیک انجام شود). نخست‌این‌که نامیزان کارکردن سیستم جرقه‌زنی یا معیوب بودن متعلقات آن سبب بالا رفتن دمای آب می‌شود. به‌بیان ساده‌تر شمع‌های موتور اگر معیوب باشند، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورند که در این حالت برای رفع مشکل باید شمع‌های موتور را تعویض کرد.
همچنین اگر با تعویض سنسور دمای آب مشکل برطرف نشود، باید مهم‌ترین قطعه درسیستم خنک‌کاری موتور یعنی ترموستات بررسی شود. چراکه این قطعه مکانیکی دارای سوپاپ و فنری بوده که اگر معیوب شوند، وظیفه خود را به‌درستی انجام نمی‌دهند و این امر سبب افزایش دمای موتور می‌شود. درچنین حالتی باید ترموستات را تعویض کرد تا دیگر دمای موتور بالا نرود و در دمای کاری خود باقی بماند.
درآخر این‌که از جمله بارزترین مشکلات دراین بخش در خودروهای مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری، خرابی سنسور دمای آب است و اگر این سنسور معیوب شود یا به‌درستی کار نکند، دمای آب روی پنل بالاتر از حد استاندارد قرار می‌گیرد و باید ضمن اتصال دستگاه عیب‌یاب به ECU خودرو پس از پاک کردن خطای مربوطه، سنسور دمای آب تعویض شود. از سوی دیگر درپاسخ به‌بخش آخر سوالتان باید گفت این مشکل تنها به‌خرابی متعلقات سیستم تعلیق مربوط می‌شود.
به‌عبارت دیگر اگر قطعاتی همچون کمک‌فنرها یا حتی اتصالات سیستم تعلیق در محور عقب معیوب شده باشد، قادر به‌جذب ضربات ناشی از حرکت روی دست‌اندازها نیست و این عامل منجر به‌تولید صدا و حتی کوبش می‌شود. در این حالت باید کمک‌فنرهای محور عقب را تعویض کرد. اما این نکته را فراموش نکنید که اگر بلبرینگ‌های خودرو شما نیز معیوب شده باشند چنین اشکالی را ایجاد می‌کنند؛ بنابراین برای رفع مشکل باید بلبرینگ‌ها تعویض شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =