کرولا

کرولا را به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های بازار جهانی می‌شناسند و تا به‌امروز 12 نسل از این سدان کامپکت سگمنت C  به‌بازار جهانی عرضه شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،کرولا را به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های بازار جهانی می‌شناسند و تا به‌امروز 12 نسل از این سدان کامپکت سگمنت C به‌بازار جهانی عرضه شده است. اما به‌روزترین نسل این خودرو در بازار کشورمان نسل یازدهم است و نسل یازدهم موسوم به E170 با دو چهره متفاوت، یکی ویژه بازار ایالات‌متحده و دیگری ویژه بازار جهانی و اروپا روانه بازار شده است. کرولا نسل یازدهم موسوم به E170 که در بازار ایران حضور دارد، همان نسخه‌ای است که در بازار اروپا حضور دارد و نسل یازدهم کرولا یا همان E170 با زبان جدید طراحی تویوتا همراه است.
به‌بیان دیگر زبان جدید طراحی تویوتا از سال 2014 به‌بعد در محصولاتش به‌خوبی نمایان شده است. این نسل از کرولا با خطوط نسبتا تیز روی بدنه که به‌شکل منقطع طراحی شده در کنار اورهنگ‌ها و پوزه نسبتا کوتاه و زاویه بیشتر ستون C کاراکتر اسپرت و جذابی را به‌این سدان کامپکت بخشیده است. در نمای جلو، طراحان کمپانی تویوتا برخلاف نسخه‌های بازار آمریکای شمالی، برای نسخه‌های اروپا و بازار جهانی چراغ‌های کشیده به‌همراه جلوپنجره باریک مزین به‌کروم طراحی کرده‌اند تا سبک اسپرت را در کنار لوکس بودن به‌هر بیننده‌ای القا کند.
در نمای عقب کرولا E170 چراغ‌های کشیده (که در میان آن‌ها یک خط کروم طراحی شده) با حجم‌پردازی صریح خود نمای کاملا زیبا و چشم‌نوازی را برای این خودرو به‌ارمغان آورده است. البته کمپانی تویوتا برای این مدل به‌صورت استاندارد رینگ‌های 15 اینچی آلومینیومی اسپرت در نظر گرفته است؛ اما برای نسخه‌های GLI و XLI شاهد رینگ‌های 16 اینچی هستیم که پرستیژ اسپرت‌تری به‌این سدان می‌بخشد.

با یک‌ میلیارد و 500 میلیون کرولا بخریم؟!


از سوی دیگر با ورود به‌کابین کرولا E170 با داشبورد و طراحی مشابه برادر بزرگ‌ترش یعنی تویوتا راوفور مواجه می‌شویم. زیرا یک داشبورد تخت و البته کمی شلوغ و با نوع چیدمان ادوات داشبورد این حس را به‌خوبی القا می‌کند. اگرچه داشبورد سبکی ساده و مینیمال دارد، اما به‌روز و نسبتا مدرن است. یک صفحه‌نمایشگر 3.5 اینچی عمودی در وسط کیلومترشمار برای راننده تعبیه شده تا با یک نمایشگر 5.8 اینچی برای مرکزیت داشبورد، این حس را در بیننده به‌وجود آورد. نوع طراحی صندلی‌های ارگونومیک، قرارگیری راننده در برابر غربیلک‌فرمان در بهترین حالت و خوش‌دست بودن غربیلک‌فرمان از جمله ویژگی‌های طراحی راحت و ارگونومی کرولا E170 است و عایق‌بندی صدا به‌حدی عالی است که این خودرو نسبت به‌دو رقیب کره‌ای خود یعنی کیا سراتو و هیوندای الانترا درسطح بالاتری قرار می‌گیرد. کیفیت ساخت قطعات داخل نیز چند سر و گردن از کیا سراتو و هیوندای الانترا بالاتر است. از مهم‌ترین امکانات تویوتا کرولا E170 می‌توان به‌سیستم چهارچرخ دیسکی با سیستم ترمز ABS، EBD، BAS، دو ایربگ، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک دو منطقه‌ای، کروزکنترل، سقف سانروف، سیستم ورود بدون کلید (کی‌لس)، استارت دکمه‌ای، تریم داخل دو رنگ، آینه‌های کناری با قابلیت جمع‌شونده برقی، گرمکن صندلی‌ها، دسترسی آسان به‌صندوق‌عقب، فرمان تلسکوپی، پورت USB و آینه الکتروکرومیک اشاره کرد. زیر کاپوت کرولا E170 یک موتور چهارسیلندر دولیتری موسوم به 3ZR-FE قرار دارد که باتوجه به 16 سوپاپ در سرسیلندر، سیستم VVT-i و سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری EFI حداکثر می‌تواند 145 اسب‌بخار قدرت را در 6200 آرپی‌ام (دور در دقیقه) و حداکثر 187 نیوتون‌متر گشتاور را در 3600 آرپی‌ام به‌ارمغان ‌آورد. این پیشرانه نسبت به‌موتور دولیتری Nu هیوندای الانترا و کیا سراتور از کیفیت بالاتر و استهلاک پایین‌تری برخوردار است. این پیشرانه حداکثر تا 350 هزار کیلومتر کم‌استهلاک و باکیفیت است و این قدرت و گشتاور به‌کمک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

با یک‌ میلیارد و 500 میلیون کرولا بخریم؟!


اگرچه گیربکس 4 سرعته تویوتا کرولا نسبت به‌هیوندای الانترا و کیا سراتو قدیمی‌تر است، اما از نظر کیفیت چند سر و گردن بالاتر است. این روزها تویوتا کرولا مدل 2015 نسخه GLI با کارکرد 48 هزار کیلومتر با قیمت یک‌میلیارد و 500 میلیون‌تومان جزو باکیفیت‌ترین سدان‌های بازار ایران شناخته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =