پاناسونیک

پاناسونیک درحال کار روی فناوری جدیدی برای افزایش 20 درصدی چگالی انرژی باتری‌ها تا سال 2030 است.

به گزارش «اخبار خودرو»،افزایش عمر و کارایی باتری‌ها جزو مواردی است که شرکت‌های بزرگ در سال‌های اخیر به‌آن توجه زیادی داشته‌اند و تولید باتری‌هایی با قابلیت شارژ سریع و ظرفیت بالا به‌اصلی‌ترین هدف شرکت‌ها تبدیل شده است. در این بخش یکی از غول‌های باتری‌ساز جهان یعنی پاناسونیک قصد دارد تراکم باتری‌های خود را تا ۲۰ درصد افزایش دهد.
شویچیرو واتانابه، مدیر فنی به «رویترز» گفت که پاناسونیک درحال کار روی فناوری جدیدی برای افزایش 20 درصدی چگالی انرژی باتری‌ها تا سال 2030 است. البته هدف افزایش ظرفیت باتری بدون تغییر اندازه آن است و تخمین زده می‌شود این اقدام به‌عنوان مثال به‌یک تسلا مدل Y اجازه دهد تا بیش از 100 کیلومتر برد بیشتری داشته باشد.
این مدیر شرکت پاناسونیک درپاسخ به‌این سوال ‌که چگونه قرار است این ظرفیت ایجاد شود؟ اظهار کرد: «با استفاده از ترکیب جدیدی از افزودنی‌ها و افزایش ولتاژ بدون آسیب رساندن به‌عملکرد باتری این اتفاق رخ خواهد داد.» با افزایش 20 درصدی ظرفیت، تخمین زده می‌شود چگالی انرژی باتری‌های جدید پاناسونیک به 900 وات-ساعت دربرابر 750 وات-ساعت فعلی برسند. سازنده ژاپنی اشاره کرده است با امید به‌تحقق هدف تعیین‌شده برای سال 2030 این مساله به‌تدریج طی چندسال آینده عملی خواهد شد. پاناسونیک همچنین برای کاهش سرعت تخریب باتری در ولتاژ بالاتر راهی پیدا کرده و باتری فعلی پاناسونیک که توسط تسلا استفاده می‌شود، دارای ولتاژ 4.2 ولت است. شویچیرو واتانابه دراین‌باره می‌گوید: «اگر بتوانیم به 4.5 یا 4.6 ولت برسیم، فکر می‌کنم دیدگاه‌های جهانی درمورد خودروهای برقی تغییر کند.» پاناسونیک همچنین راهی برای جلوگیری از «ریزشکن» باتری پیدا کرده است. درواقع هنگامی که باتری شارژ یا دشارژ می‌شود، ترک‌های کوچکی در الکترود مثبت ایجاد می‌شود و درنتیجه طول عمر آن کاهش می‌یابد. پاناسونیک ادعا می‌کند برای جلوگیری از این پدیده و حفظ باتری، از «مواد تک‌کریستالی» استفاده می‌کند. همچنین قصد دارد گرافیت الکترودهای منفی را با مواد مبتنی بر سیلیکون جایگزین کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =