باید بگویم  خودتان شاید نتوانید خودرویتان را تعمیر کنید. زیرا برای تعمیر و عیب‌یابی خودرو به‌آشنایی کامل به‌عیب‌یابی و تعویض قطعات نیاز است که هر شخصی این علم را ندارد.

اگر کیلومتر سرعت خودرو پژو SLX405 موتور 1800 سی‌سی در زمان حرکت کار نکند و بعد از مدتی کارکرد و با بالا رفتن دمای موتور، در زمان گاز خوردن مشکل به‌وجود آید، دلیل آن چه می‌تواند باشد؟ همچنین اگر خودرو پس از چند ساعت توقف، به‌سختی روشن شود و صدایی از فرمان آن در زمان گردش چرخ‌ها به‌گوش برسد، مشکل از کدام بخش است؟

به گزارش «اخبار خودرو»،باید بگویم خودتان شاید نتوانید خودرویتان را تعمیر کنید. زیرا برای تعمیر و عیب‌یابی خودرو به‌آشنایی کامل به‌عیب‌یابی و تعویض قطعات نیاز است که هر شخصی این علم را ندارد. اما عدم‌نشان دادن دورموتور و گاز نخوردن خودرو پس از گرم شدن موتور، تنها به‌دلیل خرابی یکی از سنسورهاست.
به‌بیان دیگر اگر سنسور دورموتور خودرو شما معیوب شده باشد، این مشکل ایجاد می‌شود. درنهایت این سنسور باید توسط شخص متخصص و در نمایندگی تعویض شود. همچنین در نظر داشته باشید که یکی از بارزترین مشکلات خرابی سنسور دورموتور، این است که پس از گرم شدن موتور، دورموتور به‌درستی افزایش نمی‌یابد و به‌اصطلاح خودرو شما گاز نمی‌خورد.
با این وجود برای رفع مشکل باید سنسور تعویض شود. قطعه‌ای با نام کنیستر در خودروهای انژکتور تعبیه شده است که دارای یک شیر برقی است و وظیفه دارد بخارات ناشی از فراریت بنزین را جذب و آن را به‌مدار سوخت‌رسانی برگرداند. اگر شیر برقی کنیستر خراب باشد، بخارات بنزین همراه با خود بنزین وارد مانیفولد شده و سبب خفه شدن و بد کار کردن موتور می‌شود.
بنابراین بخارات ناشی از بنزین که در هوای سرد در کارکرد موتور بسیار تاثیر می‌گذارد، توسط کنیستر جذب نشده و این موضوع منجر به بد کارکردن موتور و به‌سختی روشن شدن آن می‌شود. در این شرایط برای رفع مشکل باید کنیستر و مخزن کنیستر تعویض شوند. اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر سنسور دریچه‌گاز نیز با اشکال مواجه شده باشد، می‌تواند سبب با تاخیر روشن شدن موتور شود. بنابراین این سنسور و سوکت مربوط به‌آن نیز باید بررسی شود.
در پاسخ به‌بخش پایانی سوال شما نیز باید گفت خودرو شما از سیستم کمکی هیدرولیک فرمان بهره می‌برد و در سیستم فرمان هیدرولیک، اگر جسمی وارد پمپ شده باشد و به‌مدار هیدرولیکی برسد، در زمان گردش فرمان، به‌دلیل حرکت روغن هیدرولیک در کانال، صدا به‌وجود می‌آید. بنابراین باید جعبه‌فرمان خودرو شما باز و این مورد به‌دقت بررسی شود.
اما در نظر داشته باشید که علت صدای تولیدی از فرمان می‌تواند به‌خرابی پمپ هیدرولیک نیز مربوط باشد؛ زیرا اگر پمپ هیدرولیک معیوب شده باشد، در زمان گردش فرمان صدای زیادی تولید می‌شود؛ زیرا پمپ توانایی رساندن روغن هیدرولیک مورد نیاز به‌سیستم را ندارد.
در مرحله دوم عیب‌یابی باید پمپ مورد بررسی قرار گیرد. اما این نکته را فراموش نکنید که خرابی اورینگ داخل پمپ نیز می‌تواند این مشکـــل را به‌وجود آورد. بنابراین با مراجعه به‌تعمیرگاه و بررســــی کامل از سوی مکانیک، بهتر است اورینگ داخلی پمپ نیز به‌منظور رفع صدا تعویض شود.
این نکته را نیز نباید فراموش کرد که روغن هیدرولیک خودرو پس از 25 هزار کیلومتر نیاز به‌تعویض دارد. بنابراین برای عملکرد بهتر و جلوگیری از خرابی‌های بیشتر، روغن هیدرولیک فرمان خودرویتان باید در زمان مشخص تعویض شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =