بازار خودرو

دلیل کاهش قیمت خودروهای داخلی، با وجود افزایش نرخ ارز را باید آشفتگی و بلاتکلیفی بازار دانست. جایی که متاسفانه فروشندگان هیچ توجیهی برای قیمت‌گذاری خودرو درشرایط کنونی بازار ندارند. اتفاقی که سبب شده است در بازار خودرو بدون هیچ دلیل و منطقی شاهد روند سینوسی قیمت‌ها باشیم

خودروهای داخلی روز گذشته با کاهش قیمت همراه بودند. جایی که برخلاف روز گذشته اکثر محصولات ایران‌خودرو روند نزولی را در پیش گرفتند. همچنین دیگر محصولات داخلی نیز با کاهش قیمت همراه بوده و باعث شد روند افزایش قیمت در بازار خودرو متوقف شود. روز گذشته محصولات داخلی با افت بهای یک تا ۸ میلیون‌تومانی همراه بودند و همچنین اغلب خودروهای چینی نیز ثبات قیمت داشته و برخی هم نوسان قیمت را تجربه کردند.

اکثر خودروهای خارجی پریمیوم و لوکس نیز در بازار آزاد با ثبات قیمت همراه بوده و تنها تعداد انگشت‌شماری نوسان قیمت را تجربه کردند. دلیل کاهش قیمت خودرو با وجود افزایش نرخ ارز را باید آشفتگی و بلاتکلیفی بازار دانست. جایی که متاسفانه فروشندگان هیچ‌توجیهی برای قیمت‌گذاری خودرو در شرایط کنونی بازار ندارند. اتفاقی که سبب شده است در بازار خودرو بدون هیچ دلیل و منطقی شاهد روند سینوسی قیمت‌ها باشیم.

گزارش‌های میدانی خبرنگار «دنیای‌خودرو» از بیشترین و کمترین تغییرات قیمت در بازار خودرو حکایت از آن دارد که برخی مدل‌های حاضر در بازار با افزایش بها همراه بودند. کیا سراتو سایپا ۲۰۰۰ با ۱۳۵ میلیون‌تومان و هیوندای آزرا با ۱۰۰ میلیون‌تومان افزایش بها مواجه بودند.

امروز نیز روزنامه «دنیای‌خودرو» قصد دارد قیمت خودروهای موجود در بازار را که به‌چهار دسته داخلی، چینی، خارجی‌های پریمیوم و خارجی‌های لوکس تقسیم می‌شوند به‌تفکیک مورد بررسی قرار دهد.

داخلی‌ ها همچنان پر نوسان در بازار

روز گذشته در بازار خودروهای داخلی، اغلب مدل‌ها برخلاف روز پیش از آن با افت بها مواجه بودند و دربرخی خودروها نیز شاهد ثبات قیمت بودیم. سمند LX داشبورد جدید (۳۱۳ میلیون‌تومان)، پژو ۴۰۵GLX (۲۸۹ میلیون‌تومان)، سورن پلاس (۳۴۱ میلیون‌تومان)، پژو پارس XU۷ پلاس (۳۱۴ میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۷ دنده‌ای فول (۳۹۸ میلیون‌تومان)، دنا پلاس (۴۳۵ میلیون‌تومان)، پراید ۱۱۱ (۲۰۴ میلیون‌تومان)، پراید ۱۳۲ (۱۷۸ میلیون‌تومان)، پراید ۱۵۱ آپشنال (۱۸۲ میلیون‌تومان)، تیبا ۲ (۲۰۹ میلیون‌تومان)، کوییک S (۲۲۹ میلیون‌تومان)، وانت آریسان (۲۵۸ میلیون‌تومان) و نیسان آپشنال (۳۳۷ میلیون‌تومان) بدون تغییر قیمت در بازار به‌کار خود ادامه دادند.

همچنین بهای سمند EF۷ با یک‌میلیون‌تومان کاهش به ۳۵۳ میلیون‌تومان، پژو ۴۰۵GLX دوگانه با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۳۰۸ میلیون‌تومان، پژو ۴۰۵SLX با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۴۹ میلیون‌تومان، پارس سال XU۷ با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۱۶ میلیون‌تومان، پژو پارس دوگانه با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۴۱۱ میلیون‌تومان، پژو پارس TU۵ با یک میلیون‌تومان کاهش به ۳۷۳ میلیون‌تومان، پارس TU۵ سفارشی با یک میلیون‌تومان کاهش به ۴۰۶ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ پانوراما با یک میلیون‌تومان کاهش به ۴۱۰ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ پانورامای اتومات با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۶۱۸ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ سقف قرمز با ۸ میلیون‌تومان کاهش به ۵۳۲ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۳۵۸ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۳۵۵ میلیون‌تومان، دنای معمولی با کروز با یک میلیون‌تومان کاهش به ۴۱۰ میلیون‌تومان، دنا پلاس توربو با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۴۹۲ میلیون‌تومان، دنا پلاس توربو اتومات با یک میلیون‌تومان کاهش به ۵۰۹ میلیون‌تومان، ساینا با یک میلیون‌تومان کاهش به ۲۰۸ میلیون‌تومان، کوییک دنده‌ای با یک میلیون‌تومان کاهش به ۲۰۶ میلیون‌تومان، کوییک R با یک میلیون‌تومان کاهش به ۲۱۱ میلیون‌تومان، تارای دنده‌ای با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۴۵۴ میلیون‌تومان و تارا اتومات با ۸ میلیون‌تومان کاهش به ۵۹۱ میلیون‌تومان رسید.

از طرفی قیمت سمند EF۷ دوگانه با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۴۲۰ میلیون‌تومان، رانا پلاس با یک میلیون‌تومان افزایش به ۳۰۴ میلیون‌تومان و رانا پلاس سقف شیشه‌ای با یک میلیون‌تومان افزایش به ۳۳۶ میلیون‌تومان رسید.

حرکت سینوسی در محصولات چینی

اغلب خودروهای چینی در روز گذشته با ثبات قیمت همراه بودند و تعداد انگشت‌شماری نیز با نوسان قیمت همراه بودند. جک T۸ با یک‌میلیارد و ۱۶۰ میلیون‌تومان، جک S۵ نیوفیس با یک‌میلیارد و ۷۰ میلیون‌تومان، جک S۵ موتور ۲۰۰۰ با ۹۳۸ میلیون‌تومان، جک S۳ مدل ۱۴۰۱ با ۷۷۰ میلیون‌تومان، جک J۴ با ۵۱۰ میلیون‌تومان، تیگو ۷IE با یک‌میلیارد و ۱۱۰ میلیون‌تومان، فیدلیتی هفت‌نفره با ‌یک‌میلیارد و ۲۹۰ میلیون‌تومان، برلیانس کراس با ۶۱۰ میلیون‌تومان، برلیانس H۳۲۰ اتومات با ۵۸۵ میلیون‌تومان، برلیانس H۳۳۰ دنده‌ای با ۴۶۰ میلیون‌تومان، برلیانس H۳۳۰ اتومات با ۵۹۰ میلیون‌تومان، آریو اتومات با ۴۷۵ میلیون‌تومان، فونیکس تیگو ۷ پرو اکسلنت با یک‌میلیارد و ۳۶۵ میلیون‌تومان و فونیکس تیگو ۸ پرو پریمیوم با یک‌میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان تغییر قیمت خاصی را تجربه نکردند.

همچنین بهای بسترن B۳۰ با ۵ میلیون‌تومان افزایش به ۷۱۰ میلیون‌تومان، دیگنیتی با ۵ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۳۸۰ میلیون‌تومان، فیدلیتی پنج‌نفره با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۲۵۰ میلیون‌تومان و هایما S۵ جدید با ۴ میلیون‌تومان افزایش به ۸۲۳ میلیون‌تومان رسید.

از طرفی قیمت برلیانس H۲۲۰ دنده‌ای با ۶ میلیون‌تومان کاهش به ۳۴۱ میلیون‌تومان، برلیانس H۲۳۰ دنده‌ای با ۴ میلیون‌تومان کاهش به ۳۵۴ میلیون‌تومان، چانگان CS۳۵ با ۳ میلیون‌تومان کاهش به ۶۳۷ میلیون‌تومان و هایما S۷ پلاس با ۴ میلیون‌تومان کاهش به ۹۷۴ میلیون‌تومان رسید.

افزایش ۱۰۰ و ۱۳۵ میلیونی آزرا و سراتو

خودروهای خارجی پریمیوم شامل مدل‌های خارجی که در گذشته در داخل کشور تولید می‌شدند و برخی خودروهای برندهای خارجی بازار هستند. در بازار خودروهای خارجی پریمیوم در روز گذشته اغلب خودروها با ثبات قیمت همراه بودند و تنها ۲ خودرو افزایش قیمت را در بازار تجربه کردند.

هیوندای اکسنت با یک‌میلیارد و ۷۰ میلیون‌تومان، هیوندای i۲۰ با یک‌میلیارد و ۸۰ میلیون‌تومان، هیوندای الانترا با یک‌میلیارد و ۷۷۰ میلیون‌تومان، هیوندای سانتافه با ۳ میلیاردتومان، مزدا ۳ با ‌یک‌میلیارد و ۴۱۵ میلیون‌تومان، سیتروئن C۳ با یک‌میلیارد و ۲۹۰ میلیون‌تومان، سوزوکی ویتارا با یک‌میلیارد و ۵۲۰ میلیون‌تومان، کیا اسپورتیج GT لاین با ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان و کیا اپتیما هیبرید با ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون‌تومان خـــــــودروهایی بودند که تغییر قیمت خاصی در بازار نداشته و ثابت بودند.

از طرفی قیمت هیوندای آزرا با ۱۰۰ میلیون‌تومان افزایش به ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون‌تومان و کیا سراتو سایپا ۲۰۰۰ با ۱۳۵ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۲۵۰ میلیون‌تومان رسید.

تابلو ایست همچنان مقابل قیمت لوکس‌ها

خودروهای خارجی لوکس شامل مدل‌های ژاپنی، آلمانی، سوئدی و ... در بازار هستند و این گروه خودروها در روز گذشته با ثبات قیمت همراه بودند.

جایی که ب‌ام‌و سری ۷ مدل ۷۳۰Li فول با ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌تومان، ب‌ام‌و ۵۳۰i با ۷ میلیاردتومان، لکسوس RX۲۰۰ fsport توربو فول با ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌تومان، لکسوس NX۳۰۰ هیبرید با ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌تومان، فولکس تیگوان با ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومان، فولکس پاسات با ۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون‌تومان و ولوو XC۹۰ با ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌تومان قیمت‌گذاری شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =