واردات خودرو

قیمت‌گذاری محصولات جدید چینی در ایران نشان از آن دارد که خودروسازان کشور اژدهای زرد، چشم‌انداز آزادسازی واردات خودرو در ایران را بسیار بعید ارزیابی می‌کنند. چرا که به نظر نمی‌رسد نرخ‌گذاری‌های جدید با در نظر گرفتن احتمال از سرگیری ورود خودروهای اروپایی، ژاپنی، کره‌ای و ... انجام شده باشد. 

از سوی دیگر، این احتمال نیز وجود دارد که ارزیابی عرضه‌کنندگان خودروهای چینی در ایران حاکی از قیمت‌های نجومی خودروهای وارداتی با نرخ ارز فعلی و با احتساب هزینه‌های سنگین حمل و نقل بین‌المللی بسیار بالا باشد.

زیرا براین اساس حتی اگر قیمت خودروهای مونتاژی چینی در ایران را گران فرض کنیم، باز هم کمتر از قیمت محصولاتی از قبیل کیا، هیوندای، تویوتا، میتسوبیشی و ... پس از ورود به ایران خواهد بود.

بدین ترتیب چینی‌ها با خیالی آسوده نسبت به زمان‌بر بودن پروسه آزادسازی واردات خودرو در ایران و نجومی‌بودن قیمت خودروهای وارداتی قیمت محصولات خود را تعیین می‌کنند.

رقابت بر سر عرضه خودروهای یک تا ۱.۵ میلیارد تومان

به‌ نظر می‌رسد این روزها از هر پنج مدل خودرو جدیدی که به‌بازار ایران معرفی می‌شود، چهار مدل درمحدوده‌قیمت یک تا ۱/۵ میلیاردتومان قرار دارد و رقابت در این بخش به‌شدت داغ شده است. این درحالی است که بازارهای پایین‌دستی و بالادستی این محدوده‌قیمت از کمبود تنوع رنج می‌برند .

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Rebecca IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    5 0
    این چین نی که با توجه به قیمت ایران جنسشو قیمت گذاری میکنه قیمت ماشینا تو کشور چین مشخصه بر اساس اینکه مشتری کی باشه که قیمت تغییر نمیدن این کشور ماست و نماینده هاش که هر طور دلشون میخواد برای مشتری نگون بخت ایرانی قیمت اعلام میکنند
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    3 0
    همه می دوشن واقعا چرا باید تا این حد ضعیف و توسری خور باشیم این عزت نیست نکبته
  • ممد IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    4 0
    متاسفانه این خود خودروسازان خصوصی هستن که قیمت های بالا روی خودروهای مونتاژی خودشون میزارن و تنها به فکر جیب خودشونن
  • جبرییل IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
    0 0
    رهبری و ریاست مجلس و جمهور و علما و فضلا ، از این ظلم و جور دایم جانی و مالی و محیط زیستی به این مردم و آب و خاک در حوزه خودروسازی خبر دارند؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =