الکتروباس Jewel E

انتظار می‌رود بازار جهانی اتوبوس برقی از 300هزار دستگاه در سال جاری به یک‌میلیون دستگاه تا سال 2030 افزایش یابد

متخصص الکتریکی‌سازی وسایل نقلیه تجاری به نام Equipmake، یک اتوبوس برقی پیشرفته به نام Jewel E را با مشارکت سازنده اسپانیایی Beulas راه‌اندازی کرده است. سازنده این اتوبوس الکتریکی با حداکثر برد 250مایل مدعی است که بزرگ‌ترین خودرو برقی دو طبقه در جهان را تولید کرده است.

Jewel E یک اتوبوس برقی دو طبقه است که هدف آن کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است که دارای یک پیشرانه الکتریکی پیشرفته ساخت بریتانیاست که در تاسیسات هدفمند Equipmake در نورفولک طراحی شده و توسعه یافته و بدنه آن توسط Beulas در اسپانیا تولید شده است.

این اتوبوس به منظور کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی توانسته است توجه بازارهای جهانی رابه خود جلب کند. در همین راستا، به‌تازگی این الکتروباس به بازار آرژانتین رسیده است.

سهم خواهی اتوبوس الکتریکی از تقاضای روزافزون بازار

هدف از تولید این اتوبوس مانند سایر خودروهای الکتریکی استفاده در محیط‌های شهری، بهبود کیفیت هوا و کاهش هزینه‌های جاری برای اپراتورها عنوان شده است. همچنین این اتوبوس برای تامین بخشی از تقاضای روزافزون طراحی شده است چرا که انتظار می‌رود بازار جهانی اتوبوس برقی از 300هزار دستگاه در سال جاری به یک‌میلیون دستگاه تا سال 2030 افزایش یابد.

Jewel E که قرار است در سال 2022 در یک کارخانه کاملا جدید در نورفولک تولید شود، نه‌تنها مشاغل جدیدی را در این منطقه ایجاد می‌کند، بلکه نقشی کلیدی در کمک به دولت بریتانیا برای معرفی حداقل 4هزار اتوبوس بدون آلایندگی تا سال 2024 ایفا خواهد کرد.

کاهش آلایندگی‌ ها با بزرگ‌ ترین الکتروباس جهان

الکتروباس Jewel E به آمریکای‌جنوبی رسید

پس از اتمام آزمایش نهایی این اتوبوس در بریتانیا، حالا نسخه‌های اولیه آن برای انجام تست به بوئنوس‌آیرس رسیده است. این اتوبوس برقی قرار است در سه ماهه سوم سال جاری در پایتخت آرژانتین کار خود را آغاز کند.

این پروژه به‌عنوان بخشی از پروژه CELEB انجام شده که هدف آن ورود اتوبوس‌های مقرون‌به صرفه به بازار آمریکای‌جنوبی بوده است.

Equipmake در این زمینه با اتوبوس‌ساز برزیلی Agrale و سازنده اتوبوس آرژانتینی Todo Bus همکاری کرده و نسخه الکتریکی Agrale MT17.0LE تک‌طبقه را از توسعه داده است و از مشخصات مشابه با اتوبوس ساخته شده برای لندن بهره می‌برد.

پروژه Agrale MT17.0LE دارای یک Equipmake ZED سفارشی با باتری لیتیوم-یون 318 کیلووات ساعت، موتور الکتریکی HTM 3500 خود Equipmake است که گشتاور 3500 نیوتون‌متر در 1000دور در دقیقه و حداکثر توان 400کیلووات تولید می‌کند.

Equipmake تخمین می‌زند که Agrale MT17.0LE الکتریکی جدید بردی تا 150مایل (240 کیلومتر) خواهد داشت که برای استفاده یک روزه در بوئنوس‌آیرس کافی است.

Agrale MT17.0LE مجهز به Equipmake ZED، یک مدل 12 متری تک طبقه با قابلیت حمل 70 مسافر، طی 12‌ماه آینده توسط DOTA S.A، بزرگترین اپراتور اتوبوس در بوئنوس‌آیرس، بهره برداری خواهد شد.

پس از اتمام موفقیت آمیز آزمایش، هدف این است که تولید انبوه در بوئنوس‌آیرس با همکاری Agrale و Todo Bus و با استفاده از فناوری Equipmake ZED آغاز شود.

ساخت بدنه دوطبقه بزرگ‌ترین الکتروباس جهان در اسپانیا

سازنده اسپانیایی Beulas طی همکاری با Equipmake بدنه دو طبقه Jewel E را تولید کرده است. ساخت و فروش Jewel E در سال 2022 آغاز شد.

ایان فولی، مدیرعامل Equipmake گفت: «بهبود کیفیت هوای شهری یک مشکل جهانی است. در عین حال، اپراتورها خودروهایی را می‌خواهند که مقرون‌به صرفه و بسیار کارآمد باشند، درحالی که دولت‌ها و ارگان‌ها به تولیدکنندگان اتوبوسی نیاز دارند تا فناوری پیشرفته را به سرعت به بازار عرضه کنند. Equipmake همه این موارد را در نظر گرفته و نتیجه آن تولید اتوبوس دوطبقه الکتریکی است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =